تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در نتایج بنچمارک هوش مصنوعی بیش از ۴ برابر سریعتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است

یک نتیجه بنچمارک جدید به تازگی اطلاعات جالبی را در مورد  تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلتفرم گوشی هوشمند (Media Tek Dimensity 9000 SoC) آینده به نمایش گذاشته است. این تراشه توانست تقریباً از هر پردازنده دیگری در بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا به راحتی پیشی بگیرد و حتی به طور شگفت انگیزی در برخی از تست‌ها توانست به امتیازی چند برابر بیشتر از سایر تراشه‌ها دست یابد. همراه چیکاو باشید.

بر اساس داده‌های بنچمارک هوش مصنوعی (AI Benchmark)، تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک تقریباً در تمام آزمایش‌ها موفق شد تا برتری توان و قدرت خود را نسبت به تمام تراشه‌های دیگر به نمایش بگذارد. این نتایج برای آخرین تراشه‌های پرچمدار با پیش نمایش بنچمارک هوش مصنوعی وی ۵ (AI Benchmark V 5)به دست آمد. در این آزمایش‌ها، تراشه پیشرفته آینده این شرکت تراشه ساز تایوانی در برابر رقبای برجسته‌ای مانند تراشه‌های گوگل تنسور (Google Tensor)، تراشه اختصاصی و آخرین پرچمدار سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ (Exynos 2100)، تراشه پرچمدار هواوی کرین ۹۰۰۰ های سیلیکون (HiSilicon Kirin 9000)، تراشه پرچمدار نسل قبل اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام (Snapdragon 888) و حتی سایر تراشه‌های دایمنسیتی قرار گرفت.

بنچمارک هوش مصنوعی (AI Benchmark)، تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک - چیکاو

 در حالی که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در اکثر دسته‌بندی‌ها در لیست پیشرو است، قابل توجه‌ترین دستاورد این تراشه را می‌توان امتیاز هوش مصنوعی آن دانست. با نگاهی به نتایج کسب شده می‌توان مشاهده کرد که این تراشه جدید به راحتی با اختلاف زیادی از رقیب خود پیشی گرفته است. این تراشه مدیاتک با امتیاز ۶۹۲.۵ در امتیازات هوش مصنوعی، ۲.۷ برابر بیشتر از تراشه تنسور گوگل، ۳.۷ برابر بیشتر از تراشه آخرین پرچمدار اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ ۳.۹ برابر بیشتر از تراشه کرین ۹۰۰۰ هواوی و ۴.۲ برابر بالاتر از تراشه پرچمدار نسل پیشین اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بود.

در حالی که این نتایج روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، کاربران عادی ممکن است به سختی متوجه تفاوت عملکرد بر اساس آزمایش‌های مربوط به هوش مصنوعی شوند. در حال حاضر، این جنبه در زمینه‌هایی مانند تشخیص چهره، عکاسی، AR، تشخیص صدا، دستیارهای صوتی هوشمند و موارد دیگر کمک می‌کند. به عبارت دیگر، این بدان معنا نیست که تراشه از نظر محاسبات سریعتر است، بلکه از نظر وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی «هوشمندتر» است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.