بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی کدامند؟

ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با ارز دیجیتال و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم.

شاید جدیدا واژه ارز دیجیتال و یا بیت کوین را زیاد در شبکه های اجتماعی دیده و یا شنیده باشید. و یا شاید اصلا آشنایی با آن نداشته باشید و می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید.

آشنایی با ارز دیجیتال

این روزها افراد زیادی علاقمند به کار، و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و همچنین به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستند. اگر خواستار سرمایه گذاری در بازار ارز می باشید، می توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، حساب باز کنید. در این حساب می توانید شیبا، بیت کوین، اتریوم و دوج کوین و … را خریداری کرده و به فروش برسانید. در ارز دیجیتال چیزی به اسم دوبار خرج کردن و یا تقلبی بودن وجود ندارد، پس برای جلوگیری از این کار باید از رمزنگاری قدرتمندی برای محفوظ ماندن امنیت تراکنش ها استفاده شود. رمزارزها را بر پایه تکنولوژی Blockchain یا همان بلاک چین که یک شبکه غیر متمرکز است، رمزنگاری می کنند.

شبکه بلاک چین، از هزاران کامپیوتر در سراسر دنیا تشکیل شده است.Cryptocurrency    یا همان ارز دیجیتال، به نوعی پول دیجیتال یا مجازی گفته می شود که بر پایه شبکه، و برای مبادلات طراحی گردیده است. واژه Cryptocurrency از دو لغت Crypto و Currency تشکیل شده که Crypto یعنی رمزنگاری و Currency به معنی ارز می باشد. در زبان فارسی به ارز دیجیتال اصطلاحا رمزارز نیز گفته می شود.

از ویژگی های ارز مجازی می توان به این موارد اشاره کرد

  • معمولا توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی شوند و از نظر تئوری از دستکاری و یا دخالت دولت، حفظ می گردند.
  • انتقال پول سریع تر و ارزان تر که هنگام ورشکستگی از بین نمی رود.
  • معامله به روش آسان.
  • سوددهی بالا.
  • داشتن حریم خصوصی.
  • ساده بودن پرداخت های بین المللی.
  • نیاز نداشتن به مجوز دولتی.
  • 24 ساعته بودن.

معامله به روش آسان با رمزارز

شما می توانید پس از ورود به بازار رمزارز، در بهترین صرافی ارز دیجیتال، پول خود را change نمایید. همچنین همه این عملیات را می توانید به صورت مجازی با گوشی و یا کامپیوتر، بدون خارج شدن از منزل انجام دهید. دقیقا برعکس سیستم سنتی که برای افتتاح حساب و برداشت پول  مجبورید چندین بار به بانک مراجعه نمایید. ورود به بازار رمزارز به قدری مهم شده است که در بیشتر کشورها کاربران می توانند حتی از طریق دستگاه ATM نیز اقدام به خرید بیت کوین و … کنند.

معامله با ارزهای دیجیتال بسیار آسان صورت می گیرد. از زمانی که کاربر قصد ورود، و یا خرید و فروش را در بازار ارز دیجیتال  داشته باشد، تا زمانی که عملیات کاربر به پایان برسد، فقط چند دقیقه کوتاه زمان لازم است.

داشتن حریم خصوصی

از دیگر مزایای ارز دیجیتال داشتن حریم خصوصی کاربران می باشد. همچنین برای حفظ حریم شخصی هنگام عوض کردن رمزارز، باید به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کنند. کاربران می توانند بدون اینکه مشخصات خود را وارد بازارارز کنند، میلیاردها دلار تراکنش را با حفظ حریم خصوصی انجام دهند. اکثر تراکنش ها معمولا با نام مستعار صورت می گیرند. کاربران می توانند آدرس کیف پول افراد مختلف را ردیابی و شناسایی کرده، و تراکنش های انجام شده را ببینند، اما به هیچ عنوان نمی توانند هویت افراد را شناسایی کنند. اکنون روش های متعددی برای رعایت بیشتر حریم خصوصی در دستور کار قرار گرفته است تا کاربران راحت تر تراکنش هایشان را انجام دهند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

همانگونه که می دانید بهترین صرافی ارز دیجیتال، باید چند ویژگی داشته باشد تا کاربران بتوانند به آن ها اطمینان کرده و معاملات خود را در آن صرافی انجام دهند. یک صرافی خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • میزان کارمزد صرافی
  • داشتن حجم معامله های بالا
  • داشتن امنیت قابل قبول
  • مبلغ واریز و برداشت ارز دیجیتال

اکنون می خواهیم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را نام ببریم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

  • صرافی بیت 24
  • صرافی بیت پین
  • صرافی آبان تتر
  • صرافی نوبیتکس
  • صرافی تبدیل
  • صرافی والکس
  • صرافی اکسیر
  • صرافی اکس کوینو
  • صرافی اکسچنج

ارز دیجیتال (بیت کوین)

صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر، بهترین صرافی ارز دیجیتال، که فعالیت خود را از سال 1397 توسط دانشجویان فارغ التحصیل صنعتی شریف آغاز کرده است. در ابتدا هدف اصلی صرافی تتر فراهم نمودن شرایط آسان برای خرید و فروش ارز تتر برای کاربران بود. اما این روزها تمامی ارز دیجیتال های پرمعامله جهانی مثل بیت کوین، تتر، اتریوم و … و حتی ارزهای نه چندان سرشناس و نا آشنایی که آینده دار هستند مثل، ترا، سوایپ و …  را وارد برنامه خود کرده است. از مزیت های این صرافی، داشتن بیش از 40 هزار کاربر فعال می باشد. صرافی تتر، بیش از 100 نوع ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می کند. پاسخگویی شبانه روزی، حتی در روزهای تعطیل.

