پنج گوشی ارزان قیمت جدید ۴جی و ۵جی نوکیا در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد (بخش اول)

شاید یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های عرضه شده در نمایشگاه جهانی محصولات مصرفی الکترونیکی سال ۲۰۲۲ (CES 2022) لاس وگاس آمریکا رونمایی سامسونگ از گوشی گلکسی اس ۲۱ اف ای یا فن ادیشن (Samsung Galaxy S21 FE) باشد یا شاید هم از نظر برخی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو (OnePlus 10 Pro) که تیزرهای آن پخش شد یا شاید هم گوشی ویوو وی ۲۳ استاندارد یا معمولی (Vivo V 23) بعلاوه‌ی ویوو وی ۲۳ پرو (Vivo V23 Pro) را بتوان نام برد اما شاید هم هیچکدام از این گوشی‌ها نباشد بلکه مجموعه‌ای از چهار گوشی جدید مقرون به صرفه نوکیا را بتوان به عنوان جذاب‌ترین گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه جهانی نام برد که توسط HMD Global به نمایش گذاشته شده است. همراه چیکاو باشید.

 این گوشی‌های جدید نوکیا که در این رویداد بزرگ معرفی شدند عبارتند از یک گوشی تاشو با نام فلیپ ۲۷۶۰ ( Nokia 2760 Flip) و چهار گوشی هوشمند دیگر نوکیا سی ۱۰۰ (Nokia C100)، نوکیا سی ۲۰۰ (Nokia C200)، نوکیا جی ۱۰۰ (Nokia G100) و سرانجام گوشی نوکیا جی ۴۰۰ (Nokia G400) است. آن‌ها بخشی از یک وجموعه گوشی هوشمند از طرف HMD Global است که برای ایالات متحده در نظر گرفته شده‌اند و به این ترتیب، تمام این گوشی‌ها فقط در ایالات متحده به فروش خواهند رسید. البته اگر بعدً در سایر بازارهای جهانی نیز عرضه شوند باز جای تعجب نخواهد بود زیرا این دستگاه ها دارای ویژگی‌های خاصی نیستند که در دیگر بازارها نتوان آن ها را عرضه کرد.

  • گوشی هوشمند نوکیا جی ۴۰۰

در ادامه تمام این تلفن‌های همراه بررسی می‌‌شوند، اما شاید بتوان جالب‌ترین آن‌ها را برجسته کرد و آن گوشی نیز تلفن هوشمند نوکیا جی ۴۰۰ است که این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قرار است با قیمت ۲۳۹ دلار به فروش برسد، بنابراین حتی به عنوان بهترین گوشی هوشمند این دسته، می‌توان گفت، با این که قیمت بسیار مناسبی دارد، اما مشخصات آن واقعاً قابل توجه است.

گوشی هوشمند نوکیا جی ۴۰۰ - چیکاو

این موبایل دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر بوده و دوربین اصلی ماژول پشتی آن ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارد. نوکیا برای تأمین برق مورد نیاز این گوشی یک باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بطن آن قرار داده است. علاوه بر این موارد ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند نوکیا خواهد بود. نکته مهم در مورد این گوشی در اینجاست که با نسل پنجم شبکه ارتباطات موبایلی نیز سازگار است و در نتیجه از شبکه ۵جی نیز پشتیبانی می‌کند که آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین موبایل‌هایی که می‌توانند به شبکه‌های ۵G متصل شوند، تبدیل می کند.

 با این طیف از مشخصات، در مورد این گوشی می‌توان گفت که یک شاهکار ارزان قیمت و دل‌چسب خواهد بود. البته این گوشی هنوز امتحان نشده است تا مشخص شود که تا چه میزان خوب است و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. بنابراین قضاوت فعلی بر اساس مشخصاتی است که اعلام شده است. با این حال باید منتظر یک فهرست کامل‌تر از این گوشی باشیم که احتمالاً در نیمه اول سال جاری روانه بازار خواهد شد، هرچند که به احتمال زیاد تا پیش از عرضه در بازار مشخصات و ویژگی‌های کامل آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

■ سه گوشی هوشمند دیگر نوکیا

  • گوشی هوشمند نوکیا جی ۱۰۰

نوکیا جی ۱۰۰ بخشی از گوشی‌های خانواده رده بالای HMD Global است، اما دقیقاً آن مشخصاتی را که در آن سری می‌توان مشاهده کرد، در این گوشی هوشمند نمی‌توان مشاهده کرد. شاید به این دلیل باشد که این گوشی هوشمند نوکیا تنها با برچسب قیمتی ۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

گوشی هوشمند نوکیا جی ۱۰۰ - چیکاو

این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با کیفیت فول اچ دی پلاس بوده و از باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برق مورد نیاز خود را تأمین خواهد کرد، حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی پنل پشتی این تلفن همراه قرار گرفته است و همچنین برای مجموعه دوربین نیز در پنل پشتی یک ماژول دوربین سه گانه تعبیه شده است. البته مشخصات لنزهای این ماژول هنوز اعلام نشده است.

برای آشنایی با سه گوشی جدید دیگر نوکیا که در در نمایشگاه CES 2022 که در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا معرفی شده اند، با بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

منبع techradar
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.