آیا ایتا امن است؟ امنیت ایتا در چه حد است؟

آیا ایتا امن است؟ تا چه اندازه می توان به این برنامه اعتماد کرد؟ ما در این مقاله از چیکاو قصد داریم تا امیت ایتا را بررسی کرده و میزان امن بودن اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران در این پلتفرم را مشخص نماییم. گفتنی است که این پیام رسان برای حذف چت های دوطرفه آزادی عمل خوبی را به کاربران ارائه کرده است. درباره این موضوع در مقاله چگونه پیام های ایتا را حذف کنیم؟ صحبت کرده ایم.

اطلاعات ذکر شده در این مطلب بنا به ادعای توسعه دهندگان این پیام رسان داخلی و صاحب نظران در این زمینه می باشد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت ببرید. تا انتهای این آموزش همراه چیکاو باشید.

آیا پیام رسان ایتا امن است؟

در باب امنیت ایتا و برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی تخصصی برنامه داریم. پیام رسان ایتا مبتنی بر پروتکل Mtproto و براساس الگوریتم های آزمایش شده برای افزایش امنیت می باشد. به گفته توسعه دهندگان، این پلتفرم از رمزنگاری امن Client-Server برای همه داده ها با فرمت های مختلف استفاده می کند. براین اساس گفته می شود که رمزنگاری ها در چت های خصوصی و عمومی بر روی AES سیمتریک ۲۵۶ بیتی، رمزنگاری ۲۰۴۸ RSA می باشد.

در باب امنیت ایتا گفته می شود که اطلاعات و داده های رد و بدل شده در چت های عمومی و خصوصی برای مدیر شبکه و اشخاص ثالث به هیچ عنوان در دسترس نمی باشد. دسترسی شخص ثالث در صورتی امکان پذیر است که از طریق نسخه وب یا ویندوز به اکانت شما دسترسی داشته باشد.

حفظ امنیت ایتا با سیستم تایید هویت دو مرحله ای

احراز هویت دو عاملی یکی از روش های مهم و مفید در زمینه حفظ امنیت حساب کاربری است. برای تامین امنیت ایتا یکی از بهترین اقدامات لازم فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای می باشد. این کار آسان اما مهم مانع ورود شخص ثالث به اکانت شما می شود.

پشتیبانی تامین امنیت ایتا با چه شرکتی است؟

ضمن شفاف سازی اینکه آیا ایتا امن است؟ قصد داریم به پشتیبانی امنیت ایتا بپردازیم. براساس توضیحات منتشر شده در سایت ایتا امنیت این پیام رسان بومی توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز تامین می شود. متاسفانه این شرکت هیچگونه پیشینه ای در زمینه کار های نرم افزاری، موبایل، کامپیوتر، تکنولوژی و… نداشته است.

با توجه به اینکه پیام رسان های داخلی هر کدام دارای تامین کننده هایی مانند بانک، صدا و سیما و… هستند، امنیت ایتا نیز در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. بنابراین نمی توان در پاسخ به سوال آیا ایتا امن است یک جواب قاطعانه داد.

گرچه در زمینه بررسی  نمونه های خارجی مانند تلگرام نیز نمی توان به صورت کاملا واضح از پشتیبان ها و شرکت های تامین کننده امنیت صحبت کرد. لازم است که این ابهام زدایی برای پیام رسان های بومی و مسنجر های خارجی انجام شود.

بهترین روش برای افزایش امنیت ایتا استفاده از کد تایید دو مرحله ای است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله حذف تایید دو مرحله ای ایتا را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

امنیت ایتا در مقایسه با شبکه های اجتماعی خارجی چقدر است؟

احتمالا شما هم مانند بسیاری از مردم بیش از هر چیز امنیت پیام رسان های بومی برایتان مهم است و این سوال ذهنتان را درگیر کرده که آیا ایتا امن است یا نه؟ پرسیدن این سوال کاملا به حق و به جا می باشد. چرا که امروزه می توان شبکه های اجتماعی را در زمینه های مختلفی از جمله کیفیت و امنیت مورد بررسی قرارد داد. از طرفی ایتا به دلیل ارائه فضای ابری بستر بسیار مناسبی برای ذخیره اطلاعات می باشد. اشتراک گذاری، انتقال و ذخیره اطلاعات در این پیام رسان بومی ملزم به اطمینان از پشتیبانی همیشگی از ایتا و تامین امنیت آن است.

نظر شما درباره پیام رسان ایتا چیست؟ به نظر شما ایتا امن است؟ با توجه به موارد گفته شده اگر قصد دارید حساب کاربری خود را پاک کنید می توانید به مقاله آموزش دیلیت اکانت ایتا سربزنید. 
4.9/5 - (9 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.