گوشی آیفون ۱۳ اپل نسبت به گوشی پیکسل ۶ گوگل ارزش خرید بهتری دارد

با عرضه سری پیکسل ۶، گوگل به دنبال رقابت در بازار بخش پریمیوم در برابر شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ بود. با این حال، در حالی که گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۱ آن به عنوان یک رقیب قابل توجه در بازار اندروید رده بالا مورد استقبال قرار گرفتند، به نظر می‌رسد هنوز بخش‌هایی وجود دارد که آیفون‌ها توانسته‌اند از گوشی‌های پیکسل ۶ عملکرد بسیار بهتری داشته باشند. همراه چیکاو باشید.

البته تا پیش از عرضه گوشی‌های سری پیکسل ۶،  گوگل وارد رقابت در بخش گوشی‌های پرچمدار نشده بود اما پس از عرضه گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۵، این شرکت که چندین سال بود تلاش می‌کرد تا بتواند تراشه اختصاصی خود را داشته باشد، سرانجام موفق شد تا این تراشه را از شرکت سامسونگ تهیه کند که اتفاقاً پردازنده‌ای بسیار قدرتمند است.

 گوگل با در اختیار گرفتن تراشه اختصاصی موفق شد تا علاوه بر بخش دوربین و کیفیت عکس و ویدیو، در سایر بخش‌ها نیز گوشی‌های خود را ارتقا دهد به طوری که گوشی‌های سری پیکسل ۶ که در دو مدل پیکسل استاندارد و گوگل پیکسل پرو عرضه می‌شوند، اکنون جزو گوشی‌های پرچمدار بازار به شمار می‌روند اما این گوشی‌ها در مقایسه با گوشی‌های آیفون سری ۱۳ اپل، با توجه به داده‌های SellCell، که به دنبال یافتن پاسخ به این سوال که کدام یک از دو سری گوشی‌های هوشمند ارزش بهتری برای خرید دارند، آیفون‌های ۱۳ اپل یا پیکسل‌های ۶ گوگل؟ به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون اپل نسبت به گوشی‌های پیکسل گوگل پیشتاز بوده و برتری بیشتری دارند. در این گزارش اطلاعات مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند و مقایسه قیمت بین این دو مقایسه شده است.

پنل پشتی سری آیفون ۱۳ - چیکاو

در این گزارش علت برتری گوشی‌های آیفون اپل نسبت به پیکسل‌های گوگل مشخص شد که سری آیفون ۱۳ ارزش خود را بهتر از پیکسل ۶ جدید حفظ می‌کند. با نگاهی به داده‌های جمع آوری شده از بیش از ۴۵ فروشنده بازخرید، سری پیکسل ۶ به طور متوسط حدود ۴۳ درصد از ارزش خود را ظرف یک ماه پس از عرضه از دست داد. از سوی دیگر، خانواده آیفون ۱۳ تنها در اولین ماه عرضه خود شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی ارزش خود بودند. قابل ذکر است که آیفون ۱۳ با افزایش قیمت همراه بود و روند مثبت آن شامل آیفون ۱۳ مینی نیز می‌شود.

جهت اطلاع به این موضوع نیز اشاره می‌شود که این مدل کم‌مصرف‌ترین مدل در میان خط تولید اپل محسوب می‌شود. نکته جالب توجه در اینجاست که مدل پایه پیکسل ۶ حدود ۳۷ درصد از ارزش خود را در مقایسه با ۳۵ درصد ارزش خرید آیفون ۱۳ مینی از دست داده است.

صفحه نمایش سری آیفون ۱۳ - چیکاو

به عبارت دیگر، این غول موتور جستجو بهتر است با شرکت مستقر در کوپرتینویی در بازار پرچمدار استاندارد رقابت کند. در حالی که ارزش خرید سری آیفون ۱۳ طی دو ماه گذشته افزایش یافته است، سلسل (SellCell) معتقد است که ممکن است این وضعیت در مورد مدل‌های پیکسل ۶ صدق نکند.

در عوض، ممکن است ارزش پیکسل ۶ قبل از رسیدن به یک سطح پایدار در چند ماه آینده بیشتر کاهش یابد. به خاطر داشته باشید که ارزش خرید به طور مستقیم کیفیت تلفن‌های هوشمند را منعکس نمی‌کند، زیرا آیفون‌ها معمولاً ارزش خود را بهتر از همتایان اندرویدی خود حفظ می‌کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.