آیا روبیکا امن است؟ چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم؟

آیا روبیکا امن است؟ امنیت روبیکا چگونه است؟ چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم؟ سازنده روبیکا کدام کشور است؟ آیا روبیکا خطرناک است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

امنیت روبیکا چگونه است و توسط چه کسی تامین می شود؟

اپلیکیشن پر حاشیه روبیکا نوروز 97 و با تبلیغات گسترده ارائه شد. این پیام رسان به دلیل ارائه خدمات گوناگون مورد توجه و حمایت کاربران قرار گرفت. از همان روز های ائل بر سر امنیت روبیکا اختلاف نظر وجود داشت. چندی پیش نیز گوگل پلی این اپلیکیشن را ناامن معرفی کرد. به هر حال بحث های زیادی در این زمینه وجود دارد که ما قصد داریم با آن بپردازیم.

در روز های اول اخباری درباره دسترسی های غیر معقول روبیکا و ساخت اکانت بی مجوز برای افراد معروف دیده می شد. روبیکا برای افراد معروف اکانت جعلی ساخته بود که اعتراض های شدیدی را به همراه داشت. با توجه به شرایط گفته شده لازم است تا اقداماتی را جهت بالا بردن امنیت روبیکا انجام داد. از این رو و برای پاسخ به سوال چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم، در ادامه همراه ما باشید.

روبیکا ساخت کدام کشور است؟ سازنده آن کیست؟

گرچه ابهامات زیادی درباره سازنده روبیکا وجود دارد و از طرفی هیچ گونه شفاف سازی انجام نشده است. اما گفته می شود که همراه اول، ایرانسل، توسکا و… سازندگان و حامیان این اپلیکیشن هستند. گرچه درباره سوابق شرکت های خارجی و مسنجر های مختلف می توان اطلاعات کاملی را کسب کرد اما برای روبیکا این میزان اطلاعات ارائه نشده است.

براساس گزارشات مختلف سازنده روبیکا ابتدا مجموعه ای از سهام داران بودند و سپس آن را به هلدینگ تدبیر و ستاد فرمان اجرایی امام سپرده اند. متاسقفانه اطلاعات دقیق توسعه دهندگان روبیکا مشخص نیست و همین موضوع باعث نگرانی مردم درباره اینکه امنیت روبیکا چگونه است می شود.

آیا روبیکا امن است؟

در پاسخ به پرسش آیا روبیکا امن است ما سعی کردیم تا این مقاله را با یک نقد کاملا منصفانه به شما ارائه کنیم. این سوال پس از هشدار امنیتی گوگل پلی ذهن کاربران را درگیر کرد. ما قصد داریم دو روش برای افزایش امنیت روبیکا به شما معرفی کنیم. این دو روش باعث جلوگیری از هک حساب کاربری شما می شود. اما با دو روش زیر نمی توانید اساس امنیت این سوپر اپلیکیشن را تغییر دهید.

چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم؟

برای افزایش امنیت روبیکا تنها کافی است تا:

  • روش اول: فعال سازی کد تایید دو مرحله ای با مراجعه به بخش حریم خصوصی و امنیت.
  • روش دوم: محدود کردن دسترسی ها به حریم خصوصی مانند عکس پروفایل، شماره موبایل، تماس و… از طریق مراجعه به بخش تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت و شخصی سازی تنظیمات مربوط به هر مورد.

در همین راستا به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله چگونه بفهمیم چه کسانی پروفایل روبیکا را چک می کنند؟ را مطالعه نمایید. با کمک این مقاله می توانید حریم خصوصی پروفایل خود را شخصی سازی کرده و امنیت آن را افزایش دهید.

جمع بندی

امنیت روبیکا یک مسئله بسیار مهم است. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم تا پاسخی مناسبی برای پرسش “چگونه امنیت روبیکا را افزایش دهیم؟” به شما ارائه کنیم. چرا که کاربران برای اشتراک گذاری اطلاعات خود و ایجاد ارتباط با دیگران به دنبال یک بستر امن و مطمئن هستند. اگر شما هم از ابهامات موجود در امنیت روبیکا سردرگم شده و این سوال را دارید که ایا روبیکا امن است؟ کاملا منطقی است. از طرفی تا امنیت و سوابق یک مسنجر مشخص نباشد کاربران نمی توانند از فضای ابری آن برای ذخیره اطلاعات و تاریچه چت ها استفاده کنند. به هر حال اگر قصد دارید از پیام رسان روبیکا استفاده نکنید می توانید از طریق مقاله حذف دائمی اکانت روبیکا حساب خود را برای همیشه پاک کنید.

متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

1.5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.