ریلمی GT5 پرو در مقابل وان پلاس 12؛ مقایسه دو پرچمدار نسل بعدی با هم

ریلمی گوشی هوشمند پرچمدار مورد انتظار خود، GT5 Pro را در چین عرضه کرد. ریلمی GT5 پرو یک گوشی هوشمند رده بالا است که آخرین فناوری را در خود جای داده است. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می شود که همچنین پرچمداران اخیراً عرضه شده مانند وان پلاس 12، آیکیو 12 و شیائومی 14 را نیز قدرت می دهد. در مورد عرضه GT5 Pro در هند، ریلمی هیچ تاییدی در مورد آن نداده است. با این حال، سلف آن، Realme GT4 Pro در هند عرضه نشد.

این مقایسه Realme GT5 Pro با OnePlus 12 است. بیایید ببینیم هر دو گوشی هوشمند چگونه با یکدیگر رقابت می کنند.

نکات برجسته

  • ریلمی در سال جاری کل طراحی مدل GT Pro خود را تغییر داده است.
  • OnePlus 12 دارای صفحه نمایش 6.82 اینچی LTPO OLED با پشتیبانی از نرخ تازه سازی تا 120 هرتز است.
  • هر دو گوشی هوشمند پیکربندی باتری یکسانی دارند.

مقایسه ریلمی GT5 پرو با وان پلاس 12

طراحی

از نظر طراحی، ریلمی امسال کل طراحی مدل GT Pro خود را تغییر داده است. ما الان یک حلقه دوربین دایره ای بزرگ داریم. این شامل یک راه اندازی دوربین سه گانه و یک فلاش LED است. اما صبر کنید، آیا ما این طرح را در جای دیگری ندیدیم؟ پنل پشتی ریلمی جی تی 5 پرو کاملاً مشابه پنل پشتی اوپو فایند X6 پرو است. علاوه بر این، GT5 Pro دارای طراحی منحنی و سه گزینه رنگی شامل سفید، نارنجی و سیاه است. نوع مشکی دارای پشت شیشه ای AG است، در حالی که دو مدل دیگر دارای پشتی چرمی هستند. در قسمت جلویی، یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

در حالی که GT5 Pro با طراحی جدید عرضه می شود، وان پلاس 12 تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد. همچنین دارای یک ماژول دوربین دایره‌ای در پشت است که در بالای یک قاب که به قاب کناری متصل است، قرار می‌گیرد. OnePlus 12 همچنین دارای طراحی منحنی و در سه رنگ سبز، سیاه و سفید موجود است. همچنین یک سوراخ پانچ در مرکز برای عکاسی سلفی وجود دارد.

نمایشگر

ریلمی GT 5 Pro به صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED توسط BOE مجهز شده است. این صفحه نمایش با وضوح 1.5K و حداکثر روشنایی 4500 نیت ارائه می شود. علاوه بر این، از پیکربندی پویا بالا Pro-XDR، Dolby Vision و نرخ تازه سازی تا 144 هرتز پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، OnePlus 12 دارای صفحه نمایش 6.82 اینچی LTPO OLED با پشتیبانی از نرخ تازه سازی تا 120 هرتز است. با این حال، این صفحه نمایش 2K است که دارای حداکثر روشنایی 4500 نیت است و از Dolby Vision پشتیبانی می کند.

عملکرد

از نظر عملکرد، هر دو گوشی هوشمند دارای مشخصات مشابه هستند. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 هر دوی آنها را تامین می کند. علاوه بر این، هر دوی آنها بر روی آخرین سیستم عامل مبتنی بر اندروید 14 اجرا می شوند. با این حال، ریلمی جی تی 5 پرو تا 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد، در حالی که، وان پلاس 12 با حداکثر 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود.

دوربین

در این بخش، ارتقاء عمده، سنسور Periscope Telephoto در هر دو گوشی هوشمند است. ریلمی GT5 پرو مجهز به تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی OIS، یک لنز 8 مگاپیکسلی Ultrawide و یک سنسور Periscope Telephoto 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال تا 3 برابر است. در قسمت جلو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد.

با این حال، وان پلاس 12 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی OIS، یک لنز 48 مگاپیکسلی Ultrawide و یک سنسور 64 مگاپیکسلی Periscope Telephoto است که می‌تواند تا 3 برابر زوم اپتیکال ارائه دهد. در این دوربین نیز دوربین سلفی یک سنسور 32 مگاپیکسلی است.

باتری

با کمال تعجب، هر دو گوشی هوشمند پیکربندی باتری یکسانی دارند. آنها توسط یک باتری 5400 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می شوند که از شارژ سریع 100 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.