چگونه ضبط مکالمه شیائومی را فعال کنیم؟

ضبط صدای مکالمه گوشی شیائمی یکی از پرتکرار ترین سوالات کاربران می باشد. به همین تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل به این مسئله پرداخته و روش های موجود را به شما ارائه کنیم. اگر برا ضبط کردن خودکار مکالمه های گوشی های شیائومی مشکل دارید تا انتهای این مقاله با چیکاو همراه باشید.

کمپانی شیائومی یکی از محبوب ترین مارکت های تلفن همراه اندروید است. علت محبوبیت تلفن های همراه این شرکت ارائه قابلیت های جدید با طراحی زیبا و قیمت مناسب است. شیائومی به خوبی توانسته سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

برند های پوکو، ردمی و ریلمی نیز از زیر مجموعه های این کمپانی بزرگ می باشند. بنابراین آموزش ارائه داده شده در این مقاله برای تمام گوشی های هوشمند مبتنی بر MIUI یعنی  Mi ، Redmi ، Poco و… کاربردی می باشد.

چگونه می توان ضبط خودکار مکالمه شیائومی را فعال کرد؟

از قابلیت های جذاب گوشی های این کمپانی می توان به تنظیم ضبط مکالمه اتوماتیک، Hi-Fi ، OIS  و … اشاره کرد. تمام کمپانی های گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا هر روز قابلیت های ویژه تری را به کاربران خود ارائه کنند. به همین دلیل شما را دعوت می کنیم تا به دسته بندی آموزش موبایل سر بزنید. شما در این دسته بندی با جدید ترین قابلیت های گوشی همراه خود آشنا خواهید شد.

در چند سال اخیر قوانین سختگیرانه ای برای حفظ حریم شخصی کاربران اعمال شده. همین قوانین کمک شایانی به حفظ اطلاعات کرده است. این قانون ها کمپانی های مختلف را موظف کرده اند تا قابلیت ضبط صدای خودکار را از گوشی های خود حذف کنند. به همین دلیل و در چند سال اخیر کاربران برای ضبط مکالمات تلفنی خود با مشکلات مختلفی روبرو شده اند. برای حل این مشکل و یادگیری تمامی روش های موجود، این مقاله را مطالعه کنید.

آیا این قابلیت برای تمام گوشی های شیائومی وجود دارد؟

در گذشته بسیاری از گوشی های هوشمند به صورت بلقوه از این قابلیت پششتیبانی می کردند. هم اکنون به دلیل قوانین سختگیرانه سازمان های جهانی برای حفظ خریم شخصی این قابلیت غیر فعال شده است. در سال های گذشته امکان ضبط صدا به کمک قابلیت بلقوه گوشی های همراه وجود داشت اما اکنون می بایست از نرم افزار های جانبی استفاده کرد.

ضرورت ضبط تماس های تلفنی چیست؟

یکی از قابلیت های جذاب گوشی های اندروید قابلیت ضبط صدای خودکار می باشد. برای ضبط مکالمات مهم، پیگیری پشتیبانی ها، شناسایی افراد مزاحم و سود جو و… این قابلیت بسیار مفید می باشد.

توجه کنید که ضبط صدا در بسایری از کشور ها از جمله ایلات متحده جرم محسوب می شود. به همین دلیل کمپانی اپل که همیشه بر حفظ حریم شخصی تاکیده دارد اولین مارکتی بود که این قابلیت را از گوشی های خود حذف کرد.

از طرفی ارائه فایل صوتی به تنهایی برای ارائه کردن به محافل قضایی قابل قوبول نمی باشدو احتمالا در جریان دادگاه جانی دپ نیز بودید که قایل صوتی ارائه شده در دادگاه جز مدارک معتبر قرار نگرفت.

برای ضبط صدا از قابلیت گوشی استفاده کنیم یا نرم افزار های دیگر؟

همان طور که پیشتر گفته شده سازمان تجارت جهانی برای حفظ حقوق کاربران و صیانت از حریم شخصی افراد ضبط مکالمه را کاری غیر قانونی می داند. کمپانی های مختلف نیز برای صلب مسئولیت خود این قابلیت را از گوشی های همراه خود حذف کردند.

