آموزش بستن و توقف اجباری برنامه ها در اندروید

هنگامی که یک برنامه به درستی پاسخ نمی دهد، ممکن است لازم باشد بدانید که چگونه برنامه ها را در Android ببندید. در حالی که لازم نیست اغلب آنها را در دستگاه های اندرویدی مدرن ببندید، اما مواقعی وجود دارد که لازم است.

برای مثال، اگر یک برنامه خاص پاسخ نمی‌دهد یا به درستی کار نمی‌کند، بستن آن و راه‌اندازی مجدد آن می‌تواند مشکلات عملکرد را حل کند. برنامه‌های کاربردی زیادی در فروشگاه Play وجود دارد، اما شما به آن‌ها نیاز ندارید. همه اینها در سیستم عامل اندروید گنجانده شده است.

روش‌های مختلفی برای بستن برنامه‌ها در اندروید وجود دارد، از بستن «خفیف» آن‌ها تا بستن اجباری برنامه‌هایی که پاسخگو نیستند یا برنامه‌های نادرست کار می‌کنند. بنابراین، در این راهنما، راه‌های مختلفی را برای بستن برنامه‌های در حال اجرا در دستگاه اندرویدی به شما نشان می‌دهیم.

آیا باید برنامه ها را در اندروید ببندم؟

شما معمولاً نیازی به بستن برنامه های در حال اجرا در دستگاه های اندرویدی مدرن ندارید. اندروید از برنامه‌های بی‌پاسخ مانند ویندوز استفاده نمی‌کند. برنامه‌های باز در پس‌زمینه در حافظه در حال اجرا باقی می‌مانند، اما از منابع سیستم کم استفاده می‌کنند. این به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، به سرعت از جایی که آن را متوقف کرده‌اید باز شوند. این باعث می شود که برنامه از طریق فرآیند راه اندازی مجدد انجام شود.

وقتی یک برنامه را ترک می کنید، دیگر در حافظه نیست و بازگشایی آن بیشتر طول می کشد زیرا داده های آن از حافظه سیستم به حافظه منتقل می شود. بنابراین، اگر از یک ابزار کشتار وظیفه استفاده می کنید، در واقع تجربه شما را کند می کند. با این حال، مواقعی وجود دارد که می‌خواهید برنامه‌ای را در صورت بروز مشکلات پایداری، ترک کرده یا ببندید.

توجه: مراحل دقیق بستن برنامه ها در هر دستگاه متفاوت است و ما از Samsung Galaxy برای این مقاله استفاده می کنیم. با این حال، این دستورالعمل ها به شما ایده می دهد که در تلفن یا تبلت اندرویدی خود به دنبال چه چیزی باشید.

نحوه بستن برنامه ها در اندروید

بستن یک برنامه در اندروید با استفاده از مراحل زیر ساده است.

  • روی دکمه مالتی تسکینگ در پایین صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • برای یافتن برنامه‌ای که می‌خواهید ببندید، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید و روی صفحه به سمت بالا بکشید تا ناپدید شود. اگر می‌خواهید همه برنامه‌های باز را ببندید، روی دکمه Close All یا Clear All ضربه بزنید. برای بستن برنامه، انگشت خود را بکشید.
  • این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. مراحل را برای هر برنامه ای که می خواهید به آرامی در تلفن یا رایانه لوحی Android خود ببندید، تکرار کنید.

خروج اجباری از یک برنامه در اندروید

در حالی که بستن یک برنامه در اندروید با یک ضربه و کشیدن انگشت ساده است، اما مواقعی وجود دارد که باید برنامه را به اجبار «بستن» یا «ترک اجباری» کنید.

  • از بالای صفحه به پایین بکشید و روی تنظیمات (نماد چرخ دنده) ضربه بزنید.
  • صفحه را به پایین بکشید و برنامه ها را از لیست انتخاب کنید.
  • برنامه‌ای را که می‌خواهید از لیست خارج شوید انتخاب کنید یا آن را از قسمت بالا جستجو کنید.
  • روی دکمه توقف اجباری ضربه بزنید — ممکن است در بالا یا پایین صفحه باشد.
  • برای تأیید اقدام برای خروج از تأیید بستن روی تأیید ضربه بزنید.

جمع بندی

نیازی نیست برنامه های تلفن یا تبلت اندرویدی خود را ببندید. برنامه هایی که در پس زمینه باز هستند از حداقل منابع استفاده می کنند. علاوه بر این، بستن و باز کردن مداوم آنها تجربه اندروید شما را کند می کند.

اقدام برای توقف اجباری یک برنامه کاری است که فقط زمانی باید انجام دهید که ثابت باشد، پاسخگو نباشد یا درست کار نکند. با این حال، این یک گزینه ارزشمند برای عیب یابی مشکلات با یک برنامه است.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.