چگونه بفهمیم شخصی واتساپ را نصب کرده است یا خیر؟

اغراق نخواهد بود اگر واتساپ را پدر همه پلتفرم های پیام رسانی بنامیم. یکی از قدیمی ترین هاست و با گذشت یک سال بر محبوبیت آن افزوده می شود.

این پلتفرم به شما امکان می‌دهد پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها، یادداشت‌های صوتی، مکان‌ها و اسناد را به سایر مخاطبین ارسال کنید. به طور مشابه، به شما امکان می‌دهد با هر کسی تماس صوتی و تصویری رایگان برقرار کنید.

بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه واتساپ وجود دارد، بنابراین شانس یافتن همه افراد در پروتکل بیشتر از هر مکان دیگری است. با این حال، اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید ببینید که آیا شخصی یک حساب واتس‌اپ دارد، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا آن را بفهمید.

بنابراین، چگونه بفهمیم که آیا شخصی واتس اپ را نصب کرده است؟ همراه چیکاو باشید.

جواب سریع

برای کاربران iOS، به واتس اپ بروید و روی گزینه «مخاطب جدید» ضربه بزنید. حالا در جای خالی شماره را وارد کنید. اگر یک علامت سبز رنگ در کنار آن مشاهده کردید، به این معنی است که شماره در واتس اپ است.

برای اندروید، به لیست «مخاطبین» تلفن بروید و سعی کنید شماره را ذخیره کنید. اگر بعد از ذخیره لوگوی واتس اپ را در کنار آن مشاهده کردید، به این معنی است که مخاطب در واتس اپ است. همچنین، می‌توانید مخاطب را در لیست «مخاطبین در واتس‌اپ» جستجو کنید.

واتساپ پر استفاده ترین پروتکل پیام رسانی در جهان است. شانس شما برای یافتن خانواده، دوستان و همکارانتان در اینجا بیشتر از هر جای دیگری است. اگر نمی‌دانید که آیا مخاطب جدیدی که پیدا کرده‌اید در واتس‌اپ است یا خیر، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید.

نحوه تشخیص اینکه آیا مخاطب واتس اپ دارد یا خیر؟

اگر یک مخاطب جدید دارید و می خواهید تعیین کنید که آیا واتس اپ را نصب کرده اند، بسیار آسان است.

در iOS

این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آیا شخصی یک حساب واتساپ در iOS دارد یا خیر:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • روی دکمه چت جدید ضربه بزنید. در گوشه بالا سمت راست (نماد مداد کاغذی) قرار دارد.
  • اکنون گزینه “New Contact” را انتخاب کنید.
  • به قسمتی که باید شماره موبایل مخاطب را وارد کنید بیایید. شماره را وارد کنید.

پس از انجام مراحل بالا، دو مورد را در کنار شماره موبایلی که در فضای داده شده اضافه کرده اید مشاهده خواهید کرد:

  1. علامت سبز نشان می دهد که مخاطب واتس اپ را نصب کرده است. پیام «این شماره تلفن در واتس‌اپ است» آن را تأیید می‌کند. علامت سبز نشان می‌دهد واتس‌اپ نصب شده است
  2. هیچ علامت سبز رنگ نشان می دهد که مخاطب دارای حساب واتساپ نیست. پیام نمایشگر می‌گوید: «این شماره تلفن در واتس‌اپ نیست. به واتساپ دعوت کنید.”

اکنون می توانید برای ذخیره شماره روی «ذخیره» یا برای خروج از پنجره روی «لغو» ضربه بزنید.

توجه داشته باشید:

اگر مخاطبی که در واتس اپ چک می کنید قبلاً در دستگاه شما ذخیره شده باشد و همچنین در واتس اپ باشد، همچنان علامت سبز رنگ را با پیام «این شماره تلفن از قبل در مخاطبین شما موجود است» در کنار آنها مشاهده خواهید کرد.

در اندروید

دو راه وجود دارد که می توانید تشخیص دهید که مخاطب در واتساپ در اندروید است یا خیر. اولین مورد ذخیره شماره تلفن در لیست مخاطبین تلفن شما است.

پس از ذخیره شماره، اگر مخاطب در واتس اپ باشد، بلافاصله لوگوی «واتس اپ» را در کنار آن خواهید دید. اگر چیزی شبیه به این نمی بینید، مخاطب در واتساپ ثبت نشده است.

از طرف دیگر، می‌توانید به برنامه واتساپ بروید و مخاطب را در لیست «مخاطبین در واتس‌اپ» پیمایش کنید. اگر مخاطب را در آنجا پیدا کردید، به این معنی است که آن شخص واتس اپ را نصب کرده است.

جمع بندی

ما مراحل آسانی را برای تعیین اینکه آیا مخاطبی در واتس اپ است توضیح دادیم. در iOS، می‌توانید بدون وارد کردن شماره در لیست تماس دستگاه، وجود آن شخص را در واتس‌اپ بررسی کنید.

با این حال، در اندروید، ابتدا باید شماره را در لیست مخاطبین خود ذخیره کنید تا ببینید آیا آنها در واتس اپ ثبت نام کرده اند یا خیر. اگرچه باورش سخت است که در این سن، کسی در واتساپ نباشد. از مخاطب دعوت کنید تا به واتساپ بپیوندد تا دیگر همه قابلیت ها و ویژگی های پلتفرم را از دست ندهند.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.