در حال حاضر بهترین روش برای ضبط مکالمات گوشی شیائمومی دانلود یک نرم افزار از گوگل پلی یا سایر مارکت ها می باشد. البته برخی از گوشی های شیائومی ساخت هند با رام هند هنوز به این قابلیت مجهز می باشند. اما گوشی های شیائومی مجهز به رام گلوبال و پک گلوبال اجازه ضبط مکالمات را به کاربران نمی دهند.

اگر گوشی شما قابلیت رکورد کردن صدای مکالمات را دارد، به شما پیشنهاد می کنیم از این قابلیت تلفن همراه خود استفاده کنید. در این زمینه نرم افزار های خوبی نیز وجود دارد اما برخی از آنها به دلیل بارگیری تبلیغات و دسترسی به گوشی همراه شما تجربه کاربری خوبی را به شما ارائه نمی کنند. به هر حال اگر تصمیم دارید که بجای استفاده از قابلیت بلقوه گوشی خود از نرم افزار های جانبی ضبط صدای اتدروید استفاده کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما هر دو روش را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد.

بهترین ضبط مکالمه برای شیائومی

اینکه چه روش یا برنامه ای برای ضبط مکالمات شما بهتر است براساس نیاز شما مشخص مس شود. برای اینکه صدای مکالمه خود را در محافل ضقایی ساتفاده کنید بهتر است که ان را همراه با فیلم ارائه دهید.

صدا به تنهایی برای مراجع قضایی قابل قبول نمی باشدو چون احتمال می رود که شما برا ضبط آن مکالمه به زور متوسل شده باشید. بهترین راه برای اثبات صحت مدرک شما انجام مراحل زیر است:

  • در بخش تنظیمات عبارت Screen Recording را جستجو کرده و انتخاب نمایید.
  • در بخش تنظیمات صدا وارد تنظیمات میکروفون شوید.
  • با انجام این تنظیمات صدای مکالمه و ویدئو ی آن ضبط خواهد شد.
  • این روش بهترین راه برای ارائه فایل صوتی به عنوان مدرک به محافل قضایی می باشد.

آموزش فعال کردن ضبط خودکار گوشی شیائومی

برای فعال سازی این قابلیت دو روش مختلف زیر وجود دارد. بنابر نیاز خود یکی از سه روش گفته شده را انجام دهید.

روش اول: نحوه ضبط تماس با گوشی شیائومی به صورت دستی

  • برنامه تلفن را در گوشی موبایل خود اجرا کنید.
  • تماس را با مخاطب خود برقرار کنید.
  • پس از اتصال تماس و پاسخ دادن مخاطب دکمه Record روی صفحه تماس را لمس کنید.

نحوه ضبط تماس با گوشی شیائومی به صورت دستی

  • بعد از قطع تماس ضبط مکالمات نیز متوقف شده و به صورت خودکار ذخیره می شود.
  • بعد از قطع اتصال اعلان ضبط تماس به شما نمایش داده می شود. وارد این اعلان شده و به تمام تماس های ضبط شده دسترسی پیدا کنید.

روش دوم: نحوه ضبط تما تماس ها با گوشی شیائومی به صورت خودکار

  • برنامه تلفن را اجرا کنید.
  • وارد سه نقطه تنظیمات پایین صفحه شوید. برنامه Phone را انتخاب نمایید.
  • گزینه “ضبط تماس” را انتخاب کنید.

نحوه ضبط تما تماس ها با گوشی شیائومی به صورت خودکار

  • اکنون به ترتیب گزینه های «اعلان ضبط تماس» و «ضبط تماس به صورت خودکار» را فعال کنید.

