چگونه اکانت واتساپ را برای همیشه پاک کنیم؟

واتساپ یکی از پیام رسان‌های محبوب است که مورد استفاده بسیاری از مردم قرار گرفته است. کاربران زیادی در سراسر دنیا از جمله در ایران از این پیام‌رسان برای برقراری ارتباط و ارسال پیام‌های نوشتاری، صوتی و تصویری استفاده می‌کنید. با توجه به فیلتر شدن تلگرام در کشور ما از سال 96، کاربران زیادی به سمت واتساپ آماده و از آن استفاده می‌کنند. به طوری که برای برخی از کاربران ایرانی، واتساپ به جایگزینی برای تلگرام تبدیل شده است. در ادامه مقاله دیلیت اکانت واتساپ همراه رسانه چیکاو باشید.

اما با این حال کاربران واتساپ مانند کاربران هر سوشیال مدیا و پیام رسان دیگری، ممکن است در برخی مواقع به دلایل مختلف بخواهند، اکانت خود را حذف کنند. از این رو ما در این مقاله به نحوه دیلیت اکانت واتساپ پرداخته‌ایم و آن را به صورت کامل بیان کرده‌ایم. ضمن اینکه قبل از پرداختن به نحوه حذف دیلیت اکانت واتساپ فارسی، اطلاعات کلی را در ارتباط با این پیام رسان نیز بیان کرده‌ایم؛ که دانستن آن برای هر کاربری که از واتساپ استفاده می‌کند، خالی از لطف نخواهد بود.

اگر شما به دلایل مختلف، قصد پاک كردن اكانت واتساپ خود را دارید و دوست دارید در مورد حذف اكانت واتساپ و دیگر موارد مرتبط، اطلاعات کاملی را به دست آورید؛ تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

نحوه دیلیت اکانت واتساپ

واتساپ چیست؟

WhatsApp یک برنامه پیام رسانی است که از رمزگذاری ایمن برای خصوصی نگه داشتن چت ها و تماس های تلفنی شما استفاده می کند. WhatsApp درAndroid  و iOS کار می کند و حتی می توانید از واتساپ در کامپیوتر خود نیز استفاده کنید.

WhatsApp یک برنامه پیام رسان محبوب با پیام رسانی فوری رمزگذاری شده است که می تواند در سیستم عامل های مختلفی از جملهAndroid ، iPhone و Windows، و Mac یا Windows PC مورد استفاده قرار گیرد.

این برنامه در سال 2009 ایجاد شد و بعداً در سال 2014 توسط فیسبوک خریداری شد، از اینترنت شما برای ارسال پیام استفاده می کند تا بتوانید از هزینه ارسال پیام کوتاه جلوگیری کنید. و بدون هزینه به راحتی در زمان کوتاه به مخاطبین خود در هر کجایی از دنیا هستند؛ که پیام ارسال کنید.

طبق اعلام فیسبوک در تاریخ 2 فوریه 2017، واتس اپ ماهانه 1.2 میلیارد کاربر فعال داشت. این برنامه پیام رسان محبوب در بیش از 180 کشور جهان توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که WhatsApp بر روی تلفن شما نصب می‌شود، به مخاطبین موجود در دفترچه آدرس دسترسی پیدا می کند و می توانید با کلیک کردن روی نماد متن در گوشه پایین سمت راست، به آنها پیام دهید. بدین شکل یک لیست از مخاطبین را به ترتیب حروف الفبا نشان می‌دهد، و یک گزینه جستجو برای پیدا کردن راحت دوستان و خانواده را نیز ارائه می دهد. اگر به دنبال مخاطبی بگردید که واتس اپ نداشته باشد دکمه دعوت او ظاهر می شود.

برای شروع یک چت گروهی، روی نماد پیام(گوشه سمت راست پایین واتساپ قرار دارد) کلیک کنید و “New group” را از بالای لیست انتخاب کنید. با این کار به لیست مخاطبین خود خواهید رفت و می توانید به راحتی افرادی را که می خواهید به گروه دعوت کنید؛ انتخاب نمایید و پس از انتخاب مخاطبین مورد نظر، علامت فلش را که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، فشار دهید.

هنگام نوشتن پیام، گزینه هایی برای ارسال ویس، شروع یک تماس ویدیویی، ضمیمه کردن تصویر یا ارسال گیف و یا استیکر در واتساپ خواهید داشت.

