آموزش پاک کردن کش Spotify

در برخی موقعیت‌های عیب‌یابی، ممکن است لازم باشد حافظه پنهان Spotify را پاک کنید. به عنوان مثال، زمانی که Spotify به اینترنت وصل نمی شود، یک گام مفید است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه حافظه پنهان Spotify را پاک کنید، چه از دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه استفاده کنید.

علاوه بر کمک به رفع مشکلات Spotify، حذف کش می تواند فضای ذخیره سازی دستگاه شما را پاک کند. اما قبل از اینکه کش را پاک کنید، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

داده های ذخیره شده در حافظه پنهان، پاسخگویی برنامه را بهبود می بخشد و از بافر شدن آهنگ ها هنگام گوش دادن به آنها جلوگیری می کند. با این حال، اگر نیاز به انجام این کار دارید، در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه حافظه پنهان Spotify را روی تلفن یا رایانه خود پاک کنید.

Spotify Cache چیست و آیا باید آن را پاک کنم؟

Spotify داده های ذخیره شده را روی دستگاه شما نگهداری می کند تا یک تجربه پخش جریانی پاسخگو و قابل اعتماد ارائه دهد. داده‌ها شامل آهنگ‌ها، بخش‌هایی از آهنگ‌ها، هنر آلبوم، جزئیات لیست پخش و سایر داده‌ها مانند Spotify Wrapped شما می‌شود. محتوای ذخیره شده در حافظه پنهان به سرعت شروع به پخش می کند و در صورت قطع شدن اتصال داده به پخش ادامه می دهد.

در حالی که پاک کردن حافظه پنهان Spotify می تواند به رفع مشکلات نسخه دسکتاپ یا تلفن همراه برنامه پخش موسیقی کمک کند، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، حافظه پنهان Spotify عملکرد و پاسخگویی برنامه را بهبود می بخشد. کش جایی است که تاریخچه شنیداری شما در آن قرار دارد. و برای کاربران Premium، حافظه نهان به آهنگ‌ها اجازه می‌دهد بدون مواجهه با جریان بافر پخش شوند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که وقتی حافظه پنهان Spotify به ظرفیت خود رسید، آهنگ‌ها و پادکست‌هایی که اغلب به آن‌ها گوش نمی‌دهید با آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید جایگزین می‌شوند. علاوه بر این، یک کش بزرگ (5-10 گیگابایت) می تواند از بارگذاری صحیح Spotify توسط گوشی شما جلوگیری کند.

حذف حافظه پنهان Spotify بر لیست پخش، تنظیمات برگزیده یا دانلودهای آفلاین شما تأثیری نمی گذارد، زیرا آنها به طور جداگانه ذخیره می شوند. حذف حافظه پنهان Spotify ایمن است و عملکرد آن را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، با تمام موارد گفته شده، بیایید به نحوه پاک کردن حافظه پنهان Spotify در اندروید، آیفون یا رایانه خود نگاه کنیم.

نحوه پاک کردن حافظه پنهان Spotify روی دسکتاپ

می توانید کش Spotify را از برنامه دسکتاپ در سیستم ویندوز یا مک خود پاک کنید.

  • برنامه Spotify را در رایانه خود راه اندازی کنید.
  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و از منوی ظاهر شده تنظیمات را انتخاب کنید.
  • به قسمت Storage در سمت راست بروید و روی دکمه Clear cache در menu کلیک کنید.
  • هنگامی که پیام تأیید ظاهر شد، روی دکمه Clear cache کلیک کنید.

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. حافظه پنهان Spotify حذف خواهد شد، اما مهم است که توجه داشته باشید که به صفر نمی رسد. چند مگابایت دوباره اضافه خواهد شد که یک رفتار عادی است.

کش Spotify را در اندروید پاک کنید

اگر Spotify را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود تکان می دهید، پاک کردن حافظه پنهان آن با استفاده از مراحل زیر ساده است.

  • برنامه Spotify را در دستگاه Android خود اجرا کنید.
  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • Settings and privacy را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.
  • صفحه را به سمت پایین به قسمت Storage بکشید و روی گزینه Clear cache ضربه بزنید.
  • هنگامی که پیام تأیید در صفحه ظاهر می شود، روی دکمه پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید.

کش Spotify را در iPhone یا iPad پاک کنید

مراحل پاک کردن حافظه نهان Spotify در iPhone یا iPad شما کمی با اندروید متفاوت است، اما انجام این کار با استفاده از مراحل زیر سریع و آسان است.

  • برنامه Spotify را در iPhone یا iPad خود اجرا کنید.
  • روی نماد نمایه خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • تنظیمات و حریم خصوصی را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.
  • صفحه را به سمت پایین بکشید و از تنظیمات روی گزینه Storage ضربه بزنید.
  • روی دکمه Clear cache در صفحه Storage ضربه بزنید.
  • هنگامی که پیام تأیید در صفحه نمایش ظاهر شد، گزینه Clear cache را انتخاب کنید تا حافظه پنهان پاک شود.

جمع بندی

پس از حذف کش، Spotify باید دوباره داده ها را از سرورهای خود دانلود کند. به همین دلیل، هنگام جمع آوری داده ها، ممکن است متوجه افزایش پهنای باند یا مصرف داده شوید.

چه لپ تاپ، تلفن یا تبلت شما باشد، می توانید حافظه پنهان Spotify را با استفاده از مراحل ذکر شده در بالا پاک کنید. به یاد داشته باشید که حافظه پنهان Spotify برای بهترین نتایج هنگام گوش دادن به موسیقی و پادکست در سرویس ضروری است. با این حال، در صورت نیاز به عیب‌یابی مشکل یا پاک کردن فضای ذخیره‌سازی دستگاه، حافظه پنهان را می‌توان با خیال راحت پاک کرد.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.