به این ۴ دلیل گوشی های پرچمدار آیفون سری ۱۳ اپل ارزش خریدن ندارند (بخش دوم)

گوشی‌های آیفون اپل اگرچه از بهترین تلفن‌های بازار محسوب می‌شوند و همیشه بالاترین قیمت را دارند تا جایی که بیشتر به عنوان کالایی حتی لوکس و «باکلاس» شناخته می‌شوند و همچنین از عملکرد و کیفیت عالی بهره می‌برند، اما از نظر استفاده از فناوری‌های جدید همیشه دو سه نسل با دستگاه‌های اندرویدی فاصله دارند و حتی کاربران دو آتشه‌ی این برند نیز از این عملکرد تیم اپل بسیار خشمگین و ناراحت هستند. همراه چیکاو باشید.

در بخش اول این مقاله دیدیم که نویسنده‌ی مقاله به دو سه مورد از کاستی‌هایی که انتظار داشتند اپل در سری جدید آیفون ۱۳ جبران کند، اما چنین نشده است، اشاره می کند و از عدم استفاده از نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز گلایه دارد. دیگر گلایه‌ی نویسنده به استفاده از باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های آیفون  متوجه می‌شود و مورد مهم دیگری که اشاره می‌کند به طراحی تکرار اندر تکرار گوشی های آیفون است. حال با چیکاو همراه باشید تا ببینیم دیگر چه مواردی را جزو کاستی‌های اپل می‌داند که از خرید آن دلسرد شده است.

  1. ظرفیت شارژ سریع ، فقط 25 وات – سیب بسیار محتاط است

در اوایل سال ۲۰۱۴، گوشی‌های اندرویدی سری اوپو فایند ۷ برای اولین بار از فناوری شارژ فلش VOOC منحصر به فرد خود استفاده کرد. خروجی شارژر تا سطح ۵ ولت ۴.۵ آمپر افزایش یافت و  در مدت زمانی حتی کمتر از نیم ساعت طول کشید تا تلفن به ۷۰ درصد شارژ رسید.

در بازار فعلی گوشی‌های هوشمند اندرویدی، استفاده از شارژ سریع ۶۷ واتی و حتی سریعتر برای تلفن‌های پرچمدار مارک‌های مختلف عادی شده است. گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۴ دارای یک شارژ سیمی ۱۲۰ واتی + پیکربندی شارژ فلش بی‌سیم ۵۰ وات است. این تلفن هوشمند باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری خود را در ۱۵ دقیقه شارژ می‌کند. شارژ بی‌سیم باتری این گوشی را در ۲۸ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

گوشی های سری آیفون 13 - چیکاو

در سمت آیفون، ظرفیت شارژ سریع آن هنوز در پایین‌ترین سطح قرار دارد. سری آیفون ۱۲ تنها از شارژ ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ملاحظات حفاظت از محیط زیست، اپل دستگاه شارژر را از داخل جعبه‌ی همراه گوشی حذف کرده و برای کاربران ارسال نمی‌کند. پس از خرید آیفون ۱۲، کاربران باید به وب سایت رسمی اپل مراجعه کنند تا هزینه اضافی را برای خرید شارژر بپردازند. با این حال، آیفون ۱۳ ظرفیت باتری و میزان شارژ سریع را افزایش می‌دهد. ظرفیت باتری آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو می‌تواند ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت باشد. این کمتر از ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت باتری آیفون ۱۲ است. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتی است اما قدرت شارژ آن تنها ۲۵ وات است. این میزان نسبت به شارژ ۲۰ واتی آیفون ۱.۵ وات افزایش یافته است. به طور کلی، اگرچه اپل در سری آیفون ۱۳ به تدریج ظرفیت باتری را افزایش داده است، اما سرعت شارژ ۲۵ وات نسبت به آنچه در حال حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی به دست می‌آید، به هیچ عنوان کافی نیست.

  1. گوشی‌های بسیار گران قیمت

قیمت گوشی‌های آیفون همیشه نزولی بوده است. خوشبختانه، این شرکت طرفداران وفادار خود را دارد که آماده شکستن قیمت آیفون جدید هستند. بر اساس گزارشات، قیمت اولیه سری آیفون ۱۳ مشابه سری آیفون ۱۲ است. با این حال، ظرفیت ذخیره‌سازی گزینه محبوب ۲۵۶ گیگابایت را برای مدل پرو از میان برداشته است.

طراحی سری آیفون ۱۳ - چیکاو

برای مدل‌های رده پایین نیز، هیچ گزینه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی وجود ندارد و کمترین میزان حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی در گوشی‌های آیفون اکنون ۱۲۸ گیگابایت است. از نظر رم، آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی ۴ گیگابایت ظرفیت دارند در حالی که مدل‌های پرو ۶ گیگابایت دارند. با این حال، به لطف مکانیسم سیستم iOS، تأثیر ارتقاء حافظه بر عملکرد مشخص نیست. به طور نسبی، مدل‌های اردوگاه اندروید دارای طیف وسیعی از گزینه‌ها هستند. آخرین پرچمداران گوشی‌های اندرویدی دارای تمام سطوح رم و  حافظه ذخیره سازی داخلی هستند. این دستگاه ممکن است در بخشی که از کمترین میزان رم و حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی بهره می‌برند خیلی ارزان‌تر باشند اما گوشی آیفون ۱۳ پرومکس حتی از ۲۰۰۰ دلار نیز فراتر می‌رود که بسیار گران قیمت است.

  • خلاصه

به طور کلی، اگرچه سری آیفون ۱۳ در واقع چندین ارتقاء را به دست آورده است اما باز هم واقعاً مایه تاسف است که فقط گوشی آیفون ۱۳ پرومکس دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز باشد که کاربران بیشتر نگران همین موضوع هستند که مبادا فقط همین یک نسخه که شاید بسیاری نتوانند یا نخواهند آن را تهیه کنند، از چنین نرخ نوسازی بالایی بهره ببرد و سایر عضوها خیر. خریداران احتمالی باید قبل از خرید آیفون ۱۳ به آنچه واقعاً نیاز دارند توجه کنند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.