تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در ماه می سال آینده عرضه خواهد شد

کمی بیش از دو هفته پیش، اولین نمایش نسل جدید تراشه پرچمدار  اسنپدراگون ۸ نسل  ۱ برگزار شد. ظاهراً و آن طور که در خبرها فاش شده، کوالکام مشغول کار بر روی تراشه جدید خود است که به احتمال زیاد این تراشه با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام پلتفرم گوشی هوشمند تولید خواهد شد. این شرکت در حال حاضر مشغول طراحی این پردازنده است. گفته می‌شود که این تراشه جدید با استفاده از فناوری فرآیند ۴ نانومتری ایجاد شده و بر روی معماری جدید Armv9 کار می‌کند. این تراشه را سامسونگ برای کوالکام تولید می‌کند و بنا بر شایعات منتشر شده، قرار است تا ماه می‌یا ژوئن سال آینده برای رونمایی آماده شود. همراه چیکاو باشید.

  • تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در ماه می سال آینده عرضه خواهد شد

انتظار می‌رود که از ماه می‌۲۰۲۲، انتشار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در اختیار TSMC باشد. و به طوری که هیچ سردرگمی در مورد اینکه کدام سازنده تراشه این یا آن تراشه را تولید کرده است وجود ندارد. نامگذاری نیز متفاوت خواهد بود. به گفته منابع شبکه، این پردازنده را می‌توان اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نامید. ضمن این که این احتمال را نیز نباید نادیده گرفت که شاید کوالکام تصمیم بگیرد تا نام این تراشه جدید را پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ا پلاس بنامد که این نام‌گذاری را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در ماه می سال آینده عرضه خواهد شد - چیکاو

همچنین گزارش شده است که تعداد تراشه‌های تولید شده توسط TSMC از میزان تولید سامسونگ بیشتر خواهد شد. این ممکن است به این دلیل باشد که فناوری ۴ نانومتری TSMC بالغ‌تر است و بهره وری انرژی را بهبود می‌بخشد. شایان ذکر است که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام یک تراشه گرافیکی قدرتمندتر آدرنو (Adreno)، ۴ برابر قدرت پردازشی موتور عصبی، اولین ISP  ۱۸ بیتی با ۳ ماژول و پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم موبایل با قابلیت دانلود داده‌ها را با توانایی شبکه سلولی با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

  • بنچ مارک‌های تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام : عملکرد گرافیکی هم سطح با تراشه بایونیک اپل A15

تراشه بایونیک اپل  A15  در ماه سپتامبر در کنار گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ عرضه شد. پس از این تراشه بود که مدیاتک و کوالکام پردازنده‌های پرچمدار خود را معرفی کردند که شامل دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بو که برای رقابت با تراشه اپل وارد گود شدند. طبق آخرین بنچمارک ها، پردازنده گرافیکی آدرنو موجود در کنار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ این پردازنده را از نظر عملکرد و قدرت پردازشی با گرافیک تراشه بایونیک اپل  A15  برابر می‌کند.

بنچ مارک‌های تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام : عملکرد گرافیکی هم سطح با تراشه بایونیک اپل A15 - چیکاو

یک منبع آگاه به نام IceUniverse که از افشاگران معروف دنیای خبرهای فناوری است ، نتایج تست آیفون ۱۳ پرو و گوشی هوشمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این ۲ پردازنده تقریبا با یکدیگر برابر هستند. بنابراین، در تست T Rex، آیفون ۱۳ پرو موفق به کسب امتیاز ۴۵۱ شد. در حالی که دستگاه مبتنی بر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام نیز موفق شد تا امتیاز  ۴۵۰ را به دست آورد. این تفاوت را می‌توان به یک خطا نسبت داد. اما در تست منهتن ES 3.0، جدیدترین آیفون تقریباً در حدود ۲۴ درصد نسبت به رقیب خود ضعیف‌تر عمل کرد و  شکست خورد. برعکس، در تست 3DMark Wild Life Unlimited، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام  نقش جابه‌جایی را بازی کرد که ۱۲ درصد نتیجه کمتری را نسبت به گوشی اپل نشان داد.

در سال‌های اخیر این برای اولین بار است که یک تراشه کوالکام می‌تواند با عملکرد یک محصول اپل مطابقت داشته باشد. با این حال، باید منتظر باند تا دستگاه‌های واقعی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شوند تا ببینید آیا بهبود عملکرد واقعاً قابل توجه است یا خیر.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.