فعال سازی و حذف تایید دو مرحله ای ایتا و هر آنچه باید بدانید!

حذف تایید دو مرحله ای ایتا چیست؟ چگونه می توان هنگام فراموشی رمز دو مرحله ای ایتا به اکانت خود دسترسی داشت؟ نحوه بازیابی کد دو مرحله ای تا به چه صورت است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

تایید دو مرحله ای ایتا یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت این پیام رسان بومی است. برخی از شبکه های اجتماعی از این قابلیت بسیار خوب پشتیبانی می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل نحوه فعال سازی و حذف تایید دو مرحله ای ایتا را بررسی کنیم. تا انتهایی مقاله همراه چیکاو باشید.

توجه!

اگر امنیت این پیام رسان برای شما اهمیت دارد حتما مطالب موجود در مقاله آیا ایتا امن است؟ را مطالعه نمایید.

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای ایتا

گرچه فعال سازی کد دو مرحله ایتا بسیار ساده است اما یک هدف مهم را دنبال می کند. هدف از استفاده از این قابلیت افزایش امنیت حساب کاربری و اطلاعات می باشد. کد دو مرحله ای ایتا دقیقا مشابه رمزی است که برای لپ تاپ یا موبایلتان تنظیم می کنید اما سازوکار آن به گونه است که امنیت دستگاه شما را بیش از پیش افزایش می دهد.

تصور کنید که یک نفر به گوشی شما دسترسی داشته باشد. آنگاه می تواند با وارد کردن شماره موبایل شما درخواست کد ورود به اکانت تان را بدهد. این کد به سادگی روی گوشی شما ارسال شده و بدون باز کردن قفل در قسمت نوتیفیکیشن نمایش داده می شود. بنابراین هکر ها و افراد سودجو به راحتی به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده و می توانند از تمامی اطلاعات شما سواستفاده کنند.

شما با فعال کردن کد تایید دو مرحله ای ایتا می توانید تا حد بسیار زیادی جلو سرقت و از بین رفتن اطلاعات و حساب کاربری خود را بگیرید. استفاده از این قابلیت در تمامی دستگاه ها و سیستم عامل ها مشابه روشی است که در ادامه به آن می پردازیم.

مراحل فعال سازی تایید دو مرحله ای ایتا

  • برنامه ایتا را اجرا کرده و آیکون سه خط تنظیمات را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید وارد منو تنظیمات شوید.

تنظیمات ایتا برای تایید کد دو مرحله ای - چیکاو

  • در منو تنظیمات گزینه Privacy and security  را انتخاب نمایید.

  • برای فعال سازی رمز تایید دو مرحله ای ایتا روی گزینه Enable two-step verification کلیک کنید.

  • در پنجره باز شده رمز مدنظر خود را وارد کنید. فیلد اول برای وارد کردن رمز عبور و فیلد دوم برای تکرار آن است. در فیلد سوم یک راهنما برای رمز خود نوشته و در نهایت یک ایمیل معتبر و در دسترس را نیز وارد نمایید.

نکته بسیار مهم:

در این بخش حتما ایمیل خودتان را وارد کنید. این ایمیل معتبر بوده و به ان دسترسی داشته باشید. در صورت فراموشی تایید دو مرحله ای ایتا تنها راه دسترسی به اکانت استفاده از همین ایمیل و دریافت کد از طریق آن است.

نکته دوم:

در فیلد مربوط به راهنما می توانید رو رقم اول کد خود را وارد کنید. در انتخاب عبارت راهنما توجه داشته باشید تا در صورت فراموشی تایید دو مرحله ای از همین کد راهنما برای دسترسی به اکانت خود استفاده نمایید.

فراموشی تایید دو مرحله ای ایتا

تصور کنید که تایید دو مرحله ای ایتا را فراموش کرده اید و هم اکنون نیاز به نصب مجدد اکانت یا وارد شدن به حساب کاربری با یک دستگاه دیگر دارید. در این صورت تنها راه بازیابی کد دو مرحله ای ایتا استفاده کردن از ایمیل است.

نحوه بازیابی کد دو مرحله ایتا

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید می باست گزینه فراموشی رمز عبور یا Forgot Password را بزنید تا کد ورود به ایمیل شما ارسال شود.

چنانچه به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید. استفاده از ایمیل تنها راه بازیابی کد دو مرحله ای ایتا می باشد. زمان فراموشی تایید دو مرحله ای ایتا و دسترسی نداشتن به ایمیل می توانید از گزینه Reset Account استفاده کنید. این گزینه در کنار Forgot Password قرار دارد. با ریست کردن حساب کاربری ایتا تمامی اطلاعات اکانت قبلی شما پاک می شود و شما می توانید با همان شماره قبلی یک اکانت جدید بسازید.

