تغییر محل ذخیره واتساپ بدون روت با 9 روش کاربردی و آسان

تنظیمات ذخیره سازی واتساپ و تغییر محل ذخیره عکس در این برنامه با چند روش مختلف و در عین حال آسان امکان پذیر است. برای شخصی سازی محل ذخیره فایل های واتس اپ در اندروید و آیفون تا انتهای این مقاله با چیکاو همراه باشید.

محل ذخیره فایل های واتس اپ به صورت پیش فرض مشخص ضده است. اگر گوشی شما قدیمی است یا با مشکل کمبود فضای خالی مواجه هستید باید محل ذخیره سازی را تغییر دهید. همان طور که می دانید بسیاری از برنامه ها از جمله WhatsApp امکان تغییر محل ذخیره را به شما نمی دهند. در این صورت شما می توانید از تنظیمات مربوط به تغییر محل ذخیره واتساپ به کارت حافظه بدون روت کردن استفاده نمایید.

این پیام رسان امکان تغییر محل ذخیره پیش فرض را به شما ارائه نمی دهد. بنابراین اگر از کارت حافظه استفاده می کنید می توانید محل ذخیر فایل های واتساپ را به کارت SD انتقال دهید. این کار برای گوشی های با اندروید کمتر از 4.4 بدون روت کردن امکان پذیر است.

پیام رسان جهانی واتساپ امکان ارتباط با دوستانمتان در سراسر جهان را برای ما فراهم می کند. در گوشی های جدید و به دلیل فضای داخلی بالا برای عکس ها و فیلم های دریافتی مشکلی ایجاد نمی شود. اما اگر قصد دارید تا تنظیمات مربوط به تغییر محل ذخیره واتساپ را اعمال کنید در ادامه همراه ما باشید.

نحوه تغییر محل ذخیره واتساپ

روش اول: تغییر محل ذخیره واتساپ به کارت حافظه بدون روت

یکی از راحت ترین و ایمن ترین راه های ممکن این است که فایل های دریافتی واتساپ را به صورت دستی جا به جا کنید. برای انتقال رسانه های این پیام رسان به مدیریت فایل ( فایل منیجر) خود مراجعه کرده و وارد پوشه واتساپ شوید. در پوشه  WhatsAppگزینه media را پیدا کرده و رسانه های خود را پس از انتخاب انتقال دهید.

روش دوم: انتقال کامل واتساپ به SD Card

برای انتقال کامل فایل ذخیره سازی این پیام رسان به کارت حافظه مسیر زیر را طی کنید:

Settings> Apps> All Apps> WhatsApp> App info> Move to SD Card

روش سوم: تنظیمات ذخیره سازی واتساپ به کمک برنامه  AppMgr III

برخی برنامه های جانبی به شما امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی دلخواهتان را ارائه می کنند. اپلیکیشن AppMgr III را نصب کرده و اجرا نمایید. این برنامه سه امکان زیر را به شما ارائه می دهد:

  1. انتقال به اپلیکیشن: با این گزینه می توانید از کارت SD به عنوان حافظه پیشفرض واتساپ یا هر برنامه دیگری استفاده کنید.
  2. پنهان کردن نرم افزار: برای مخفی کردن برنامه های تلفن همراه خود می توانید از این بخش استفاده نمایید.
  3.  مدیریت برنامه ها: برای مدیریت یکپارچه برنامه های خود این اپیلیکشن بسیار کارآمد می باشد.

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن Files To SD Card برای تنظیم محل ذخیره فایل های واتساپ

این اپلیکیشن با رابط کاربری بسیار ساده ای طراحی شده است. نرم افزار Files To SD Card را نصب کرده و بر روی گوشی همراه خود اجرا نمایید. سپس به کمک گزینه move to SD card دو امکان زیر به شما ارائه می شود:

  1.  انتقال تمام فایل ها به کارت  SD
  2.  تهیه نسخه پشتیبان از تمامی فایل ها در کارت SD

روش پنجم: تنظیمات ذخیره سازی واتساپ با اپلیکیشن Link2SD

برنامه را نصب کرده و بر روی گوشی خود اجرا نمایید. سپس با مراجعه به بخش تنظیمات گزینه default location را پیدا کرده و روی حافظه خارجی تنظیم کنید. با همین روش ساده عکس، فیلم، و… واتساپ شما به صورت پیشفرض روی کارت حافظه ذخیره می شود.

روش ششم: تغییر محل ذخیره عکس واتساپ در اندروید با برنامه جانبی App2SD Pro

پس از دانلود و اجرای این نرم افزار می توانید یک ماکت از پوشه واتساپ خود در مموری کارت ایجاد کنید.

روش هفتم: تغییر محل ذخیره واتساپ در کامپیوتر

اگر روش های قبل برای شما عملی نبود می توانید این کار به به کمک کامپیوتر انجام دهید. بنابراین تنها کافی است تا موبایل خود را به کابل به سیستم وصل کنید. سپس پوشه مربوط به واتساپ را از حافظه داخلی به مموری کارت انتقال دهید. برای این کار می بایست تا از گزینه cut استفاده نمایید.

روش هشتم: استفاده از فضای ابری برای تنظیم محل ذخیره سازی فایل های واتساپ

اگر 6 روش قبل برای شما کارساز نبود می توانید از فضای ابری  Google drive  استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است تا حساب واتساپ خود را به  Google drive متصل کنید. پس از تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات را از حافظه داخلی خود حذف نمایید. در مرحله آخر تنها کافی است تا اطلاعات پشتیبان گیری شده خود را در کارت حافظی ذخیره کنید.

روش نهم: تغییر محل ذخیره عکس در اندروید به صورت دستی و بدون روت

برای ذخیره عکس های واتساپ روی کارت SD بدون روت کردن تنها کافی است تا مسیر زیر را طی کنید:

Advanced settings> Memory & storage> Default location> SD card

سوالات متداول

تغییر محل ذخیره واتساپ به کارت حافظه بدون روت چگونه انجام می شود؟

برای تغییر محل ذخیره کردن عکس، فیلم، آهنگ و… واتساپ در حالت کلی می توانید چند اقدام زیر را انجام دهید:

  1. اعمال تغییرات با تنظیمات دستی
  2. اعمال تغییرات با استفاده از برنامه های جانبی

برای این دو دسته اقدام 8 روش مختلف در این مقاله ارائه شده است. برای آشنایی کامل با روش های دستی، تنظیمات گوشی موبایل و دانلود برنامه های جانبی رایگان مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چگونه می توان محل ذخیره سازی واتساپ در گوشی اپل را تغییر داد؟

همان طور که می دانید گوشی های آیفون از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نکرده و محل ذخیره فایل های این پیام رسان حافظه گوشی است، بنابراین این کار ممکن نیست.

تغییر محل ذخیره واتساپ در کامپیوتر چگونه انجام می شود؟

فایل های واستاپ در کامپیوتر در درایو C ذخیره می شوند. شما می توانید با دسترسی به پوشه دانلود فایل های خود را انتقال دهید. همچنین برای انتخاب محل ذخیره سازی پیشفرض تنها کافی است تا یک فایل را در مسیر مورد نظر خود ذخیره کنید. این مسیر به عنوان فضای پیشفرض ذخیره سازی تعیین می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناهید خسروی نجف ابادی می گوید

    اشتراک ودرخواست بازگشت اطلاعات واستاپ چگونه است