معرفی انواع نرم افزار ویرایش فیلم

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که ویدئویی را ضبط کرده اید و که بخواهید در شبکه های اجتماعی ارسال کنید اما آرزو کنید کاش می توانستید آن را جالب تر و جذاب تر کنید؟ یا اینکه بخواهید بعضی قسمتهای آن را حذف کنید، آهنگ زمینه به آن اضافه کنید؛ یا آن را زیر نویس دار کنید. یا ممکن است بخواهید که لوگو اختصاصی خود را در ویدئویی که ضبط کردید؛ قرار دهید تا بدین شکل، هم ویدئو شما در شبکه های اجتماعی بیشتر شناخته شود و هم اینکه امکان کپی و سو استفاده آن را برای دیگران از بین ببرید.

شاید دوست داشته باشید به ویدئو خود، افکت های گوناگون اضافه کنید؛ نواقص و کاستی ها را رفع کنید و به طور کلی ویدئو خود را جذاب تر و زیباتر نمایید. تمام این کارها با استفاده از نرم افزار ویرایش فیلم امکان پذیر خواهد بود. از این رو ما در اینجا به چند تا از بهترین نرم افزار ویرایش و ادیت فیلم اشاره کرده ایم و توضیحات مختصر و مفیدی را راجع به آنها بیان کرده ایم. همراه چیکاو باشید.

دانلود برنامه ادیت فيلم و عکس براي كامپيوتر، از طریق سایت های مختلف به راحتی امکان پذیر می باشد.

با استفاده از انواع نرم افزار برش فیلم می توانید در زمان کوتاه، فیلم های خود را ویرایش کرده و هر تغییری که خواستید در آن ایجاد کنید. انواع نرم افزار ویرایش فیلم که در اینجا به آن اشاره کردیم ؛ شامل نرم افزاری برای دسکتاپ و همچنین برنامه های موبایلی است که می توانید برای ویرایش و به اشتراک گذاری فیلم های خود استفاده کنید. برخی از اینها همچنین بر روی چندین دستگاه و سیستم عامل کار می کنند و امکان ویرایش فیلم را فراهم می کنند.

 

نرم افزار OpenShot

یکی از بهترین نرم افزار ویرایش فیلم رایگان منبع باز در بازار است. این یک ویرایشگر ویدئوی قدرتمند است که دارای ویژگی های مفید بیشماری است.

این برنامه برش فیلم و ویرایش ویدئو دارای رابط کاربری ساده است که حتی مبتدیان نیز می توانند به راحتی با آن کار کنند. این نرم افزار تدوین فیلم ویژگی های پیشرفته مانند لایه های نامحدود،انتقال فیلم با پیش نمایش در زمان واقعی، و … را دارد.

همچنین گزینه های زیادی برای جلوه های ویدئویی، انیمیشن و فریم کلیدی را دارا می باشد. علاوه بر این، قطع و برش هر فیلم با استفاده از این ابزار بسیار آسان است.

مزیت این نرم افزار ویرایش فیلم را می توان رابط کاربری آسان و سادگی و راحتی کار با آن اشاره کرد. ایرادی که برای این نرم افزار می توان بیان کرد، کند بودن آن است.

نرم افزار ویرایش فیلم OpenShot - چیکاو

 

نرم افزار ویرایش فیلم Blender

این یک برنامه ادیت ویدیو سازگار با سیستم های ویندوز، لینوکس و مک می باشد.

این یکی از بهترین و پیشرفته ترین نرم افزار ویرایش فیلم در همه سیستم عامل ها است. یک ابزار منبع باز است که برای استفاده همه در دسترس است.

برخی از ویژگی های اصلی شامل پیش نمایش زنده، بردارهای کروم، میکس صدا، همگام سازی، تجسم شکل موج و نمایشگرهای هیستوگرام می باشد. لایه های نامحدودی مانند OpenShot ندارد اما دارای 32 اسلات برای افزودن فیلم، تصویر، صدا و جلوه ها است. همچنین دارای یک مجموعه انیمیشن سه بعدی برای کاربران حرفه ای است.

نرم افزار ویرایش فیلم Blender - چیکاو

 

نرم افزار ویرایش فیلم VSDC

این یک نرم افزار ویرایش فیلم است که به صورت منبع باز و رایگان ارائه شده است و فقط در ویندوز موجود است. یک نرم افزار تدوین فیلم عالی است که تقریباً از همه فرمت های ویدیویی پشتیبانی می کند.