برای برقراری یک تماس صوتی و یا تصویری در واتساپ نیز، کافیست که فقط مخاطب خود را پیدا کرده و سپس به صفحه چت آن بروید. برای ایجاد تماس صوتی روی علامت تلفن که در بالای صفحه چت وجود دارد، کلیک کنید و برای تماس تصویری، روی علامت ویدیو کلیک کنید.

حذف اكانت واتساپ از طريق گوگل و حذف اكانت واتساپ از سايت امکان‌پذیر است، اما ما در اینجا به دیلیت اکانت واتساپ از طریق خود اپلیکیشن، می‌پردازیم که به سادگی قابل انجام است.

پاک کردن اکانت واتساپ - چیکاو

دلایل دیلیت اکانت واتساپ

همان طور که اشاره کردیم، کاربران برای حذف ديليت اكانت واتساپ فارسي و یا هر زبان دیگر دلایل مختلفی دارند. برای مثال ممکن است برخی کاربران بخواهند شماره خود را عوض کنند، و تمایل داشته باشند با شماره تلفن جدیدی اکانت واتساپ بسازند، از این رو اقدام به دیلیت اکانت واتساپ با شماره قبلی خود می‌کنند. یا اینکه ممکن است، به دلایل دیگری مثل، ضعف‌های پیام رسان واتساپ؛ دیگر تمایل به استفاده از آن نداشته باشند و یا ممکن است به صدها دلیل شخصی و غیر شخصی دیگر بخواهند این پیام رسان حذف کنند.

زیاد فرقی نمی‌کند به چه دلیل می‌خواهید اقدام به دیلیت اکانت واتساپ نمایید، زیرا در هر صورت باید مراحلی که در ادامه شرح داده شده است را برای دیلیت اکانت واتساپ دنبال کنید.

نکته: قبل از اینکه به آموزش دیلیت اکانت واتساپ بپردازیم، بهتر است بدانید که با حذف اکانت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد. زیرا که با دانستن این موارد، ممکن است از حذف حساب واتساپ خود پشیمان شوید.

دلایل دیلیت اکانت واتساپ

با دیلیت اکانت واتساپ، موارد زیر اتفاق می افتد:

  • شماره تلفن شما دیگر ارتباطی با WhatsApp شما ندارد. در واقع شما دیگر حساب واتساپ با آن شماره تلفن ندارید.
  • حساب واتساپ شما از لیست مخاطبین WhatsApp دوستانتان حذف می شود
  • حساب شما از همه گروه های WhatsApp حذف می‌شود.
  • تمام چت‌ها و مدیاها مربوط به واتساپ از گوشی شما حذف می‌شود.

بخاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید با ثبت مجدد شماره تلفن همراه خود در این سرویس، حساب خود را دوباره فعال کنید و به چت‌های قبلی خود دسترسی داشته باشید. اما ابتدا باید از چت‌ها و رسانه های خود پشتیبان بگیرید.

نحوه پشتیبان گیری از چت ها و رسانه های WhatsApp

اگر فکر می کنید ممکن است در آینده به WhatsApp بازگردید، فراموش نکنید که قبل از دیلیت اکانت واتساپ، پشتیبان کاملی از تاریخچه چت و رسانه خود ایجاد کنید. مطابق با دستور زیر:

WhatsApp Settings → Chats and Calls → Chat Backup → Back Up Now

با دنبال کردن دستور بالا می‌توانید پشتیبان گیری خودکار و برنامه ریزی شده را فعال کنید. بدین شکل برای اطلاعات شما، نسخه پشتیبان تهیه می‌شود.

توجه داشته باشید که پس از فعال سازی مجدد اکانت واتساپ خود با همان شماره تلفنی که دیلیت اکانت کردید، می توانید از نسخه پشتیبان تهیه شده، اطلاعات حساب کاربری واتساپ خود را بازیابی کنید. نمی توانید تاریخچه چت خود را از حساب واتساپی که با شماره تلفن دیگری ثبت شده است بازیابی کنید.

نحوه دیلیت اکانت واتساپ در گوشی‌های آیفون

مرحله 1: WhatsApp را روی آیفون خود راه اندازی کنید.

مرحله 2: روی تنظیمات ضربه بزنید و به قسمت حساب بروید.

مرحله 3: delete my account را انتخاب کنید.

مرحله 4: شماره تلفن خود را برای دیلیت اکانت واتساپ وارد کنید

مرحله 5: با ضربه زدن روی Delete My Account که در پایین صفحه قرار دارد، مراحل را به پایان برسانید.

