شیائومی ۱۲ اولین گوشی پرچمداری است که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می کند

آخرین گزارش‌ها در مورد پردازنده موبایل پرچمدار آینده کوالکام، حاکی از تغییر نام این تراشه است. در حالی که چندین ماه است که این تراشه از سوی همه‌ی آگاهان صنعت موبایل و همچنین نشریات چاپی و آنلاین، اسنپدراگون ۸۹۸ نامیده‌ می‌شود، اکنون گزارش‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند، کوالکام این پردازنده را با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱  («Snapdragon 8 gEN 1) نام گذاری کرده و روانه بازار خواهد کرد. برند شیائومی نیز به‌ عنوان یک «شریک آغازگر خوب» تاریخی کوالکام، به احتمال زیاد اولین شرکتی خواهد بود که عرضه اول این تراشه پرچمدار جدید کوالکام را برنده خواهد شد. اولین مدلی هم که از این تراشه استفاده می‌کند باید نسخه استاندارد گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ باشد. انتظار می‌رود از این گوشی هوشمند در ماه آینده رونمایی شود. همراه چیکاو باشید.

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه گوشی پرچمدار شیائومی ۱۲، اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی بالارده در فضای مجازی و وب سایت‌ها منتشر می‌شود. آخرین اطلاعات در مورد این گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی حاکی از این است که این شرکت این تلفن همراه را با «دوربین اصلی سفارشی‌سازی شده جدید» همراه می‌کند. این دوربین از لنز فوق العاده بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی imx70 بهره خواهد برد.  این موضوع را وبلاگ‌نویس محبوب فناوری @DCS در گزارشی برای سایت Weibo  شرح می‌دهد.

اگرچه این وبلاگ‌نویس مدل گوشی مورد نظر را به طور کامل و واضح مشخص نکرده است، اما با توجه به اطلاعاتی که در گزارش‌های قبلی در مورد این گوشی هوشمند شیائومی منتشر شده است، باید انتظار داشت که این دستگاه شیائومی ۱۲ (Xiaomi 12) باشد. سایت Digital Chat Station نیز در مورد ماژول دوربین این گوشی خاطرنشان می‌کند که نسخه استاندارد گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ از لنز تله فوتو پریسکوپ پشتیبانی نمی‌کند بلکه باید برای دوربین اصلی از حسگرهایی با کیفیت بالا  بعلاوه زاویه باز و همچنین از یک لنز معمولی تله فوتو برای عکاسی از راه دور استفاده کند.

گوشی شیائومی 12 مجهز به لنز فوق العاده بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی imx70 - چیکاو

علاوه بر این، گزارش‌های زیادی وجود دارد مبنی بر این که گوشی‌های سری ۱۲ شیائومی دارای یک نسخه‌ای دیگری نیز خواهند بود که صفحه نمایش آن از وضوح 1080p پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی اگر برنامه‌ای برای کاهش قیمت نداشته باشد، این نسخه یک افزودنی بسیار مهم برای مدل استاندارد خواهد بود.

  • گمانه زنی های دیگر شیائومی 12

همان طور که در بخش قبلی این گزارش اشاره شد، دستگاه شیائومی ۱۲ از صفحه نمایش LTPO بهره می‌برد که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی را برای تصاویر عرضه می‌کند. یعنی زمانی که محتوای متحرک با سرعت بالا پخش شود از نرخ نوسازی حداکثر تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و زمانی که تصاویر ساکن پخش شود این نرخ نوسازی تصویر احتمال دارد تا کمتر از ۱۰ هرتز نیز کاهش یابد. بنابراین، این ویژگی یک تابع تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را تحقق می‌بخشد. استفاده از فناوری نرخ نوسازی تطبیقی باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش میزان برق باتری، پردازنده‌های دستگاه نیز دچار حرارت زیاد نشوند که یکی از مهم‌ترین بلایای پردازنده حرارت زیاد است که باعث تضعیف عملکرد و کارایی پایین آن می‌شود.

گوشی پرچمدار شیائومی 12 مجهز به پردازنده 898 کوالکام - چیکاو

در داخل بدنه‌ی گوشی‌های هوشمند سری ۱۲ شیائومی یک باتری با ظرفیت بالا قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود این سری با ظرفیت باتری حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه شود. به دلیل قوانین چین، شارژ بی‌سیم مورد استفاده برای گوشی‌های هوشمند حداکثر تا توان ۵۰ وات مجاز است و انتظار می‌رود شیائومی نیز برای استفاده از شارژر بی سیم این گوشی‌ها از نهایت میزان مجاز بهره ببرد که باتری بزرگ این تلفن‌ها را ظرف مدت زمان ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد کرد و این یک رکورد جدید برای این شرکت خواهد بود.

علاوه بر این، سری ۱۲ شیائومی نیز با رابط کاربری MIUI13 به طور پیش فرض و خارج از جعبه عرضه خواهد شد. چند روز پیش، زمانی که لی جون (Lei Jun) با کاربران اینترنت ارتباط برقرار کرد، گفت که MIUI تمام تلاش خود را برای بهبود انجام می‌دهد و قطعاً بهتر خواهد شد. به گفته لی جون، «MIUI13» تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و او امیدوار است که این نسخه از رابط کاربری بتواند انتظارات همه را برآورده کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.