این صرافی کارمزد بسیار ناچیزی نسبت به بقیه صرافی ها دارد.

از معایب صرافی تتر نداشتن اپلیکیشن موبایل و نداشتن کیف پول اختصاصی است.

صرافی تبدیل

صرافی تبدیل، نیز بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که به صورت آنلاین فعالیت می کند. ناگفته نماند که این صرافی، جدیدترین صرافی ایرانی است. استفاده از این صرافی آنلاین، بسیار راحت است به طوری که همه، حتی افراد کم تجربه نیز می توانند به راحتی و با توضیحات دقیقی که در سایت داده شده، بدون سردرگمی از آن استفاده کنند، ثبت نام و کارهای دیگر را انجام دهند.

از ویژگی های صرافی تبدیل، داشتن پشتیبانی 24 ساعته و پشتیبانی از کیف پول می باشد.

صرافی والکس

صرافی والکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال، دومین و معتبرترین صرافی در ایران می باشد. در این صرافی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه شریف مشغول به کار هستند. حدودا 86 هزار کاربر در این صرافی مشغول ترید کردن ارزهای مجازی خود هستند.

از مزیت های صرافی والکس، می توان به پشتیبانی و پاسخگویی به موقع، احراز هویت در روزهای تعطیل ویژه افراد شاغل، داشتن کارمزد پایین و داشتن محیط امن برای انجام معاملات، اشاره کرد.

از معایب صرافی والکس، کاربر می تواند فقط 6 ارز دیجیتال برتر را معامله کند. نداشتن پشتیبانی به صورت تلفنی، پشتیبانی فقط به صورت آنلاین می باشد. معامله های کاربر را در 3 ماه گذشته در نظر می گیرد.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس اولین و بهترین صرافی ارز دیجیتال، است که از ریاست جمهوری تاییدیه گرفته است.

همچنین سومین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. این صرافی احراز هویت بسیار آسانی دارد و همین امر موجب شده تا نوبیتکس جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بین بقیه باشد.

مزیت های صرافی نوبیتکس، احراز هویت آسان آن است. برخلاف بقیه صرافی ها، نوبیتکس اپلیکیشن موبایل دارد. طرح ویژه ای برای معاملات جفت ارزها، با کارمزد کمتر دارد. کاربر می تواند با این صرافی، تمامی ارزها را معامله نماید. عیب این صرافی این است که، با تصویر آخرین قبض کاربر احراز هویت می کند و اگر چنانچه کاربر قبض خود را گم کرده باشد و یا اگر اصلا برایش قبض صادر نگردیده است، به مشکل بر خواهد خورد.

صرافی اکسیر

بهترین صرافی ارز دیجیتال، اکسیر نام دارد و در رده چهارم قرار گرفته است. کارمزد این صرافی  5 سطح مختلف دارد که برای افراد مبتدی مناسب است، زیرا کارمزد کمتری از افراد تازه کار گرفته می شود. اکسیر، از کیف پول آنلاین سرویس های شرکت آمازون که امنیت فوق العاده ای دارد، استفاده می نماید.

مزیت صرافی اکسیر، اول اینکه این صرافی دارای اپلیکیشن می باشد، و دومین مزیت قابل توجه این صرافی، اطلاع رسانی و شفاف سازی باگ ها، و رفع ایراد و باگ های مجموعه خودش است. تاکنون هیچ یک از صرافی های داخل ایران باگ های خود را شفاف سازی نکرده اند.

عیب های صرافی اکسیر، از عیب های بزرگ و قابل توجه این صرافی، نداشتن ظاهر زیبا است. که این کار موجب سخت تر شدن کار، برای کاربرهای جدید می شود.

نداشتن قابلیت معامله برای تمامی ارزها،  و پشتیبانی از 12 ارز دیجیتال برتر نیز جزو عیب های این صرافی ارز دیجیتال است.

صرافی بیت 24

بیت 24 بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که به کمک متخصصین کشور، آغاز به کار کرده است. کاربران می توانند بدون هیچ محدودیتی احراز هویت را به راحتی انجام داده و سپس از طریق ریال به خرید و فروش رمزارزهای دیگر بپردازند.

مزیت های بیت 24، پشتیبانی از بیشتر رمزارزها مثل: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ریپل و … . رمزارز خریداری شده از صرافی بیت 24 بلافاصله به کیف پول کاربر انتقال داده می شود. عیب بیت 24، عدم پشتیبانی اپلیکیشن بیت 24 از IOS و دسکتاپ.

و سخن آخر اینکه چرا باید ارز دیجیتال بخریم؟

با خرید بیت کوین هم می توانید سود کنید، و هم چون به صورت مجازی است، می توانید جلوی دزدیده شدن ثروت خود را بگیرید، البته باید بهترین صرافی ارز دیجیتال را بشناسیم. همچنین می توانید هنگام نیاز، ارز دیجیتال خود را بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، که در بالا نام بردیم، تبدیل کنید.

اگر در کشوری زندگی می کنید که دولت و یا بانک ها قدرت بلوکه کردن و یا دست زدن به سرمایه های شما دارند، یا در کشوری هستید که از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیست، اگر نیاز دارید تا پول های خود را سریع جا به جا کنید،اگر می خواهید که با کشورهای خارجی داد و ستد کنید و یا کند بودن سرعت سیستم انتقال امروزی پول شما را اذیت می کند،  پس بهتر است که به فکر خرید ارز دیجیتال مثل بیت کوین و … باشید که با این کار، روز به روز شاهد افزایش دارایی خود خواهید بود. در نظر داشته باشید خرید ارز های دیجیتال همانند سایر بازار های مالی، دارای ریسک است. پس بدون دانش کافی وارد این حوزه نشوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.