گلکسی S23 و S23 پلاس در مقابل S24 و S24 پلاس: چیزهای خوب و جدید!

ارتقا سالانه سامسونگ برای سری گلکسی اس رسمی است. این غول فناوری سری گلکسی اس 24 را در Unpacked در سن خوزه معرفی کرد، و با اطلاعات رسمی در دست و مدتی در دست ما، اکنون می توانیم پرچمدار 2024 را با گلکسی S23 که یک سال پیش عرضه شد مقایسه کنیم.

طبق سنت تا به حال، Galaxy S24 و S24 plus شبیه یکدیگر هستند، به جز اینکه یکی از آنها بزرگتر است. در حالی که Galaxy S24 Ultra کمی بیشتر از فرمول خارج شده و همچنان ادامه سری گلکسی نوت بازنشسته شده را نشان می دهد.

در حال حاضر، Galaxy S24 Ultra را به کناری می گذاریم و بررسی می کنیم که چگونه S24 پایه و +S24 با S23 و +S23 مقایسه می شوند.

طراحی زیبا با ویژگی های مشابه

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ دیگر سعی نمی کند فرمول طراحی گوشی هوشمند را دوباره تعریف کند. این شرکت چند سالی است که از طراحی ساده «یک جرمی» استفاده می‌کند و گلکسی S24 و S24 پلاس بسیار شبیه به گلکسی S23 و S23 پلاس هستند، با این تفاوت که مدل‌های 2024 فریم تخت دارند.

این بدان معنا نیست که گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس بد به نظر می رسند یا باید رویکرد متفاوتی در پیش می گرفتند. این طراحی در طول نسل‌های زیادی اصلاح شد و گوشی‌های جدید زیبا به نظر می‌رسند.

به‌علاوه، با سال‌ها تجربه، انتظار می‌رود نام آشنای سامسونگ هر سال راه‌های بهتری را برای افزودن ارزش به تلفن‌های جدید به غیر از طراحی یک محفظه دوربین جدید در پشت دستگاه‌های خود جستجو کند.

Galaxy S24 روی نمایشگرهای بهبودیافته شرط بندی می کند

صحبت از راه‌های معنی‌دار برای افزودن ارزش، گلکسی S24 و S24 پلاس در مقایسه با تلفن‌های نسل قبلی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در صفحه نمایش دارند.

خط جدید نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X را ارائه می‌کند که بسیار روشن‌تر هستند (تا ۲۶۰۰ نیت به جای ۱۷۵۰ نیت)، پاسخ لمسی سریع‌تر، فناوری تقویت‌کننده بینایی بهبود یافته و ویژگی جدیدی به نام Adaptive Color Tone دارند. دومی از دوربین ها برای تنظیم سطوح رنگ و سفید استفاده می کند تا بهتر با محیط مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، در حالی که نمایشگرهای S23 و +S23 می‌توانستند تا 48 هرتز پایین بیایند، پنل‌های بهبود یافته گلکسی S24 و +S24 دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​1 تا 120 هرتز هستند که در تئوری باید به افزایش عمر باتری کمک کند.

این پنل‌های جدید همچنین به سامسونگ این امکان را داده‌اند که تصویر زمینه قفل صفحه را با صفحه نمایش همیشه روشن ادغام کند و این یک منظره دیدنی است.

و نکته آخر اینکه گلکسی اس 24 پلاس دارای یک ارتقاء جزئی اندازه از 6.6 به 6.7 اینچ و مهمتر از آن، افزایش وضوح از FHD+ به QHD است. درست است! گلکسی اس 24 پلاس وضوح صفحه نمایشی برابر با مدل های Ultra ارائه می دهد.

قدرت بیشتر، خنک کننده بهتر و باتری های بزرگتر

جای تعجب نیست که گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس تراشه های جدیدی را معرفی می کنند. اما برخلاف سال گذشته، زمانی که گلکسی S23 از تراشه کوالکام در سراسر جهان استفاده می کرد، S24 و +S24 جدید بازارها را دوباره بین تراشه های اگزینوس و کوالکام تقسیم کردند.

اجازه ندهید که شما را دلسرد کند. Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 جدید قدرتمندتر از تراشه های نسل قبلی هستند و قابلیت های ردیابی پرتو و هوش مصنوعی بسیار بهبود یافته ای را ارائه می دهند.

علاوه بر این، این تراشه های جدید با خنک کننده بهتر پشتیبانی می شوند. تراشه‌های گلکسی S24 و S24+ توسط محفظه‌های بخار خنک می‌شوند که در مقایسه با S23 و S23+ به ترتیب 1.5 برابر و 1.6 برابر بزرگ‌تر هستند.

گلکسی اس 24 پلاس نیز به صورت استاندارد از رم بیشتری بهره می برد و به جای 8 گیگابایت، با 12 گیگابایت عرضه می شود. این ارتقا برای مدل پایه در دسترس نیست، حتی اگر مایل به پرداخت هزینه اضافی برای رم بیشتر باشید.

و در نهایت، گلکسی S24 و S24+ دارای باتری کمی بزرگتر از Galaxy S23 و S23+ هستند. آنها با سرعت 4000 و 4900 میلی آمپر ساعت کار می کنند که نسبت به 3900 و 4700 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است.

One UI 6.1، ویژگی های AI و پشتیبانی بهتر از سیستم عامل

سامسونگ تلاش زیادی برای بهبود تجربه Galaxy S24 از طریق نرم‌افزار انجام داده است و این کار را به طرق مختلف نشان می‌دهد، از همه ویژگی‌های جدید اضافه شده به به‌روزرسانی One UI 6.1 و همه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی گرفته تا پشتیبانی طولانی‌تر از سیستم‌افزار.

برخی از بهترین بهبودها و افزوده‌های One UI 6.1 و هوش مصنوعی عبارتند از:

  • دایره برای جستجو.
  • ترجمه زنده در تماس ها.
  • کمک چت.
  • مترجم.
  • خلاصه خودکار
  • متن را در Samsung Notes خلاصه کنید، قالب بندی کنید و اصلاح کنید.
  • صدا را در Voice Recorder رونویسی و خلاصه کنید.
  • ویرایش مولد.
  • پخش فوری آهسته.
  • بهبود نمایش همیشه روشن.
  • والپیپر مولد.
  • حالت ضبط دوگانه برای دو دوربین عقب.
  • یک برداشت برای همه دوربین ها.
  • ویژگی های بیشتر محافظت از باتری

در مورد One UI 6.1 چیزهای بیشتری برای بازگشایی وجود دارد، و می توانید برای جزئیات بیشتر، مجموعه ای از ویدیوهای آزمایشی ما را بررسی کنید. در مجموع، گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس دارای نرم افزارها و ویژگی ها و بهبودهای هوش مصنوعی بسیاری هستند و برخی از این ابزارهای جدید هوش مصنوعی در گلکسی اس 23 در دسترس نخواهند بود.

در نهایت، گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس پشتیبانی گسترده ای از هفت ارتقا سیستم عامل و هفت سال وصله امنیتی به جای چهار ارتقای سیستم عامل و پنج سال وصله ارائه می دهند. این سطح از پشتیبانی برای گلکسی S23 و S23 پلاس و پرچمداران قدیمی‌تر وجود ندارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.