اپل تولید آیپد را کاهش می‌دهد تا عرضه تراشه به سری آیفون 13 را بهبود بخشد

اپل تولید آیپدهای خود را کاهش داده است تا با استفاده از تراشه‌های آن‌ها در گوشی‌های آیفون، بتواند میزان تولید آیفون‌های سری ۱۳ خود را بهبود بخشد. این شرکت مجبور شد تا سهم تراشه‌هایی که برای تولید تبلت‌های آیپد استفاده می‌کرد،  کاهش دهد و از آن‌ها برای تولید بیشتر آیفون‌های ۱۳ بهره ببرد. جدیدترین گوشی‌های هوشمند اپل به دلیل کاهش در تعداد تراشه‌ای که این شرکت دریافت می‌کند کمتر از حد انتظار تولید می‌شود. همراه چیکاو باشید.

در نتیجه کاربرانی که این گوشی‌ها را پیش خرید می‌کنند باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند تا گوشی آنها ارسال شود. اکنون، اپل تصمیم گرفته است تا با کاهش تولید آیپد، از تراشه‌های اختصاص یافته به آن بخش برای تولید بیشتر گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده کند تا با تولید و عرضه بیشتر آخرین نسل آیفون‌های خود، مدت زمان انتظار کاربرانی را که این دستگاه‌ها را پیش خرید می‌کنند، کاهش دهد.

پنل پشتی آیپد اپل - چیکاو

طبق گزارش Nikkei Asia، منابع نزدیک به این موضوع فاش کردند که تولید آیپد ۵۰ درصد نسبت به برنامه‌های اولیه آن در دو ماه گذشته کاهش یافته است. کاهش تولید آیپد به غول کوپرتینویی اجازه داد تا تراشه‌ها و سایر اجزای مورد نیاز بیشتری را به سری آیفون ۱۳ اختصاص دهد که تقاضای بالایی در سراسر جهان داشته است. این همچنین نشان می‌دهد که آیپدها و آیفون‌های جدید این شرکت دارای تعدادی قطعات مشترک در هر دو پلتفرم هستند.

پنل پشتی سری آیفون 13 اپل - چیکاو

به عبارت دیگر، این برند در میان کمبود جهانی نیمه هادی‌ها بهتر از پس آن برآمده است زیرا می‌تواند تولید را از دو محصول مختلف به یک محصول تغییر دهد. دلیل این که این شرکت در حال تغییر تولید به سمت آیفون است، احتمالاً به دلیل تقاضای قوی‌تر از حد انتظار این آخرین نسل گوشی‌های پرچمدار آن شرکت است.

اگرچه، تقاضا برای آیپدها نیز بسیار قوی بوده است اما آنچه هم برای مصرف کننده و هم شرکت اپل از اهمیت بیشتری برخوردار است، در وهله اول تأمین گوشی‌های آیفون است. در همین حال، گزارش‌های جداگانه‌ای نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند که با در پیش گرفتن چنین سیاستی از سوی اپل، به کوتاه‌تر شدن زمان تحویل گوشی‌های این شرکت به مشتریان منجر شده است.

صفحه نمایش سری آیفون 13 اپل - چیکاو

گفته می‌شود که کوتاه‌تر شدن زمان‌های تحویل گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۳ نیز به دلیل افزایش تحویل قطعات و همچنین تصمیم اپل به حق تقدم برای ساخت و تولید آیفون‌ها بوده است که این شرکت ترجیح داده تا تراشه‌ها و دیگر قطعاتی را که دریافت می‌کند، بیش از آیپدها، برای تولید  آیفون‌ها مصرف کند.

در حال حاضر، میانگین زمان تحویل آیفون ۱۳ مینی در سرتاسر جهان به ۱۲ روز انتظار کاهش یافته است، ضمن این که برای دریافت آیفون ۱۳ استاندارد نیز میانگین روزهای انتظار به حدود ۱۳ روز کاهش یافته است.

رنگ بندی آیفون 13 - چیکاو

 علاوه بر این، به طور مشابه، مدت زمان انتظار برای تحویل گوشی آیفون پرو نیز تا حدود ۳۲ روز کاهش یافته است، ضمن آن که مدت زمان انتظار کاربرانی که آیفون ۱۳ پرو مکس را نیز پیش خرید کرده‌اند، به ۳۷ روز کاهش پیدا کرده است.

ایپد پرو 2021 اپل - چیکاو

اگرچه اپل تلاش می کند تا مدت زمان انتظار برای تحویل گوشی‌های آیفون را برای خریداران به حداقل برساند و حتی پردازنده‌هایی را که برای تولید تبلت‌های جدید خود در نظر گرفته است، به بخش گوشی هوشمند روانه می‌کند تا گوشی‌های بیشتری را تولید کند اما زمان انتظار خریداران برای دریافت این گوشی‌های جدید اپل، نسبت به مدت مشابه برای انتظار و دریافت آیفون ۱۲، باز هم بیشتر است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.