آموزش رفع مشکل اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

مشکل عدم شناسایی و نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون برای خیلی از افرادی که آرشیو فیلم های خود را درودن یک هارد اکسترنال ذخیره می کنند پیش می آید. امروزه استفاده از انواع مختلف هارد دیسک اکسترنال بسیار رایج می باشد. همان طور که می دانید هارد دیسک ها فضاهایی برای ذخیره سزی اطلاعات هستند. اطلاعات ذخیره شده بر روی این دیوایس می تواند انواع مختلفی داشته باشد. بنابراین می توان فیلم، عکس، موسیقی و… را در دسته بندی های مختلف درون هارد ها نگهداری کرد.

هارد اکسترنال و فلش مموری دو تا از بهترین و امن ترین انتخاب های موجود برای ذخیره اطلاعات می باشند. اطلاعات ذخیره شده بر روی این دو ابزار بسیار کارآمد را می توان به تلویزیون متصل کرده و به آنها دسترسی داشت.

بنابه دلایل گفته شده، تلویزیون های هوشمند موجود در بازار به پورت های مختلفی مجهز می باشند. این پورت ها امکان پیشتیبانی تلویزیون از هارد دیسک را برای کاربران فراهم می کنند. سازندگان نمایشگر های هوشمند با اضاف کردن پورت USB به تلویزون امکان تماشای محتوای موجود در هارد دیسک اکسترنال را فراهم کرده اند.

بعضی از مواقع ممکن است که تلویزیون شما نتواند هارد اکسترنال را تشخیص دهد. این موضوعت علت های مختلفی دارد که در این مقاله به تفصیل تمام علل مربوط به بالا نیامدن هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از آن لازم است تا شیوه درست اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون را توضیح دهیم. سپس به بررسی دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون پرداخته و راه حل های رفع آن را به صورت گام به گام به شما ارائه می کنیم. در ادامه این مقاله با چیکاو همراه باشید.

آموزش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون از طریق پورت USB

همان طور که می دانید هارد اکسترنال بر خلاف هارد اینترنال در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و قابل جا به جایی است. این فضای ذخیره سازی امن امکان اتصال به تلویزیون های هوشمند خانگی را نیز دارد. در ادامه و پیش از بررسی علت های بالا نیامدن هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون، آموزش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون را به شما ارائه می دهیم.

پیش از وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون موارد زیر را بررسی کنید:

  • که تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد.
  • اگر امکان رمز گذاری هارد فعال باشد به تلویزیون وصل نمی شود. بنابراین امکان رمز گذاری آن را با کامپیوتر قطع کنید.
  • مراحل این آموزش را با کابل سالم انجام دهید.
  • هارد اکسترنال را به پورت درست وصل کنید. درصورتی که نمایشگر شما بیش از یک پورت یو اس بی دارد، کابل خود را به درگاه HDD REC وصل کنید.
  • در بعضی از موارد لازم است تا شما هارد اکسترنال خود را ریجستری کنید. نکته مهم این است که هارد اکسترنال ریجستر شده در تلویزیون، دیگر هنگام اتصال به رایانه قابل استفاده نمی باشد. بنابراین باید فرمت آن را بررسی کنید. درصورت فرمت کردن نیز اطلاعات شما پاک خواهند شد.
  • در زمینه بررسی فرمت هارد دو نکته مهم را فراموش نکنید. هاردی که به صورت NTFS فرمت شده در زمان اتصال به تلویزیون قابل شناسایی نمی باشد. بنابراین باید فرمت هارد خود را با کامپیوتر به FAT32 تغییر دهید.
  • هارد های اکسترنالی 2 ترابایتی به بالا با فرمت GPT ارائه می شوند. برای اتصال این نوع هار ها به تلویزیون فرمت آنها را به MBR تغییر دهید.
  • در نهایت و برای اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون سامسونگ و ال جی کافی است که ههارد را با یک کابل USB سالم به درگاه درست آن وصل کنید.

علت عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون چیست؟

فارغ از اینکه برند هارد و تلویزیون شما چیست ممکن است که با مشکل اتصال هارد اکسترنال با تلویزیون مواجه شوید. ابتدا و در این بخش از مقاله علت های موجود را بررسی کرده و باتوجه به دلیل این مشکل روش های مختلفی را برای رفع آن به شما آموزش می دهیم.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا تلویزیون شما، طبق دفترچه راهنما، از این قابلیت پشتیبانی می کند؟
  • بررسی کنید که HDD از طریق حافظه ۳٫۰ USB یا USB SSD انجام می شود.
  • امکان رمز گذاری هارد وسترن خود را غیر فعال کنید.
  • برای فعال شدن ویژگی های Satellite و HDD REC می بایست YouView را غیر فعال کنید.

راهکارهای رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون

پس از اینکه طبق توضیحات ارائه شده هارد را به درستی متصل کرده و موارد بالا را بررسی کردید نوبت به رفع مشکل متصل نشدن هارد اکسترنال به تلویزیون می رسد.