مرحله 6: اکنون می توانید WhatsApp را از آیفون خود به راحتی حذف کنید.

نحوه فعال کردن حساب WhatsApp پاک شده در آیفون

مرحله 1: WhatsApp را برای iPhone راه اندازی کنید.

مرحله 2: برای ثبت شماره تلفن همراه خود در این سرویس، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. برای فعال کردن حساب خود، یک کد تأیید شش رقمی از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد.

چگونه چت ها و رسانه های خود را در آیفون را از نسخه پشتیبان WhatsApp بازیابی کنم؟

مرحله 1: WhatsApp را در App Store دانلود کنید و برنامه را در iPhone خود راه اندازی کنید.

مرحله 2: پس از تأیید شماره تلفن خود، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا سابقه چت خود را بازیابی کنید. شماره تلفنی که برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی استفاده می شود باید یکسان باشد. به عبارت دیگر، شما نمی توانید سابقه گپ و چت را از یک حساب WhatsApp دیگر بازیابی کنید.

نحوه دیلیت اکانت واتساپ در گوشی‌های اندروید

برای دیلیت اکانت واتساپ در گوشی‌های اندروید، لازم است که وارد برنامه واتساپ شده و از سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای واتساپ وجود دارد، گزینهsettings  را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش account  شده و گزینه delete my account را انتخاب کرده و در قسمتcountry    کشور ایران را انتخاب کرده و در بخش phone شماره تلفنی که می‌خواهید اکانت واتساپ آن را حذف کنید، وارد کرده و سپس دکمهdelete my account  را که به رنگ قرمز است، انتخاب نمایید. تا بدین شکل اکانت واتساپ شما حذف شود.

نحوه دیلیت اکانت واتساپ در گوشی‌های اندروید - چیکاو

چگونه به جای حذف حساب کاربری، WhatsApp را غیرفعال کنیم؟

اگر تلفن همراه خود را گم کنید یا به سرقت رفته باشد، می توانید حساب خود را غیرفعال کنید تا زمانی که آن را در تلفن جدید مجددا نصب کنید. برای غیرفعال کردن حساب خود، باید یک ایمیل ارسال کنید.

برای این منظور به آدرس [email protected] یک ایمیل با متن زیر برای واتساپ بفرستید:

“Lost / Stolen: Please un activate my account”

این متن را در ایمیل خود بنویسید و همچنین شماره تلفن با کد کشور خود را نیز باید در متن ایمیل بیاورید.

پس از ارسال ایمیل با این محتوا، دیلیت اکانت واتساپ اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه به جای آن اکانت واتساپ شما غیر فعال می‌‎‌شود. اگر بعد از 30 روز اکانت واتساپ خود را مجددا فعال نکنید، ممکن است که حساب شما حذف شود.

همان طور که مشاهده کردید، دیلیت اکانت واتساپ کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید این کار را در زمانی کوتاه انجام دهید. تمامی موارد گفته شد در واتساپ بیزینس نیز به همین صورت است. اما با این حال اگر در مورد حذف حساب كاربري واتساپ، سوال و یا ابهاماتی در ذهن دارید؛ می‌توانید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع lifewire idownloadblog
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 نظرات
  1. Ftm می گوید

    با سلام ببخشید با دیلیت اکانت واتساپ با توجه به اینکه دیگه واتساپی نیست چت ما برای بقیه میمونه؟پیوی ما پاک نمیشه؟؟یا میشه امادر مدت طولانی؟؟

    1. بخش تحریریه می گوید

      سلام دوست عزیز
      چت شما از گوشی های مخاطبانتون پاک نمیشه

  2. ممد خان می گوید

    یعنی مزخرف تر از واتس اپ ندیدم
    یه اهنگ واست میفرستن اسمش معلوم نیست
    عکسا بیخود و بی جهت سیو میشه تو گالری
    اه

    1. Lida می گوید

      واتساپ برنامه بی آزاری هست که
      ی پیام رسان ساده و امن که کار همرو راه انداخته

  3. ستاره می گوید

    بعد از دیلیت اکانت واتساپ پیام های ما در گوشی دیگران حذف می شوند؟

    1. Foroogh می گوید

      سلام
      نه متاسفانه

    2. G.el.G می گوید

      نه
      ولی کاش میشد
      کاششش

  4. مسعود تیموری می گوید

    ببخشید واتساپ بیزنس چی هست که اینجا اسمش رو آوردین ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به مقاله زیر مراجعه کنید.
      واتساپ بیزنس چیست؟

    2. روا می گوید

      سلام و عرض ادب
      چگونه می توان بجای دیلیت اکانت واتساپ شماره واتساپ را تغییر داد؟

      1. چیکاو می گوید

        سلام و درود
        از بخش تنظیمات گزینه Account و سپس Change number را انتخاب کنید.

