چگونه تاریخچه ایتا را پاک کنیم؟

ایتا نیز همچون تلگرام قابلیت های زیادی را درون خود جای داده است. پیامرسان ایرانی ایتا سعی کرده تا تمامی ویژگی های مشابه تلگرام را برای کاربران خود فراهم کند. اگر شما از تلگرام و ایتا استفاده کرده باشید، متوجه بسیاری از این شباهت ها خواهید شد. از جمله ویژگی های این پیام رسان، قابلیت سرچ و پیدا کردن کانال های مختلف است که پس از مدتی در بخش جست و جو تعداد آن ها زیاد شده و حس بدی را به کاربر القا می کند. به همین دلیل در این مقاله نیز قصد داریم پاک کردن تاریخچه ایتا را آموزش دهیم. با چیکاو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ایتا وب چیست و چه کاربردی دارد؟

در پیام رسان ایتا، امکان جستجو کانال ها و پیام ها در کانال های دیگر همچون تلگرام وجود دارد. بدین منظور باید ابتدا وارد برنامه ایتا شده و با کلیک بر روی آیکن ذره بین، باکس جست و جو را فعال کنید. حال عبارت دلخواهتان را وارد کرده و در بین کانال ها به گردش بپردازید.

هر زمان که یک جست و جو انجام میدهید و وارد کانالی می شوید، اسم کانال در تاریخچه جست و جوی حساب شما باقی می ماند. جست و جو های پی در پی شما در ایتا موجب می شود که تعداد زیادی از این کانال ها در جست و جوی شما باقی مانده و شما را کلافه کند. اما شما می توانید به راحتی این تاریخچه ها را پاک کنید.

یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه امنیت ایتا، بررسی نشست های فعال آن است. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله آموزشی نشست های فعال در ایتا را مطالعه نمایید.

پاک کردن تاریخچه ایتا

برای پاک کردن تاریخچه ایتا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب ایتای خود شوید
  2. در قسمت بالایی صفحه اصلی ایتا، روی آیکن ذره بین (جست و جو) کلیک کنید.
  3. پس از باز شدن پنجره جست و جو و نمایش کانال هایی که قبلا آن ها را جستجو کرده اید، روی یکی از آن ها لمس کرده و نگه دارید.
  4. حال با باز شدن پنجره ای، ایتا از شما سوال می کند که آیا می خواهید تاریخچه سرچ شما حذف شود؟
  5. با انتخاب گزینه حذف می توانید تاریخچه خود را پاک کنید.

جمع بندی

در این مقاله ما به حذف تاریخچه ایتا پرداختیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. چنانچه قصد داشتید حساب ایتای خود را برای همیشه پاک کنید میتوانید مقاله دیلیت اکانت ایتا را مطالعه کنید. هر گونه سوال یا ابهامی داشتید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
2/5 - (5 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.