همه چیز درباره علت حذف نشدن نشست های فعال ایتا

حذف نشست های فعال در ایتا چگونه انجام می شود؟ چرا گاهی اوقات نشست های فعال در ایتا حذف نمی شود؟ اگر شما هم قصد دارید درباره نشست های فعال در ایتا اطلاعات بیشتری کسب کرده یا آن را حذف نمایید تا انتهای این مقاله همراه چیکاو باشید.

در ادامه مقاله متوجه می شوید که متوقف کردن نشست های فعال با حذف اکانت فرق دارد. اگر قصد دارید دسترسی های دستگاه های مختلف را از اکانت خود محدود کنید می بایست نشست های فعال را متوقف نمایید. برای غیر فعال کردن کامل حساب کاربری مقاله آموزش دیلیت اکانت ایتا را مطالعه نمایید.

نشست های فعال چیست؟

به صورت کاملا خلاصه به دستگاه هایی که به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند نشست فعال می گویند. نشست فعال یا Active Sessions یک قابلین امنیتی برای کنترل دستگاه های مختلف است. این قابلیت امنیت محور به کاربران امکان مدیریت دستگاه هایی را که به حساب کاربری او متصل هستند ایجاد می کند.

قابلیت نشست فعال در ایتا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو که شما می توانید از طریق دستگاه های مختلف و انواع سیستم عامل ها به حساب کاربری خود متصل شوید ممکن است امنیت حساب و اطلاعات شما در خطر باشد. به همین دلیل شما می توانید با مراجعه به بخش نشست فعال در این پیام رسان بومی بررسی کنید که اکانت شما برای چه دستگاه هایی قابل دسترس می باشد.

علاوه بر بررسی نشست های فعال، استفاده از کد تایید دومرحله ای نیز کمک شایانی به حفظ امنیت اکانت شما می کند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله حذف تایید دو مرحله ای ایتا چیست؟ را مطالعه نمایید.

آموزش حذف نشست های فعال در ایتا

برای حذف نشست های فعال در ایتا تنها کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید.

  •   اپلیکیشن ایتا را اجرا کرده  از آیکون سه نقطه بالای صفحه وارد بخش تنظیمات شوید.
  •   در منو باز شده گزینه Privacy and Security را انتخاب نمایید.
  •   در صفحه جدید گزینه مربوط به نشست های فعال یعنی Active Sessions را فعال نمایید.
  •   در همین قسمت می توانید سابقه های ورود به اکانت ایتای خود را مشاهده کرده و هر نشستی را که بخواهید غیر فعال کنید.
به شما پیشنهاد می کنیم تا نشست های فعال اکانت خود را به دقت بررسی کنید. اگر دستگاهی در لیست Active Sessions شما قرار دارد اما برایتان ناشناخته است، یعنی یک نفر بجز خودتان امکان دسترسی به تمامی اطلاعات اکانت شما را دارد. این دسترسی می تواند موجب هک و از بین رفتن اطلاعات حساب کاربری شما شود!

سوالات متداول

علت حذف نشدن نشست های فعال در ایتا چیست؟

اگر با دستگاهی و به تازگی وارد اکانت ایتای خود شوید احتمالا با مشکل حذف نشدن نشست های فعال رو به رو می شوید. این مشکل معمولا با یک پیغام ظاهر می شود و به دلیل مسائل امنیتی اجازه حذف نشست ها را به شما نمی دهد. در این مواقع می بایست 24 ساعت منتظر بمانید و سپس نشست های قبلی را غیر فعال کنید.

آیا می شود تنها یک دستگاه خاص را از نشست های فعال در ایتا حذف کرد؟

بله. شما می توانید با توجه به مراحل گفته شده در این مقاله به راحتی تمامی نشست های فعال خود را در این پیام رسان داخلی مدیریت کرده و موارد دلخواه در غیر فعال نمایید.

جمع بندی

امیدواریم که محتوای این مقاله برای شما مفید باشد. در همین راستا به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله “پاک کردن تاریخچه ایتا” را نیز مطالعه کنید.
4.3/5 - (9 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. بنیامین می گوید

    سلام من کد تایید و مربع را در شماره ایی که گفته وارد میکنم ولی میگه که کد نامعتبر هست مشکل چی هست؟؟???

  2. بنیامین می گوید

    سلام من کد تایید و مربع را در شماره ایی که گفته وارد میکنم ولی میگه که کد نامعتبر هست مشکل چی هست؟؟

  3. نرگس می گوید

    سلام
    بنده متوجه یک نشست فعال شدم و اون رو غیر فعال کردم
    اما چطوری میتونم متوجه بشم کی بود