گوشی شیائومی چه قابلیت هایی دارد؟ لیست جذاب ترین قابلیت های گوشی شیائومی!

قابلیت های گوشی شیائومی که کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند کدامند؟ ترفند های گوشی شیائومی که به کاربران امکان استفاده از منوی مخفی آن را می دهندچگونه قابل دسترسی می باشند. برای پاسخ به این دو سوال مهم تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

اگر شما هم یکی از گوشی های کمپانی شیائومی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. هدف از نگارش این مطلب آشنا کردن شما عزیزان با کارآمد ترین ترفند ها و قابلیت های گوشی شیائومی می باشد.

گوشی شیائومی چه قابلیت هایی دارید؟

گرچه ممکن است تنظیمات گوشی های این کمپانی کمی پیچیده باشد اما قابلیت های بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. رابط کاربری موبایل های شرکت شیائومی MIUI است که تا حد زیادی به شما کمک می کند تا با روش ها و اقدامات بسیار ساده به قابلیت های بسیار خوبی دسترسی داشته باشید. آگاهی از ترفند های گوشی شیائومی به شما کمک می کند تا به خوبی بتوانید از تمامی قابلیت های آن استفاده نمایید.

معرفی بهترین قابلیت های گوشی شیائومی

1- فعال کردن کشوی App Drawer

شیائومی نیز مانند اپل رابط کاربری و طراحی ویژه خود را دارد. از این رو کشوی برنامه App Drawer پنهان می باشد. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

  •   انگشت خود را به مدت چند ثانیه روی نمایشگر فشار دهید.
  •   وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings شوید.
  •   به قسمت بیشتر یا More مراجعه کنید.
  •   در بخش تنظیمات Home screen گزینه With app drawer را انتخاب نمایید.

2- دسترسی به تم های مختلف

یکی از جذاب ترین قابلیت های گوشی شیائومی دسترسی به دنیایی از تم های متنوع می باشد. برای دانلود تم های جدید در نسخه های قدیمی تنها کافی است تا به بخش Themes در Home بروید. و برای MIUI 12 نیاز به Theme Editor دارید.

3- شخصی سازی نوار وضعیت

یکی دیگر از ترفند های گوشی شیائومی شخصی سازی نوار وضعیت با اطلاعات دلخواه شما می باشد.

  •   به بخش تنظیمات مراجعه کنید.
  •   وارد قسمت Notifications شوید.
  •   در صفحه جدید Status bar را انتخاب نمایید.
  •   در این مرحله می توانید امکاناتی مانند نشانگر میزان شارژ باتری، فولدر های نوتیفیکیشن و… را شخصی سازی کنید.

4- بازکردن گوشی بدون نیاز به لمس

در پاسخ به این سوال که گوشی شیائومی چه قابلیت هایی دارد؟ می توان به یکی از جالب ترین ترفند های آن یعنی باز کردن قفل صفحه نمایش با چهره اشاره کرد. برای فعال سازی Unlock with a smile مراحل زیر را انجام دهید:

  •   وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت Unlock Screen and Password مراجعه نمایید.
  •   گزینه Add Face Data را انتخاب کرده و تصویر خود را اضافه کنید.

5- دو نسخه از هر اپلیکیشن

برای اینکه بتوانید در پیام رسان ها و اپلیکیشن های مختلف دو اکانت برای استفاده شخصی و کاری داشته باشید این ترفند را از قابلیت های گوشی شیائومی از دست ندهید. برای فعال سازی این ویژگی تنها کافی است تا در بخش تنظیمات گزینه Dual App را انتخاب کنید.

6- استفاده از دوربین بدون بازکردن قفل

برای استفاده سریع از دوربین گوشی و از دست ندادن فرصت های عکاسی از یکی از دو ترفند زیر استفاده نمایید.

  •   روش اول: فعال کردن ویژگی Swipe screen Buttons
  •   روش دوم: در بخش تنظیمات به قسمت Accessibility رفته و گزینه Buttons را انتخاب نمایید.

7- مدیریت شارژ و باتری

یکی دیگر از قابلیت های گوشی شیائومی مدیریت مصرف باتری و شارژ موبایل است. برای این کار می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، قسمت Additional settings و سپس گزینه Battery مود پیشفرض را تغییر دهید.

8- کد های مخفی گوشی شیائومی

یکی از ترفند های جالب گوشی شیائومی کد های کاربردی این گوشی می باشد. این کد های دستوری به شما امکان دسترسی به منو مخفی گوشی شیائومی را می دهند. برای آشنایی با منو مخفی این گوشی به مقاله کد های مخفی گوشی شیائومی مراجعه کنید.

9- مخفی یا حذف نوار پیمایش

اگر دوست دارید تا نوار پیمایش پایین صفحه نمایش را غیر فعال کنید مراحل زیر را انجام دهید:

  •   وارد بخش تنظیمات شوید.
  •   در صفحه جدید وارد قسمت Additional settings شده و گزینه Full screen را انتخاب کنید. گزینه Hide full screen mode indicator را فعال نمایید.
  •   برای غیرفعال کردن دکمه بک نیز می توانید در قسمت Additional settings گزینه Full screen display را انتخاب کنید. سپس در بخش Buttons تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

10- ساختن فضای دوم برای ذخیره اطلاعات شخصی

اگر از من بپرسند گوشی شیائومی چه قابلیت هایی دارد؟ از اولین ویژگی هایی که در پاسخ به سوال فوق به آن اشاره خواهم کرد ایجاد فضای خصوصی در گوشی های این کمپانی می باشد. برای این کار تنها کافی است تا چند مرحله ساده زیر را انجام دهید:

  •   در بخش تنظیمات وارد قسمت System & Device شوید.
  •   با انتخاب گزینه Second Space فضای دوم را به صورت خودکار ایجاد کنید.
  •   به کمک گزینه Set Second Space Password برای فضای خود رمز گذاشته و دکمه Next را فشار دهید.

11- ضبط خودکار مکالمه شیائومی

ضبط خودکار تماس های گوشی های این شرکت چگونه انجام شده و شامل چه قابلیت های ویژه ای می باشد؟ ما برای پاسخ به این سوال یک مقاله مجزا با عنوان ضبط مکالمه شیائومی نگارش کرده ایم. به همین دلیل شما را دعوت می کنیم تا آن مقاله از چیکاو را نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

جذاب ترین قابلیت های گوشی شیائومی کدام است؟

گوشی های برند شیائومی سهم بزرگی از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده و ترفند های بسیار جالبی را به کاربر ارائه می کنند. برای آشنایی با این ویژگی ها همین مقاله را مطالعه نمایید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاربردی ترین قابلیت های گوشی شیائومی آشنا کنیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید باشد. 
5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.