توجه داشته باشید که استفاده از گزینه Reset Account کمکی به بازیابی رمز دو مرحله ای ایتا نمی کند. این امکان اکانت ایتای شما را با تمام اطلاعات حذف کرده و به شما امکان ساخت حساب جدید می دهد. برای آشنایی بیشتر با حذف حساب کاربری این پیام رسان، به مقاله دیلیت اکانت ایتا مراجعه نمایید.

حذف تایید دو مرحله ای ایتا

در ابتدای مقاله گفتیم که قصد داریم تا به طور کامل درباره فعال سازی و حذف رمز دو مرحله ای ایتا صحبت کنیم. هم اکنون نوبت به آموزش غیر فعال کردن این کد می رسد.

مراحل حذف رمز دو مرحله ای 

  • مراحل گفته شده برای فعال سازی کد را دنبال کنید. ( وارد بخش تنظیمات شده و در منو Privacy and Security گزینه Step Verification را انتخاب کنید).

  • کد تایید دو مرحله ای خود را وارد کرده یا از گزینه فراموشی رمز عبور و دریافت کد از طریق ایمیل استفاده نمایید.
  • سپس گزینه Remove را بزنید تا تایید دو مرحله ای غیر فعال شود.

حذف کد تایید دو مرحله ای ایتا - چیکاو

نکته بسیار مهم!

علاوه بر تعیین کد دو مرحله ای، حتما نشست های فعال اکانت خود را نیز بررسی کنید. نشست های فعال نشان دهنده دسترسی دستگاه های مختلف به اکانت شما می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نشست های فعال در ایتا مراجعه کنید.

سوالات متداول

در صورت فراموشی تایید دو مرحله ای ایتا چکار کنیم؟

برای بازیابی تایید دو مرحله ای ایتا فقط می توانید از طریق ایمیلی که هنگام تنظیم رمز وارد کرده اید، کد جدید دریافت کنید.

آیا امکان حذف رمز دو مرحله ای ایتا وجود دارد؟

بله. به سادگی و از طریق پیگیری روش گفته شده در همین مقاله قابل انجام است.

3.6/5 - (25 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 نظرات
  1. ایتا می گوید

    چرت ترین اپ تاریخ

  2. محسن می گوید

    سلام اکانت من رو یک نفر نصب کرده الان هر کار میکنم وارد نمی شود چون رمز دو مرحله ای داده به اکانت الان سیم کارت دست خودمه ولی نمی توانم وارد شم راهنماییم میکنید تا میزنم فراموشی ایمیل میخواهد
    الان چکار باید بکنم

  3. علی می گوید

    من گذر واژه را فراموش کردو و ایتا هم لغو نصب کردم آیا پشتیبان گذر واژه تایید دو مرحله ای بنده را حذف میکند؟

  4. مرضیه می گوید

    سلام من رمز دومرحله ای رو فراموش کردم براش ایمیل یا رمز بازیابی هم نزاشتم

    1. مرتضی رحمتی می گوید

      خدایی اگه درست کردین به منم بگین خخخ

  5. Atefeh می گوید

    من ایمیل نزدمم خب چیکار کنم

  6. محمد می گوید

    سلام ایتل منم هم کردن و تایید یا رمز و پسورد گذاشتن چکار کنم لطفا سرع بگین

  7. امیرعلی می گوید

    سلام اون قسمت از راهنما را من حرف@گذاشتم وایمیل نذاشتم چرا راهنمایی نمیکنه برا یادآوری رمز ایتا.

  8. زهرا می گوید

    صلام ببخشید ایتای منو هک کردن و گذرواژه دو مرحله ای گذاشتن میزنم ریست ولی اکانتم حذف نمیشه چرا

    1. محمدرضا می گوید

      سلام. اگه راهی پیدا کردی به منم بگو.ممنون

    2. فراز می گوید

      سلام گوشیمودزدیدن رفتم کربلا ازم دزدیدن سیم کارتموسوزوندم اعلام سرقت کردم ولی ازایتام دارن استفاده میکنن. ورمزدومرحله ای دادم ایمیل هم نداشتم الان چکارکنم طرف داره ازایتای من استفاده میکنه منم دسترسی ندارم خودمم نمیتونم کاری بکنم.آبروم درخطره لطفا کمکم کنید