چگونه خطای Your Computer Is Low on Memory را در مک برطرف کنیم؟

آیا تا به حال در حال کار روی مک خود با یک پیام «حافظه رایانه شما کم است. لطفاً چند برنامه را ببندید.» مواجه شده اید؟! .» اولین واکنش شما ممکن است این باشد که روی دکمه بستن کلیک کنید و به دنبال برنامه هایی بگردید که می توانید ببندید.

متأسفانه، این احتمالاً برعکس کاری است که باید انجام دهید. این نوع پیام با هشدارهایی مانند دیالوگ اکسل در مورد کمبود حافظه بسیار متمایز است زیرا معمولاً یک کلاهبرداری بازشو مبتنی بر مرورگر است.

وقتی پنجره «حافظه رایانه شما کم است» ظاهر می شود چه کاری نباید انجام دهید؟

پنجره بازشو روی صفحه نمایش مک شما وجود دارد و به شما می گوید که حافظه رایانه شما کم است. دکمه بستن از شما می خواهد که قبل از شروع به بستن برنامه ها، آن را فشار دهید تا پیام متوقف شود.

تقریباً 9 بار از 10 مورد، این پیام بازشو اصلاً توسط سیستم عامل ارسال نمی شود. این در واقع چیزی است که به عنوان بدافزار شناخته می‌شود، مخصوصاً یک کلاهبرداری بازشو، که برای فریب شما طراحی شده است تا به برنامه‌های بالقوه ناخواسته (PUP) اجازه دسترسی بیشتر به مک خود را بدهید.

این PUPها ممکن است خودشان بدافزار باشند و به دنبال کنترل مک شما باشند. در موارد دیگر، آنها فقط دروازه ای برای نصب چنین ویروس ها یا بدافزارهایی هستند. به جای تسلیم شدن به اصرار برای کلیک بر روی دکمه بستن و سپس شروع به ترک برنامه ها، ابتدا باید چند قدم بردارید.

خوب، پس باید چه کار کنم؟

اولین قدم این است که تأیید کنید چقدر حافظه در مک شما استفاده می شود. فعلاً آن پیام بازشو را نادیده بگیرید و فشار و میزان استفاده از حافظه مک خود را بررسی کنید.

نحوه بررسی میزان حافظه مک شما

  • چند راه برای بررسی این موضوع وجود دارد. ساده ترین کار استفاده از Activity Monitor است.
  • روی Applications > Utilities > Activity Monitor کلیک کنید.
  • روی تب Memory در Activity Monitor کلیک کنید.
  • لیستی از همه برنامه‌ها و فرآیندهای در حال اجرا، به همراه میزان حافظه مصرفی هر کدام را خواهید دید. به پایین پنجره برنامه برای فشار حافظه و همچنین جدول استفاده از حافظه نگاه کنید.
  • حافظه فیزیکی به مقدار کل حافظه (RAM) مک شما اشاره دارد. در مرحله بعد، Memory Used نشان می دهد که چه مقدار از RAM در حال استفاده است.
  • اگر حافظه استفاده شده بسیار نزدیک به مقدار ذکر شده برای حافظه فیزیکی باشد، ممکن است حافظه مک شما رو به اتمام باشد.
  • اگر اینطور است، بررسی کنید تا ببینید چه برنامه‌هایی بیشترین حافظه را در لیست فرآیند بالا استفاده می‌کنند. روی ستون Memory کلیک کنید تا بر اساس مقدار حافظه ای که هر فرآیند استفاده می کند مرتب شود.

مرتب سازی مانیتور فعالیت بر اساس حافظه استفاده شده

  • سپس، سعی کنید هر یک از برنامه های سنگین را که نیاز ندارید ببندید. می‌توانید روی آن برنامه‌ها در Dock کلیک راست کرده و Quit را انتخاب کنید.
  • برای برنامه‌ها و فرآیندهای مزاحم، ممکن است لازم باشد آنها را با استفاده از Activity Monitor متوقف کنید. برنامه یا فرآیندی را که می خواهید از آن خارج شوید انتخاب کنید، سپس روی نماد توقف با علامت x در وسط کلیک کنید.
  • در نهایت یکی از گزینه‌های Quit یا برای برنامه‌هایی که راهنمایی نمی‌کنند، گزینه Force Quit را انتخاب کنید.

ترک یا ترک اجباری

در موارد نادری که پیام بازشو مشروع است، بستن چند برنامه که بیشترین حافظه را در مک شما مصرف می‌کنند باعث می‌شود که پنجره بازشو خود به خود از بین برود.