روش اول: تغییر MBR

در مرحله اول به شما پیشنهاد می کنیم تا MBR را تغییر دهید. همان طور که می دانید تلویزیون ها از حالت GPT پشتیبانی نمی کنند. به همین دلیل شما باید MBR هارد خود را از حالت GPT به Basic تغییر دهید.

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای حفظ اطلاعات موجود در هارد خودبهتر است آنها در یک فضای امن کپی کنید.
  • نرم افزار MiniTool را نیز دانلود کرده و نصب کنید.
  • هارد اکسترنال را به سیستم خود وصل کنید. توجه کنید که ویندوز کامپیوتر 7 به بالا باشد.
  • پس از اجرای برنامه MiniTool بر روی هارد خود کلیک راست کرده و گزینه Convert را انتخاب کنید.

  • در بالای صفحه گزینه Apply را کلیک کنید.

  • با این تبدیل شما می توایند به هارد دیسک خود روی تلویزیون دسترسی داشته باشید.

روش دوم: استاندارد بودن فرمت آرایش فایل

فرمت هارد اکسترنال خود را توسط کامپیوتر یا لپ تاپ بررسی کنید. تلوزیون ها از فرمت NTFS پشتیبانی نمی کنند. بنابراین اگر آرایش حافظه هارد NTFS باشد اطلاعات هارد اکسترنال در تلویزیون نمایش داده نمی شود و شما با خطای not recognized روبرو خواهید شد.

در این مرحله شما باید به وسیله کامپیوتر اطلاعات موجود در هارد خود را در جایی ذخیر کرده و سپس فرمت آن را از حالت NTFS به FAT32 تغییر دهید. مراحل انجام کار به شرح زیر است:

  • اطلاعات موجود در هارد را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.
  • بر روی درایور مربوط به هارد دیسک اکسترنال کلیک راست کنید.
  • از منو باز شده گزینه Format را انتخاب کنید.
  • در پنجره پیش رو منو کشویی File System را باز کرده و حالت FAT32 را انتخاب کنید.
  • پس از تبدیل فرمت هارد به حالت استاندارد اطلاعات خود را دوباره رروی هارد ذخیره کنید.

روش سوم: بررسی حجم هارد و شرایط گیرنده

همان طور که پیشتر گفته شد یکی از دلایلی که باعث می شود تا هنگام اتصال هارداکسترنال به تلویزیون دچار مشکل شوید حجم هارد اکسترنال است. به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر تلویزیون شما بیش از یک پورت یو اس بی دارد اتصال صحیح کابل برای هارد اکسترنال در درگاهی است که کنار آن برچسب HDD REC باشد.
  • بررسی محدودیت های مربوط به حجم هارد اکسترنال و نوع تلویزیون. این مورد را در ادامه مقاله به طور کامل بررسی می کنیم. اگر مدل تلویزیون BRAVIA شما 2013 یا قدیمی تر است از حداکثر هارد 2 ترابایتی استفاده کنید.
  • اگر مدل تلویزیون BRAVIA شما 2014 یا جدید تر است براساس جدول زیر عمل کنید:
فایل سیستم حداکثر اندازه فایل حداکثر اندازه هارددیسک
FAT16 ۲ گیگابایت  پشتیبانی نمی شود
FAT32 ۴ گیگابایت ۲ ترابایت
exFAT ۱۶ ترابایت ۱۶ ترابایت
NTFS ۱۶ ترابایت ۱۶ ترابایت
  • برخی از تلویزیون ها مانند برند سونی ضمانتی برای سازگاری بین BRAVIA و فلش های غیر سونی ندارند.

روش چهارم: رفع مشکل به وسیله نرم افزار

برای استاندارد کردن فرمت حافظه هارد دیسک ها از GPT به MBR نرم افزار هایی مانند Fat32Formatter و MiniTool Partition Wizard پرکاربرد می باشند.

روش پنجم: ریجستر کردن

زمانی که مطمئن شدید که تمام موارد گفته شده در مقاله را بررسی کرده ایدد نوبت به ریجستر کردن هارد می رسد. این نکته مهم را در نظر بگیرید که هارد اکسترنال ریجستر شده در تلویزیون دیگر امکان اتصال به کامپیوتر را ندارد.

آموزش ریجستر کردن هارد اکسترنال برای اتصال به تلویزیون

  • هارد را به تلویزیون متصل کنید.
  • برای تلویزیون های اندروید مسیر زیر را دنبال کنید:

HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration

  • برای تلویزیون های دیگر مراحل زیر را انجام دهید:

> System Settings > Recording Set-up > HDD Registration

–  دستورات گفته شده را یک به یک دنبال کنید.

– دقت کنید که تنها 8 درایو هارد ئیسک را می توان ریجستر کرد.

آموزش لغو ریجستر درایو ها:

مراحل زیر را انجام دهید:

HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Deregistration

جمع بندی

در این مقاله به بررسی و رفع مشکل اتصال هارداکسترنال به کامپیوتر پرداختیم. چنانچه نیاز به اطلاعاتی بیشتری درباره این فضای ذخیره سازی دارید حتما به مقاله هارد اکسترنال چیست سربزنید. متشکرم که تا انتهای مقاله همراه چیکاو بودید.

5/5 - (3 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.