  5. سید محمد می گوید

    می تونم اکانت واتساپ رو از گوشیم پاک کنم اما روی وبندوز داشته باشمش؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز. برای دسترسی به واتساپ وب حتما باید اکانت واتساپ را نصب داشته باشید.
      آموزش واتساپ وب و هر آنچه درباره آن باید بدانید

  6. انصاریان می گوید

    خوب بود تقریبا مقاله کاملی بود موفق باشید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. با سایت چیکاو همراه باشید.

  7. سهیلا عبدی می گوید

    سلام روز بخیر. امکانش هست داخل واتساپ شماره موبایلم رو تغییر بدم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز از بخش تنظیمات واتساپ گزینه Account را انتخاب کنید. بعد از لمس گزینه Change number می توانید شما واتساپ خود را تغییر بدهید.

  8. منتخب می گوید

    اموزش دی اکتیو واتساپ رو بگید لطفا

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      واتساپ امکان خارج کردن اکانت از دسترس را به مدت 30 روز برای شما فراهم می آورد، شما می توانید بجای دیلیت اکانت واتساپ به مدت نهایتا 30 روز اکانت خود را غیر فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر همین مقاله را مطالعه کنید.

  9. هجازی فر می گوید

    اموزش غیر فعال کردن واتساپ خیلی واسم مفید بود
    مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید.

  10. سینا صفری می گوید

    سلام من یک پیام ارسال کردم اما نمیخوام خونده بشه. قبل از خوندن دیلیت اکانت کردم. پیام دیده میشه

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      درصورتی که پی ام شما در واتساپ ارسال شده است حتی اگر دیلیت اکانت کنید پیام برای مخاطب شما پاک نمی شود.

      1. آمنه می گوید

        نه اینجوری که پیامت پاک نمیشه ??

    2. مهدی ک می گوید

      باید میزدی برای دو طرف پاکش میکردی چرا اکانتت رو پاک مردی کلا ?

  11. ستاره می گوید

    آیا بعد از دیلیت اکانت واتساپ چت ها پاک می شود؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بعد از دیلیت اکانت واتساپ چت ها برای مخاطبین شما باقی می مانند اما اکانت شما بدون پروفایل نمایش داده خواهد شد .

  12. مریم میرزایی می گوید

    چقدر این روشی که میشه باهاش واتساپ رو به مدت 30 روز دی اکتیو کرد خوبه. ممنونم که قبل از دیلیت اکانت این توضیح رو دادین.

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      موفق باشید .

  13. صفری مقدم می گوید

    حیف واتساپ که مجبورم دیلیت اکانت کنم ?

    1. فرفری می گوید

      منکه هیچوقت از واتس اپ خوشم نیومد

    2. Feizi می گوید

      واقعا از چیه واتس اپ خوشتون میاد؟
      استوری هاش که ارشیو نمیشه
      پیام ها که ادیت نمیشه
      پیام پاک میکنی جاش میمونه
      ???

    3. منیره می گوید

      من ایمو رو به واتساپ ترجیح میدم. اخه اصلا امکانات خوبی نداره.

  14. منم می گوید

    لطفا دیلیت اکانت فیسبوک هم توضیح بدین متشکرم

    1. چیکاو می گوید
  15. صدرا می گوید

    ببخشید من قصد دارم واتساپم رو پاک کنم. نیازه از گروه هایی که هستم لفت بدم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام صدرا عزیز
      خیر لزومی نداره . بعد از دیلیت اکانت واتساپ به صورت خودکار از تمام گروه ها خارج می شوید .

  16. عارفه می گوید

    دیلیت اکانت واتساپ و واتساپ بیزنس با هم متفاوت هست؟ اگر هست لطفا درباره دیلیت اکانت واتساپ بیزنس هم بهم توضیح بدید

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر . دیلیت اکانت واتساپ و واتساپ بیزنس کاملا مشابه هستند .