آیا مک من می تواند حافظه اش کم باشد؟

مانند هر کامپیوتر دیگری، مک شما مقدار محدودی حافظه برای کار با آن دارد. هر برنامه‌ای که استفاده می‌کنید، هر فایلی که باز می‌کنید و هر صفحه وب که مرور می‌کنید از مقداری از آن حافظه استفاده می‌کند. بنابراین، برای کوتاه کردن یک داستان طولانی، بله، حافظه مک شما ممکن است کم باشد.

با این حال، احتمال وقوع آن معمولاً بسیار کم است. اپل macOS را طراحی کرده است تا در مدیریت حافظه کار بسیار خوبی انجام دهد. بنابراین، در حالی که می‌توانید نرم‌افزارهای زیادی را روی مک خود اجرا کنید تا حافظه آن کم شود، معمولاً این اتفاق نمی‌افتد.

اگر حافظه مک شما در واقع کم است، از نظر رفتار برنامه متوجه آن خواهید شد. برنامه‌های شما در راه‌اندازی یا انجام اقدامات کند خواهند بود. بارگیری صفحات وب مختلف ممکن است کند شود. با این حال، به ندرت، macOS یک منوی بازشو روی صفحه نمایش شما قرار می دهد که به شما می گوید حافظه آن کم است.

در عوض، سیستم عامل تمام تلاش خود را برای کاهش بار حافظه انجام خواهد داد. برنامه‌هایی را که مدتی است به‌طور فعال از آن‌ها استفاده نکرده‌اید به پردازش‌های پس‌زمینه تغییر می‌دهد تا از حافظه زیادی استفاده نکنند. اتکای آن به فایل swap، که فضای دیسکی است که در دستگاه ذخیره سازی شما برای حافظه استفاده می شود، افزایش می دهد. البته، اگر کار خوبی برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی مک خود انجام نداده باشید، می تواند مشکل ساز باشد.

باز هم، macOS به ندرت یک پیام بازشو نشان می دهد که به شما می گوید: «حافظه رایانه شما کم است. لطفاً چند برنامه را ببندید.»

چرا رایانه من مدام ارور Your Computer Is Low on Memory را می دهد؟

اگر پاپ آپ فوق الذکر را دریافت کردید، به احتمال زیاد به طور ناخواسته نوعی PUA را روی مک خود نصب کرده اید. طبیعتاً شما عمداً این کار را انجام نداده‌اید، اما چنین نرم‌افزارهای مخربی اغلب با نرم‌افزارهای رایگان یا برنامه‌های دیگر از منابع مشکوک همراه است.

دلیل اینکه من و سایر کارشناسان می گوییم روی دکمه بستن کلیک نکنید این است که چنین دکمه ای معمولا چیزی را پنهان می کند. لحظه ای که روی آن دکمه کلیک می کنید، کلاهبرداری بازشو شروع به دانلود نرم افزارهای مخرب بیشتری می کند.

این می تواند شامل ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و باج افزارها باشد. کلیک کردن روی دکمه همچنین می‌تواند مرورگر پیش‌فرض شما را به یک صفحه وب باز کند که سعی می‌کند شما را از ارائه جزئیات پرداخت برای «رفع» بترساند.

چگونه می توانم پاپ آپ Your Computer Is Low on Memory را در مک خود برطرف کنم؟

هنگامی که متوجه شدید که پیام ترسناک یک فریب است، باید از شر آن خلاص شوید. در حالی که راه هایی برای انجام این کار به صورت دستی وجود دارد، بهترین شرط شما استفاده از نرم افزار اختصاص داده شده برای حذف بدافزار است.

چند گزینه خوب برای این کار عبارتند از Malwarebytes و CleanMyMac X. هر دو شامل نسخه های رایگانی هستند که مک شما را برای PUA و بدافزار اسکن می کنند. آن‌ها یا به‌طور خودکار هر نرم‌افزار ناخوشایندی را که پیدا شده است حذف می‌کنند یا پیشنهادهایی برای نحوه انجام آن ارائه می‌دهند.

همچنین مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که این اتفاق در وهله اول برای شما رخ نمی دهد. اتخاذ این بهترین شیوه ها می تواند به شما کمک کند از PUA در مک خود دور شوید.

  • فقط از وب‌سایت‌های قابل اعتماد یا Mac App Store از نرم‌افزار بازدید و دانلود کنید.
  • نرم افزار آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید.
  • هنگام نصب برنامه های جدید، همیشه نصب سفارشی را انتخاب کنید. علامت هر گزینه نصبی که ناآشنا یا مبهم به نظر می رسد را بردارید.
  • به طور منظم از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

امیدواریم که هرگز مجبور نشوید با این نوع کلاهبرداری بازشو کنار بیایید. با این حال، اگر روزی مک شما کادر بازشوی «Your Computer Is Low on Memory» را نمایش داد، اکنون می‌دانید که چگونه به آن واکنش نشان دهید.

منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.