گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل ۶ پرو بدون شارژر عرضه می شوند

گوگل نیز با تأسی از اپل و سامسونگ، در رویداد معرفی پیکسل ۵ ای ۵ جی اعلام کرد گوشی‌های پیکسل‌ ۶ و پیکسل ۶ پرو بدون شارژر عرضه می‌شوند. این دو گوشی پرچمدار آتی گوگل در فصل پاییز معرفی و عرضه خواهند شد.

به گزارش چیکاو و به نقل از gsmarena، گوگل پیشتر، برخی از مشخصات گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی خود، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را  اعلام کرده است، اما رونمایی کامل از این دو گوشی پرچمدار گوگل برای فصل پاییز برنامه ریزی شده است.

 این شرکت دیروز به طور رسمی گوشی میان‌رده‌ی گوگل پیکسل ۵ ای ۵ جی (Pixel 5a 5G ) خود را معرفی کرد و همچنین از این فرصت استفاده کرد و جزئیات جدیدی را در مورد سری پیکسل ۶ آینده فاش کرد.

گوگل اعلام کرد که هیچکدام از دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو دستگاه شارژر به همراه نخواهند داشت. بنابرای می‌توان متوجه شد که گوگل نیز در عرضه‌ی گوشی‌های خود تصمیم گرفته تا همان رویه‌ای را که دو شرکت اپل و سامسونگ که بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی هوشمند در جهان هستند، در پیش گرفته‌اند، بپیوندد و از عرضه‌ی دستگاه شارژر خوداری خواهد کرد. البته شرکت اپل تصمیم گرفته تا عدم عرضه‌ی شارژر همراه گوشی را برای همه‌ی گوشی های هوشمند خود به اجرا بگذارد اما شرکت سامسونگ در حال حاضر از عرضه‌ی دستگاه شارژر به همراه گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود دریغ می‌کند اما هنوز گوشی‌های میان‌رده یا سطح پایین خود را با دستگاه شارژر به فروش می‌رساند.

گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل ۶ پرو - چیکاو

بنابراین گوشی پیکسل ۵ ای ۵ جی گوگل نیز به احتمال زیاد آخرین گوشی این شرکت خواهد بود که یک دستگاه شارژ باتری را در داخل جعبه‌ی خود خواهد دید. گوگل به سایت The Verge گفت که اکثر مردم در حال حاضر دارای شارژر USB-C هستند، بنابراین دیگر لزومی ندارد که بخواهد گوشی‌های خود را با شارژر همراه کند. ظاهراً گوگل نیز به این موضوع پی برده که حذف شارژر از داخل جعبه‌ی گوشی‌هایی که به فروش می‌رسند، به میزان زیادی در هزینه‌ی تولید صرفه جویی می‌شود.

جالب خواهد بود که ببینیم سازندگان تلفن چینی در این مورد چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد. آیا آن‌ها نیز از این روند پیروی خواهند کرد و با این سه شرکت همراه و هم‌ساز خواهند شد یا خیر، زیرا بسیاری از بازاریابی آن‌ها بر سرعت شارژ متمرکز شده است، و برای دستیابی به چنین سرعت شارژی که آن ها ادعا می‌کنند باید شارژر به همراه گوشی هوشمند عرضه شود تا کاربر بتواند از آن فناوری بهره ببرد و همچنین ترغیب به خرید آن گوشی شود.

پیکسل ۵ ای ۵ جی گوگل - چیکاو

 به هر حال به احتمال زیاد، به نظر نمی‌رسد که شرکت‌های تولید کننده‌ی چینی به این زودی‌ها شارژر‌های فست شارژ سیم‌دار خود را از داخل جعبه‌ی گوشی حذف کنند. البته در مورد گوگل می‌توانیم بگوییم که شارژرهای این شرکت هیچ وقت جزو سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین شارژرهای موجود نبوده‌اند، البته این نکته درباره‌ی شارژرهای اپل هم صدق می‌کند و حتی همین طور در مورد سامسونگ. بنابراین ما در اینجا در واقع به نوعی یک هماهنگی را شاهد هستیم.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.