روش سوم: ضبط تماس سفارشی در گوشی های مبتنی بر MIUI

  • برای ضبط تماس سفارشی پس از اجرا کردن برنامه تلفن و رفتن به بخش تنظیمات برنامه Phone را لمس کنید.
  • روی گزینه “ضبط تماس” کلیک کنید. سپس گزینه های مربوط به «اعلان ضبط تماس» و «ضبط تماس به صورت خودکار» را فعال نمایید.
  • گزینه Selected Numbers را انتخاب کرده و وارد قسمت لسیت سفارشی شوید.

ضبط تماس سفارشی در گوشی های مبتنی بر MIUI

  • با استفاده از گزینه Add Numbers شماره های مدنظر خود را وارد کنید.

بهترین نرم افزار ضبط مکاله برای شیائومی

اگر گوشی شما از قایلیت ضبط صدای مکالمات پشتیبانی نمی کند از یکی از برنامه های زیر استفاده کنید.

نرم افزار های زیادی برای این کار وجود دارند که شما می توانید آنها را دانلود کرده و از آنها ساتفاده کنید. دو تا از کاربردی ترین برنامه های موجود در این زمینه  Cube ACR و Call Recorder 2022 می باشند.

برنامه Cube ACR:

این برنامه امکان ضبط صدای مکالمات واتساپ، تلگرام و… را نیز به کاربران می دهد. کیفیت صدای خوب، پشتیبانی از فرمت های مختلف، رایگان بودن و امکان انتقال فایل‌های ضبط شده از حافظه دستگاه به کارت حافظه جانبی از مهم ترین ویژگی های آن است.

برای استفاده مطلوب از این برنامه نسخه کرک شده آن را دانلود نموده و نصب نمایید. شما می توانید از طریق تنظیمات درون برنامه ای حجم صدای ضبط شده را بیشتر کرده تا کیفیت ضبط صدا افزایش یابد.

برنامه Call Recorder 2022

این برنامه رایگان با کیفیت صدای خوب امکان ضبط دو طرفه تماس را با فرمت mp3 و بدون محدودیت زمانی ارائه می دهد.

رفع مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی

همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم در سال های اخیر گوشی های هوشمند اجازه ضبط تماس را به افراد نمی دهند. بنابراین تنها راه برای رفع مشکل ضبط مکالمه در گوشی شیائومی استفاده از یک برنامه جانبی است. نرم افزار های معرفی شده در این مقاله را به صورت کاملا قاونی می توانید دانلود کنید.

سوالات متداول

در این مقاله به طور کامل به سوالات زیر پاسخ دادیم. اما به عنوان جمع بندی خلاصه ای از مهم ترین پرسش های شما را ارائه خواهیم کرد. امیدواریم این جواب های کوتاه شما را به پاسخ سوال هایتان برساند. درصورتی که در این زمینه سوال یا ابهامی دارید از طریق بخش کامنت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • چگونه در گوشی شیائومی مکالمه را ضبط کنیم ؟

در حال حاضر و در چند سال اخیر تنها راه ضبط تماس گوشی های شیائومی از طریق نصب برنامه های جانبی است.

  • آیا ضبط تماس از طریق تنظیمات گوشی امکان‌پذیرست؟

در سال های اخیر و در گوشی های اندروید 8 به بعد این امکان وجود ندارد.

  • بهترین راه برای ضبط مکالمه برای شیائومی چیست؟

بهترین راه برای ضبط مکالمات براساس نیاز و نوع گوشی شما استفاده از برنامه های جانبی یا Screen Recording است.

  • مشکل ضبط صدای تماس در گوشی های شیائومی را چگونه می توان برطرف کرد؟

این محدودیت را می توان به کمک اپلیکیشن های ضبط صدا برطرف کرد.

  • بهترین نرم افزار ضبط مکالمه برای شیائومی کدام است؟

در این مقاله دو تا از اپلیکیشن های رایگان موجود را بیشترین امتیاز و بهترین عملکرد را به شما معرفی کردیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. متشکریم که تا انتهای این مطلب با چیکاو همراه بودید.

4.7/5 - (6 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.