نکات مهم در انتخاب و خرید دوچرخه دخترانه

اگر شما هم تابه‌حال در کودکی دوچرخه را به‌عنوان جایزه تبریک تولد یا کسب معدل بالای درسی خود دریافت کرده باشید، می‌دانید که یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین جایزه‌ها برای کودکان را می‌توان دوچرخه عنوان کرد. ازطرفی دوچرخه کودکانه یکی از کالاهای بادوام برای آنها به شمار می‌رود و باتوجه‌به اینکه تا چند سال کودک می‌تواند از آن استفاده کند، لازم است در زمان خرید دقت کافی را برای انتخاب مدل مناسب اختصاص دهید. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات انتخاب و خرید دوچرخه کودک و مخصوصاً مدل‌های دخترانه را با هم مورد بررسی دهیم.

مهم‌ترین نکات خرید دوچرخه دخترانه

در خرید دوچرخه کودک باید توجه داشت که انتخاب اشتباه می‌تواند علاوه بر اینکه تجربه دوچرخه‌سواری را برای کودکان به یک تجربه تلخ و نه‌چندان خوشایند تبدیل کند، از طرف دیگر می‌تواند باعث شود تا مجبور شویم هزینه بیشتری را برای تغییر دوچرخه و یا جایگزینی آن با مدل‌های دیگر نماییم. بر همین اساس اگر تصمیم به خرید دوچرخه کودک گرفته‌اید، نکات زیر را حتماً پیش از خرید بررسی کنید:

مهم‌ترین نکته، سایز دوچرخه

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در زمان خرید دوچرخه کودک انتخاب سایز مناسب آن است. درصورتی‌که دوچرخه برای کودک بزرگ یا کوچک باشد، می‌تواند سلامتی و ایمنی او را به خطر بیندازد، به‌طوری‌که تعادل او در حین عبور از پیچ‌ها و مسیرهای باریک و ناهموار کم شود و احتمال افتادن او افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر دوچرخه با سایز نامناسب می‌تواند آسیب‌های جدی را به ستون فقرات کودکان وارد کند و در بزرگسالی مشکلات متعددی را ایجاد کند. زمانی که سایز دوچرخه متناسب با قد کودک باشد، رکاب‌زدن او راحت‌تر از همیشه انجام می‌گیرد و می‌تواند بیش از هر زمان دیگری لذت کافی را از دوچرخه‌سواری ببرد.

مدل دوچرخه

باوجوداینکه دوچرخه‌های کودکانه اغلب در مدل‌های شهری عرضه می‌شوند، اما به‌تازگی اغلب کمپانی‌های دوچرخه‌سازی دوچرخه کودکان را در مدل‌های کوهستانی نیز عرضه می‌کنند. پس ابتدا این نکته را تعیین کنید که برای چه هدفی به دنبال دوچرخه هستید. اگر تنها هدف کودک دوچرخه‌سواری، تفریح و گشت‌وگذار در محدوده شهری است، دوچرخه‌های معمولی می‌توانند کیفیت کافی را داشته باشند و احتیاجات آنها را فراهم کنند. اما درصورتی‌که می‌خواهید تا به همراه کودک خود به ماجراجویی در دل طبیعت بپردازید، می‌توانید از مدل‌های کوهستانی یا حتی هیبریدی نیز کمک بگیرید.

ساختار و طراحی دوچرخه

اگر می‌خواهید که دوچرخه استانداردی را در اختیار کودک خود قرار دهید، ابتدا بررسی کنید که محصولی که اقدام به خرید آن می‌کنید، با آناتومی بدن او سازگار باشد. در حال حاضر بسیاری از فروشندگان دوچرخه و یا شرکت‌های دوچرخه‌سازی غیرمعتبر تنها تفاوت دوچرخه‌های دخترانه و پسرانه را در رنگ آن‌ها می‌دانند و چندان به طراحی خاص دوچرخه اهمیت نمی‌دهند.

به‌طورکلی دوچرخه‌ای را می‌توان مناسب دختران عنوان کرد که فریم، فرمان، پدال‌ها و دستگیره‌های آنها متناسب با آناتومی دختران تهیه شده باشد. به‌این‌ترتیب دیگر کودکانتان در طی مسیر خسته نمی‌شوند و یک تفریح لذت‌بخش و عالی را تجربه می‌کنند.