این محصول نسخه رایگان و همچنین پولی دارد. نسخه رایگان تقریباً برای تمام نیازهای معمول ویرایش فیلم شما به اندازه کافی مناسب است. نسخه پولی آن نیز با امکانات بیشتری که دارد یک نرم افزار ویرایش فیلم حرفه ای می تواند به شمار رود.

استفاده از این نرم افزار نسبتاً ساده است و دارای ویژگی هایی مانند تصحیح رنگ، جلوه های دیداری و صوتی، حالت های ترکیب و فیلترها و غیره است.

VSDC - چیکاو

 

Shotcut

Shotcut یکی دیگر از انواع نرم افزار ویرایش فیلم منبع باز، رایگان و بین پلتفرمی با ویژگی های مناسب است. به راحتی می توانید آن را دانلود کرده و شروع به استفاده از آن کنید. نرم افزار Shotcut برای سیستم های عامل مک، ویندوز و لینوکس مناسب و قابل استفاده است.

از همه فرمت ها و سیستم عامل های ویدیویی پشتیبانی می کند، اگرچه در ابتدا برای لینوکس طراحی شده است. یکی از بهترین ویژگی های آن این است که شما نیازی به وارد کردن فیلم خود به ویرایشگر ندارید و این باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود. پشتیبانی از رزولوشن  4kرا ارائه می دهد، که یکی دیگر از ویژگی های عالی این نرم افزار ویرایش فیلم است.

از دیگر ویژگی های جالب این برنامه ادیت ویدئو می توان به جلوه های صوتی و تصویری، اصلاح و درجه بندی رنگ، انتقال، پاک کردن و … اشاره کرد.

نرم افزار ویرایش فیلم Shotcut - چیکاو

 

iMovie

این یک ابزار ویرایش فیلم پیچیده است که فقط برای کاربران Mac و iOS در دسترس است. همچنین به صورت یک اپلیکیشن ارائه می شود و می توان از آن در دستگاه های تلفن همراه نیز استفاده کرد. و همچنین از وضوح 4K پشتیبانی می کند که یک ویژگی مفید برای افراد حرفه ای است.

با استفاده از آن عناوین، موسیقی و جلوه ها و … را به کلیپ های ویدیویی خود اضافه کنید. برای جذابیت بیشتر فیلم ها می توانید سرعت فیلم ها را کم یا زیاد کرده و فیلترهایی اضافه کنید.

ویژگی جالب دیگر این است که می توانید پس زمینه را در فیلم های خود تغییر دهید و شخصیت های خود را در مکان های مختلف قرار دهید.

به طور کلی، برای شروع و برای افراد مبتدی، این  نرم افزار ویرایش فیلم، گزینه خوبی است و بعداً می توانید از یک نرم افزار حرفه ای تر استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش فیلم

 

Lightworks

این نرم افزار ویرایش فیلم، نیز با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد.

یک نرم افزار ویرایش ویدیو عالی است که ویژگی های مفیدی را دارا می باشد. در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که نسخه رایگان برای افراد غیر حرفه ای مناسب و کافی خواهد بود.

برخی از بهترین ویژگی های آن شامل برش فیلم با دقت بالا، پشتیبانی از چند دوربین و امکان گرفتن خروجی از فیلم برای YouTube است. این ابزار از طیف گسترده ای از قالب های ویدئویی پشتیبانی می کند و دارای گزینه های زیادی برای ویرایش فیلم و صدا است. نسخه پولی این ابزار از فیلم های 4K پشتیبانی می کند، اما نسخه رایگان پشتیبانی نمی کند.

شاید برای شما جالب باشد: سایر مقالات آموزش کامپیوتر را بخوانید.

Lightworks - چیکاو

 

VideoPad

این ویرایشگر فیلم که فقط در رایانه های شخصی ویندوز کار می کند و برای مک و لینوکس در دسترس نیست. با این حال، اگر یک کاربر ویندوز هستید، این یک ابزار شگفت انگیز برای شما است.

این ابزار برای شروع خوب گزینه خوبی است که می توانید بدون دردسر زیاد برای یادگیری اصول ویرایش ویدیو، آن را استفاده کنید.

