شیائومی ۱۲ اولین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام است

کوالکام امروز رسماً تراشه پرچمدار نسل بعدی پلتفرم گوشی‌های هوشمند خود را با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی کرد و این اولین محصول این شرکت تراشه ساز است که از طرح نامگذاری جدید پیروی می‌کند. همچنین تایید شده است که گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه جدید کوالکام از همین ماه رونمایی خواهند شد. همراه چیکاو باشید.

اکنون، شیائومی در توییتی که منتشر کرده تأیید می‌کند که که گوشی‌های پرچمدار آینده این برند تحت سری شیائومی ۱۲ با پردازنده جدیدی که کوالکام معرفی کرده است یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مخصوص پلتفرم گوشی‌های هوشمند (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) مجهز خواهند شد.

ضمن آن که این شرکت یک پوستر تبلیغاتی به اشتراک گذاشته شده است که ادعا می‌کند گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ اولین گوشی هوشمندی است که با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام در بازار گوشی‌های هوشمند جهان عرضه می‌شود، اما هنوز تاریخ رسمی عرضه این تلفن همراه شیائومی مشخص نشده است.

شیائومی ۱۲ بنفش - چیکاو

با این حال، موتورولا نیز پیش از اینً اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰  (Moto Edge X 30) خود را در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در چین عرضه خواهد کرد و موتورولا همچنین تأکید کرده است که این اسمارت فون پرچمدار آن اولین گوشی هوشمندی در جهان خواهد بود که تراشه پرچمدار و جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل را در اولین عرضه در داخل بدنه خود قرار می‌دهد و عملکرد و توانایی‌های این تراشه جدید کوالکام را به نمایش خواهد گذاشت. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم گوشی هوشمند کدام شرکت اولین استفاده را از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام را خواهد داشت.

شرکت شیائومی همچنین در پست دیگری در توییتر، یک کلیپ ویدیویی را به اشتراک گذاشته است که تایید می‌کند گوشی‌های پرچمدار سری ۱۲ شیائومی وارد فاز تولید انبوه شده‌اند و این شرکت در حال نمایش بخشی از فرآیند تولید این تلفن‌های آتی این برند است.

شرکت کوالکام تراشه سازی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را طراحی و تولید کرده است، در حال حاضر فهرستی از برندهای گوشی هوشمند را که برای استفاده از این آخرین تراشه پرچمدار این شرکت درخواست خرید داده‌اند تا از آن در تلفن‌های خود استفاده کنند، منتشر کرده است. برخی از این برندها عبارتند از  بلک شیر (Black Shark)، آنر (Honor)، iQOO، موتورولا (Motorola)، نوبیا (Nubia)، وان پلاس (OnePlus)، اوپو  (OPPO)، ریلمی (Realme)، ردمی ( Redmi)، شارپ  (SHARP)، شرکت سونی (Sony Corporation)، ویوو (Vivo)، زد تی ای (ZTE) و همچنین در نهایت شرکت شیائومی (Xiaomi).

گوشی وان پلاس مشکی - چیکاو

نکته جالب توجه در مورد این فهرست این است که علی رغم این که گلکسی اس ۲۲ سامسونگ پرچمدار آینده غول کره جنوبی نیز قرار است در برخی مناطق به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مجهز شود، اما نام این گوشی در این فهرستی که کوالکام ارائه داده است دیده نمی‌شود.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام ۱ با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری توسط سامسونگ در معماری Armv9 ساخته شده است. این پردازنده مخصوص پلتفرم موبایل یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته بازده Cortex-A510 در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز دارد.

در مورد عملکرد و قابلیت‌های این تراشه جدید و پرچمدار اسنپدراگون، کوالکام ادعا می‌کند که می‌تواند تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل پیشین خود ارائه ‌دهد و علاوه بر آن نقطه قوت دیگر آن تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به تراشه نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است.

صفحه نمایش و پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ - چیکاو

در مورد تراشه گرافیکی که با این پردازنده همراه خواهد شد، اعلام گردید که پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ جدید نیز در کنار این تراشه وظیفه پردازش محتوای تصویری گوشی هوشمند را بر عهده خواهد داشت. ضمن آن که گفته شده که این پردازنده گرافیکی جدید وعده می‌دهد که تا ۳۰ درصد رندر گرافیکی سریع‌تر و ۲۵ درصد راندمان انرژی بهتر را ارائه دهد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.