سری ردمی کی ۵۰ و ریلمی جی تی نئو ۳ به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ مجهز می شوند

چندی پیش، لو ویبینگ ( Lu Weibing)، رئیس گروه شیائومی چین، در پستی اعلام کرد که گوشی هوشمند ردمی کی ۴۰ (Redmi K40) همچنان بهترین بازیکن امسال است. به گفته وی، این گوشی هوشمند شایسته است که  در سال ۲۰۲۱ از آن با عنوان  «دروازه بان پرچمدار» نام برده شود. در چند هفته گذشته، چندین گزارش در مورد گوشی‌های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ (Redmi K50) منتشر شده است. امروز، وبلاگ‌نویس محبوب فناوری با نام مستعار   @DCS، که در شبکه محبوب چینی ویبو مطالب خود را به اشتراک می‌گذارد، ادعا کرد که گوشی‌های سری ردمی کی ۵۰ و ریلمی جی تی نئو ۳ (Realme GT Neo3) از تراشه جدید پلتفرم موبایل دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک (Dimensity 8000) استفاده خواهند کرد. همراه چیکاو باشید.

لابد هنوز از یاد نبرده‌اید که چند روز قبل در کنفرانس رونمایی از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم گوشی هوشمند ( MediaTek Dimensity 9000 SoC)، سازنده تراشه تایوانی اعلام کرد که تراشه‌های مجهز به شبکه ارتباطات نسل پنجم موبایل معروف به ‌ ۵جی سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک (Dimensity 8000) در سال ۲۰۲۲ به بازار معرفی خواهند شد. صنعت گوشی هوشمند این تراشه یعنی دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک را به عنوان یک پردازنده میان‌رده در نظر می‌گیرد. با این حال، این تراشه یک تراشه ۵ نانومتری است و ممکن است لزوما به طور کامل یک پردازنده میان رده نباشد بلکه بسیار بالاتر از این سطح کارایی و عملکرد باشد. هرچند که البته، این پردازنده از نظر قدرت و عملکرد با اطمینان کامل می‌توان گفت که به پای تراشه‌های ۴ نانومتری دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک نخواهد رسید و به اندازه آن قدرتمند نخواهد بود اما همچنین مانند تراشه‌های ۷ نانومتری در سطح و گروه تراشه‌های میان‌رده نیز قرار نخواهد گرفت.

ردمی کی ۵۰ و ریلمی جی تی نئو ۳  - چیکاو

بر اساس گزارش‌ها، تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ از فرآیند ۵ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. معماری پردازنده می‌گوید که این تراشه دارای ۴ هسته با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز کورتکس ای ۷۸ خواهد داشت و همچنین از ۴ هسته پردازشی با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز کورتکس ای ۵۵ بهره خواهد برد در حالی که پردازنده گرافیکی Mali-G510 MC6 نیز در آن  ادغام شده است.

 این تراشه از وضوح 2K با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می کند و همچنین می‌تواند وضوح فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه دهد و همچنین قادر است تا از حافظه رم نوع LPDDR5  و از فناوری حافظه ذخیره سازی نوع پر سرعت UFS 3.1  نیز پشتیبانی کند.

پنل پشتی ردمی کی ۵۰ - چیکاو

این گزارش جدید برخلاف گزارش‌های قبلی در مورد سری ردمی کی ۵۰ است که بر اساس گزارش‌های قبلی، سری ردمی کی ۵۰ از لیست بلند بالایی از تراشه‌ها از جمله اسنپدراگون ۸۷۰، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند. با این حال، در ابتدا هیچ اشاره‌ای به استفاده احتمالی از پردازنده دایمنسیتی ۸۰۰۰ در این لیست وجود نداشت. از منظر خط تولید نیز این گوشی‌های هوشمند ردمی کی ۵۰ می‌تواند در ۴ نسخه‌ با نام‌های ردمی کی ۵۰ نسخه معمولی یا استاندارد (Redmi K50)، ردمی کی ۵۰ نسخه مخصوص گیم (Redmi K50 gaming version)، ردمی کی ۵۰ نسخه پرو (Redmi K50 Pro ) و ردمی کی ۵۰ نسخه پرو پلاس (Redmi K50 Pro+ ) در بازار عرضه شوند. این گوشی حتی احتمال داده می‌شود که در مدل‌ها و نسخه‌های دیگری نیز روانه ویترین فروشگاه‌ها شود.

براساس شایعاتی که پیرامون این سری از گوشی‌های هوشمند ردمی کی ۵۰ گفته شده است، به احتمال زیاد این اسمارت فون‌ها باید در ماه فوریه تا مارس (نیمه دوم بهمن ۱۴۰۰ تا نیمه اول فروردین ۱۴۰۱) پس از جشنواره بهاری به طور رسمی معرفی شوند.

  • گوشی‌های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ از صفحه نمایش‌های عالی استفاده خواهند کرد

سری گوشی‌های ردمی کی ۵۰ ممکن است اولین دستگاه‌های برند ردمی باشند که با صفحه نمایش  2K عرضه شده و در دسترس کاربران قرار گیرند. چندی پیش، لو ویبینگ فاش کرد که گوشی‌های ردمی کی ۵۰ آنقدر قوی خواهند بود که نمی‌توان آن را دستگاه‌های غیر پرچمدار نامید. برنامه ریزی داخلی ردمی برای محصولات جدید دارای پنج جنبه است. این شامل صفحه نمایش مستقل از انواع، LCD، OLED و همچنین E6 material می‌شود.

رنگ بندی گوشی‌های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ از صفحه نمایش‌های عالی استفاده خواهند کرد - چیکاو

فناوری نرخ تجدید تطبیقی و وضوح فوق العاده بالای 2K از دیگر برنامه‌های این شرکت است. شایان ذکر است که از صفحه نمایش‌های سوپر آمولد با وضوح فوق العاده شفاف 2K تاکنون در گوشی‌های هوشمند برند ردمی استفاده نشده است. بنابراین می‌توان امیدوار بود که گوشی‌های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ اولین سری اسمارت فون‌های این شرکت باشند که خواهند توانست صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بعلاوه رزولوشن 2K را در پنل جلو خود شاهد باشند. علاوه بر این، این گوشی‌های هوشمند ردمی همچنین، می‌توانند از نرخ تازه سازی بالاتر برای تصویر نیز پشتیبانی کنند.

گوشی هوشمند ردمی کی ۴۰ با طراحی پرچمدار و همچنین صفحه نمایش E4 OLED با نرخ تازه‌سازی بالا عرضه می‌شود. گوشی‌های سری ردمی کی ۵۰ به عنوان محصولات نسل بعدی برند ردمی، استراتژی قبلی خود را ادامه خواهد داد و همچنان از صفحه نمایش بسیار با کیفیت استفاده خواهند کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.