این برنامه همچنین از ویرایش ویدئوی سه بعدی پشتیبانی می کند، این یک ویژگی است که همه ویرایشگران ویدیو به صورت رایگان ارائه نمی دهند. و می توانید مستقیماً فیلم های ویرایش شده خود را به YouTube و سایر رسانه های اجتماعی ارسال کنید.

VideoPad - چیکاو

 

نرم افزار ویرایش فیلم VideoStudio برای کامپیوتر

VideoStudio توسط Corel ایجاد شده است، نام تجاری معروف برای Corel Draw. ابزار ویرایش فیلم آنها برای مبتدیان طراحی شده است. طرح با کاربرد آسان آن تقریباً بصری است و شما به فیلترها دسترسی دارید، می توانید از ویرایش MultiCam استفاده کنید، عناوین خلاقانه، گرافیک و کاور اضافه کنید، از درجه بندی رنگ و موارد دیگر استفاده کنید. اگرچه کاملا رایگان نیست، اما آزمایش 30 روزه کافی است تا شما بتوانید با این نرم افزار کار کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش فیلم VideoStudio - چیکاو

 

نرم افزار ویرایش فیلم Free Movie Make

Free Movie Maker یک ویرایشگر اصلی و در عین حال با کاربرد آسان است که برای پروژه های کوچک و علاقه مندان به فیلم طراحی شده است. شما می توانید موسیقی، جلوه های ویژه، برش و اضافه کردن پرونده ها را اضافه کنید. همچنین از بیش از 500 قالب ویدیویی پشتیبانی می کند.

اگر شما به دنبال یک نرم افزار ویرایش فیلم ساده و آسان هستید؛ این نرم افزار برای شما گزینه خوبی خواهد بود.

Free Movie Make - چیکاو 

KineMaster

این نرم افزار موبایل را می توان بهترین برنامه ادیت فیلم در گوشی های موبایلی دانست که امکانات زیادی را برای ویرایش ویدئو و اعمال تغییرات روی آن برای کاربران فراهم می کند و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش فیلم تبدیل شده است.

KineMaster امکان کوتاه کردن و تقسیم ویدیو، پیش نمایش فوری کارهای شما، افزودن چندین آهنگ به فیلم و شامل چندین لایه متن، فیلم و تصویر را فراهم می کند. همچنین می توانید از ابزار هنری برای ترکیب پس زمینه و کنترل سرعت فیلم های خود استفاده کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند که برای ادیت و ویرایش ویدئو های خود و همچنین ساخت ویدئو های جذاب؛ تنها از موبایل استفاده کنند و درگیر کامپیوتر و انتقال فایل ها از کامپیوتر به گوشی نشوند، نرم افزار موبایلی KineMaster برای آنها انتخاب  عالی خواهد بود.

این یکی از بهتری  و قدرتمندترین مدل های نرم افزار ویرایش فیلم نسخه موبایلی است و کاربران زیادی از آن برای ساخت فیلم های حرفه ای اینستاگرام استفاده می کنند.

منبع influencermarketinghub
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 نظرات
  1. غزاله می گوید

    سلام
    ویدیو درست کردم توی اینستا پست کردم کیفیتش خیلی اومده پایین، باید چیکار کنم کیفیتش پایین نیاد؟ چون توی گالری گوشیم کاملا باکیفیت و خوبه

    1. بخش تحریریه می گوید

      سلام دوست عزیز
      پاسخ دقیقی برای مشکل شما ندارم اما پیشنهاد میکنم نسخه وب اینستاگرام را امتحان کنید. همچنین می توانید از برنامه ها و پلتفرم های انتشار پست در اینستاگرام استفاده کنید.

  2. زهرا صفاری می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید یه فیلم برای من ارسال شده خیلی صداش کم هست، فکر میکنم مشکل از کامپیوترم باشه. با این نرم افزار ها میشه مشکل رو علی الحساب حل کرد؟

    1. چیکاو می گوید
  3. نگار می گوید

    با این برنامه ها میشه حجم فیلم رو کم کرد؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به مقاله زیر مراجعه کنید پاسخ سوال خود را به طور کامل دریافت خواهید کرد.
      آموزش کم کردن حجم فیلم

  4. ارسلان می گوید

    سلامم
    مقاله تون خیلی عالیه
    اما من مشکلی که دارم اینه که نور صفحه لپ تاپم خیلی کم شده نمی توتم فیلم ادیت کنم

    1. چیکاو می گوید
  5. مهرشاد می گوید

    برنامه های بسیار خوبی رو معرفی کردین
    من نرم افزار OpenShot رو دانلود کردم خیلی عالی بود
    فقط ای کاش لینک دانلود هم گذاشته بودین

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از کامنت مفید شما سپاسگزاریم. با مقالات آموزشی چیکاو همراه ما باشید.