تجهیزات ایمنی دوچرخه

ایمنی در حین سواری با دوچرخه از هر عامل دیگری مهم‌تر می‌باشد. بر همین اساس در حین خرید دوچرخه بررسی کنید که تجهیزات ایمنی آن از جمله ترمز و قاب زنجیر از بهترین جنس و باکیفیت باشند تا در حین عبور از مسیرهای مختلف با مشکل مواجه نشوید. فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید دوچرخه دخترانه هستید یا تنها یک مدل دوچرخه کودک را در نظر دارید، باید دقت کنید که تجهیزات ایمنی آن همواره از بهترین نوع باشند. همچنین بهتر است که در کنار صرف هزینه برای خرید دوچرخه مقداری از بودجه خود را نیز به خرید کلاه و زانوبندهای دوچرخه‌سواری اختصاص دهید.

ساختار دوچرخه‌های دخترانه چه فرقی با دوچرخه‌های پسرانه دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ساختار دوچرخه‌های دخترانه و پسرانه در مدل‌های بچگانه تفاوت اساسی با هم دارند. البته این تفاوت تنها در برندهای معتبر و باکیفیت مشاهده می‌شوند. عوامل متعددی در کنار رنگ و طراحی نیز هستند که دوچرخه را به دودسته دخترانه و پسرانه تبدیل می‌کنند. ازجمله موارد تفاوت آن‌ها را می‌توان موارد زیر به‌عنوان کرد:

ساختار فریم

یکی از نخستین تفاوت‌های دوچرخه دخترانه با پسرانه، ساختار فریم آن است. در ساخت دوچرخه کودک مدل دخترانه میله تنه یا میانی فریم که زین را به فرمان متصل می‌کند، به سمت پایین انحنا دارد. این در حالی است که در دوچرخه‌های پسرانه این میله موازی با زمین است. گاهی اوقات حتی در برخی از مدل‌ها این میله وجود ندارد و فریم به نحوی دیگری طراحی شده است. جالب است بدانید که این نوع فریم از مدت‌ها قبل و زمانی که دختران دامن‌های بلند می‌پوشیدند، به‌جامانده است. با این اوصاف اما همچنان نیز به دلیل راحتی بیشتر دختران ‌و بانوان همچنان بدنه دوچرخه این‌گونه طراحی می‌شود.

طول فرمان

یکی از شاخصه‌های اصلی دوچرخه‌های دخترانه طول کم فرمان آن‌ها است. دختران در حالت کلی نسبت به پسران دستان و شانه‌های کوچک و باریک‌تری دارند. همین عامل باعث شده تا طول فرمان آنها نیز کوتاه‌تر طراحی و ساخته شود تا در مانوردهی و پیچیدن در حین عبور از موانع کنترل بهتری روی دوچرخه داشته باشند و آسیبی متوجه شانه‌های آنها نشود. به‌طورکلی طول فرمان دوچرخه‌های دخترانه بین ۳۸ تا ۴۰ سانتی‌متر طراحی می‌شود.

شکل و عرض زین

با وجود این که می‌توان در دوچرخه‌های دخترانه از زین‌های معمولی یا دوبعدی نیز استفاده کرد، اما باتوجه‌به حالت لگن و نشیمنگاه دختران در اغلب دوچرخه‌های دخترانه، زین‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر به کار می‌رود. به‌این‌ترتیب کودکان در زمان دوچرخه‌سواری و رکاب‌زدن با فشار در نشیمنگاه خود مواجه نمی‌شوند و مخصوصاً در طولانی‌مدت آسیب نمی‌بینند. در واقع عرض بیشتر لگن دختران عاملی است که نیاز به زین‌های پهن‌تر را ضروری می‌سازد تا بتوانند راحت‌تر بر روی آن قرار بگیرند.

سایز اهرم ترمز دوچرخه

کم‌وزن و کوچک بودن سایز اهرم ترمز دوچرخه از جمله عواملی است که دوچرخه‌های دخترانه را از پسرانه متمایز می‌سازد. این ویژگی ازاین‌جهت است که دختران با وجود دست‌های کوچک خود بتوانند به راحتی با کمترین میزان خستگی و در طولانی‌مدت دوچرخه‌سواری کنند و در حین فشاردادن اهرم‌های مختلف با فشار زیادی مواجه نشوند.

کرپی فرمان دوچرخه

در زمان خرید دوچرخه کودک و مشاهده نمونه‌های مختلف آن می‌توانید متوجه شوید که دوچرخه‌های دخترانه در مقایسه با انواع دوچرخه پسرانه از کرپی کوتاه‌تری برخوردار هستند. کرپی دوچرخه در واقع بخش از فرمان است که آن را به بخش بالایی دوشاخ متصل می‌کند و تأثیر بسیار مهمی بر روی حالت بدن دوچرخه‌سوار در حین سواری دارد. درصورتی‌که دختران بر روی دوچرخه‌های پسرانه قرار بگیرند، مجبور خواهند بود تا با کشش بیشتری بر روی دوچرخه‌سوار شوند. این حالت قرارگیری می‌تواند در طولانی‌مدت سبب کشیدگی دست‌ها، آسیب‌دیدگی کتف‌ها و کمردرد در آنها شود.

این موارد عواملی کلیدی به شمار می‌روند، اما نباید باعث شوند تا شما به دلیل ترس از بالابودن قیمت دوچرخه دخترانه به دنبال محصولی ارزان و کم‌کیفیت بروید. این در حالی است که قیمت دوچرخه‌های پسرانه با دخترانه تفاوت بارزی باهم ندارند.

قیمت دوچرخه‌ کودک

یکی از موارد مورد اهمیت در زمان خرید دوچرخه کودک قیمت آن است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دوچرخه‌های کودکانه تنها یکی دو سال کاربرد خواهند داشت، بر همین اساس بهتر است تا هزینه زیادی برای آنها اختصاص ندهیم؛ اما این مورد کاملاً اشتباه است. شما درصورتی‌که یک دوچرخه کاربردی، استاندارد و متناسب با سایز و سلیقه کودک خودتان تهیه کنید، علاوه بر اینکه از مزایای متعددی برخوردار می‌شوید، در زمان فروش نیز می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری به فروش رسانده و آن را برای خرید دوچرخه جدیدی اختصاص دهید.

در کنار توجه به قیمت دوچرخه کودک، مدل و رنگ آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. هر چند که اختصاص بودجه خرید دوچرخه و اطمینان از کیفیت و انتخاب یک برند معتبر بر عهده والدین است، انتخاب مدل و رنگ دوچرخه نیز بهتر است که متناسب با سلیقه کودکان انجام بگیرد. به‌این‌ترتیب کودک علاقه بیشتری به دوچرخه‌سواری و یادگیری آن نشان خواهد داد و می‌تواند با انگیزه بهتر و بیشتری به تفریح با دوچرخه‌سواری بپردازد.

جنس و کیفیت در خرید دوچرخه دخترانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید دوچرخه دخترانه و کودکانه باید مورد بررسی قرار بگیرد، توجه به برند، جنس و کیفیت آن است. اگر آشنایی نسبی باکیفیت و برندهای دوچرخه‌های کودکانه داشته باشید، می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب کنید تا هم از نظر قیمتی به‌صرفه باشند و هم کیفیت آنها بتواند رضایت شما را جلب کرده مقرون‌به‌صرفه باشد.

در حال حاضر برندهای متعددی دوچرخه‌های دخترانه را تولید کرده و عرضه می‌کنند. از جمله معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها را می‌توان جاینت، ویوا، تراویس، رادیو و المپیا را عنوان کرد. با وجود این موارد باید مراقب باشید تا این دوچرخه‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید؛ چراکه بسیاری از فروشندگان غیرمجاز این محصولات را به طور تقلبی و با نام برندهای اصل به فروش می‌رسانند.

فروشگاه معتبر دوچرخه دخترانه

اگر تصمیم به خرید دوچرخه کودک در مدل‌های مختلف دخترانه گرفته‌اید، می‌توانید انواع دوچرخه موردعلاقه خود را در رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و بی‌نظیر از فروشگاه معتبر آریا چرخ سفارش دهید. همچنین درصورتی‌که قیمت دوچرخه کودک برایتان اهمیت دارد، می‌توانید محصولات موردنظر خود را با قیمت مناسب از این فروشگاه تهیه کنید. آریا چرخ یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین فروشگاه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم تا به آن سری بزنید و محصولات موردنیاز خود را از آن با تخفیفات ویژه تهیه کنید.

هرکدام از دوچرخه‌های کودکانه برای نوع خاصی از کاربری طراحی و تولید شده‌اند و در فروشگاه اینترنتی این مجموعه قابل مشاهده هستند. شما می‌توانید با مطالعه دقیق توضیحات هریک از این محصولات بهترین دوچرخه دخترانه را با ضمانت و قیمت عالی انتخاب کرده و سفارش دهید؛ به‌این‌ترتیب خواهید توانست تا تجربه‌ای شیرین و خوشایند از خرید اینترنتی داشته باشید.

3/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.