سری ۱۲ شیائومی با حفره هول پانچ در عوض دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد شد

غول گوشی ساز چین، شیائومی، در اواخر این ماه جاری از سری گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۲ (Xiaomi 12) رونمایی خواهد کرد. این شرکت روی این گوشی هوشمند کار کرده و طراحی نهایی آن آماده است. به گفته @DCS، این سری پرچمدار از فناوری دوربین زیر صفحه استفاده نخواهد کرد. در عوض، کل مجموعه دارای طراحی «به‌سبک خانوادگی» با صفحه‌نمایش‌های خمیده کوچک و حفره هول پانچ در بالای نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی است. همراه چیکاو باشید.

تاکنون گزارش‌ها و خبرهای بسیاری پیرامون این سری از گوشی‌های شیائومی منتشر شده‌اند و آن طور که این گزارش‌ها به آن اشاره می‌کنند، سری ۱۲ شیائومی که در پایان در این ماه معرفی خواهند شد، سه مدل خواهد داشت. گفته شده که این شرکت از شیائومی ۱۲ ایکس ( Xiaomi 12X)، شیائومی ۱۲ ( Xiaomi 12) و شیائومی ۱۲ پرو ( Xiaomi 12 Pro) رونمایی خواهد کرد. سایر مدل‌های پرچمدار سال آینده وارد بازار خواهند شد. با این حال، این سه مدل برای قرار دادن دوربین سلفی از حفره هول پانچ استفاده خواهند کرد و این شرکت در این سری از گوشی‌های خود از فناوری دوربین سلفی در زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد.

پیش از این، شیائومی در تولید انبوه دوربین‌های تجاری زیر صفحه‌نمایش که در گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۴ (Xiaomi MIX 4) پیشتاز بود. این پرچم‌دار از یک صفحه نمایش تمام‌نمای واقعی hyperboloid استفاده می‌کند و اولین دوربین زیر صفحه‌نمایش پرچمدار چین با طراحی هایپربولوئید است. البته کیفیت عکس‌های دوربین زیر صفحه نمایش کاملاً عالی نیست. به هر حال نسبت به دوربین زیر صفحه، کیفیت عکس‌های دوربین سلفی که در حفره هول پانچ قرار می‌گیرد، بسیار بهتر است.

از نظر پیکربندی تراشه نیز، هر دو شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو از نسل جدید تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام (Qualcomm’s new-generation Snapdragon 8 Gen1) استفاده خواهند کرد. اما برای  ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی‌های هوشمند، شیائومی از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان حسگر اصلی استفاده خواهد کرد که از OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) پشتیبانی می‌کند. در مورد شیائومی ۱۲ ایکس، این گوشی با پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد شد.

شیائومی 12 آبی و مشکی - چیکاو

  • گمانه زنی های دیگر برای شیائومی 12

دستگاه آتی شیائومی ۱۲ از صفحه نمایش LTPO به همراه نرخ تازه‌سازی تطبیقی استفاده می‌کند. این ویژگی عملکرد تنظیم نرخ تازه‌سازی را به صورت تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند که به عنوان مثال وقتی کاربر از تصاویر ثابت استفاده می‌کند احتمال دارد گوشی از نرخ تازه سازی ۱ هرتز استفاده کند اما زمانی که کاربر از  گیم یا ویدیوهای پر سرعت استفاده می‌کند، نرخ تازه سازی تصویر را تا نهایتاً ۱۲۰ هرتز، بسته به نیاز، افزایش دهد. با این حال، زمانی که کاربر یک برنامه اجتماعی را تماشا می کند، نرخ تازه‌سازی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد که این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی دستگاه به اندازه بسیار قابل توجهی کاهش یابد.

ویژگی ماژول دوربین اصلی شیائومی 12 - چیکاو

در داخل بدنه، سری گوشی‌های ۱۲ شیائومی از یک باتری با ظرفیت بالا بهره خواهند برد. انتظار می‌رود این سری با ظرفیت باتری حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه شود. به دلیل قوانین چین، شارژ بی‌سیم نهایتاً با قدرت ۵۰ وات مجاز خواهد بود. بنابراین انتظار این است که گوشی‌های شیائومی نیز از همین سرعت شار استفاده کنند که باتری بزرگ این دو گوشی ظرف ۲۰ دقیقه شارژ کامل خواهد شد و این یک رکورد جدید خواهد بود.

علاوه بر این، سری ۱۲ شیائومی نیز با رابط کاربری MIUI13 به طور پیش فرض در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. اخیراً، زمانی که لی جون، مدیر عامل شیائومی با کاربران اینترنتی ارتباط برقرار کرد، گفت که MIUI تمام تلاش خود را برای بهبود انجام خواهد داد و قطعاً بهتر خواهد شد. به گفته لی جون، «MIUI13»۳ در پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و او امیدوار است که این نسخه جدید بتواند انتظارات همه را برآورده کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.