  6. کاشمری می گوید

    سلام
    این برنامه ها برای گوشی اندروید هم نصب میشن؟

    1. چیکاو می گوید
  7. حدیث می گوید

    کاش آموزش برنامه ها رو گذاشته بودین اخه من نمیدونم الان کدوم رو دانلود کنم. یه نرم افزار ویرایش فیلم خوب میخام

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز قابلیت تمام برنامه ها نوشته شده است بر اساس نیاز خود بهترین نرم افزار را دانلود کنید.

    2. مونیا اصغر زادگان می گوید

      کلا آموزش خاصی ندارن راحتن

  8. امین می گوید

    عالی

  9. قربان هاشم زاده می گوید

    KineMaster خیلی قدرت مند هست ?

    1. ططط می گوید

      ارههه خیلی

  10. ااا می گوید

    ممنونم که همیشه بهترین ها رو معرفی می کنید. من چند ماهی هست که با چیکاو آشنا شدم. موفق باشید ?

  11. سیامک رجبی می گوید

    نرم افزار ویرایش عکس بجز اسنپ چت معرفی کنید.

  12. سارگل می گوید

    من عاشق OpenShot شدممم ??????

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      رضایت شما از برنامه های معرفی شده در زمینه ویرایش فیلم باعث خوشحالی و دلگرمی ماست . موفق باشید .

    2. گلاره می گوید

      موافقم خ خوب بود ?

    3. نیما می گوید

      فقطططط Blender ?

    4. Tamimi می گوید

      اره خیلی برنامه کاربردی هست. رابط کاربری خوبی داره ?

    5. نکیسا می گوید

      OpenShot برای ویرایش فیلم خیلییی آسون و عالیه ???

    6. مونس راد می گوید

      عالیه

  13. ☹️ می گوید

    KineMaster برای ویرایش فیلم ها برای انتشار داخل اینستاگرام بی نظیرهعع کاش زود تر باهاش آشنا شده بودم الان اکسپلور بودم ☹️☹️☹️

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .
      چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم ؟
      موفق باشید .

    2. یضربی می گوید

      الان تونستین برین اکسپلور اینستاگرام؟

  14. لالالالا می گوید

    سلام بعد از ویرایش فیلم ها رو با چه اندازه ای خروجی بگیرم که برای اینستاگرام مناسب باشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز همانطور که می دانید سسایز پست های اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار هست . بنابراین به شما پیشنهاد میکنم به مقاله زیر سربزنید .
      راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام

  15. جهانی می گوید

    عالی عالی عالیییییی
    نمیدونم چجوری ازتون تشکر کنم
    خیلی کامل و جامع بود
    مرسی مرسیییی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم دوست عزیز . موفق و پیروز باشید .

  16. محمد می گوید

    کاشکی چند تا نرم افزار ویرایش فیلم اندروید هم معرفی کنید. با تشکر

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      محمد عزیز ، برای آشنایی با برنامه های ویرایش فیلم اندروید به لینک زیر سر بزنید و برنامه مورد نظر خود را با لینک مستقیم دانلود کنید .
      بهترین برنامه های ویرایش فیلم اندروید

  17. محبوبه می گوید

    نرم افزار OpenShot برای ویرایش فیلم خیلی عالیه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم دوست عزیز .

  18. مهرانا می گوید

    سلام چجوری اپلیکیشن iMovie رو دانلود کنم؟

  19. حمید ستوده می گوید

    ممنونم از اپلیکیشن های خوبی که در زمینه ویرایش فیلم برای کامپیوتر معرفی کردین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ار اینکه مقاله معرفی انواع نرم افزار ویرایش فیلم برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق و پیروز باشید .

  20. امیررضا رضایی می گوید

    سلام من از نرم افزار ویرایش فیلم OpenShot استفاده کردم. تونستم فیلم های طولانی رو هم ویرایش کنم ??

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  21. نیایش می گوید

    ممنون از مقاله کامل شما

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .