اولین شهر ارز دیجیتال جهان «بیت کوین شهر» در السالوادور ساخته می شود

مقامات السالوادور در حال برنامه ریزی برای ساخت شهری مختص رمز ارز بیت کوین در این کشور هستند. این پروژه «شهر بیت کوین» نام دارد. این مطلب را نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور این کشور در کنفرانس هفته بیت کوین بیان کرد. به گفته وی، این شهر شکل گرد خواهد داشت و مجموعه نمایشگاهی به شکل نماد غول پیکر «B» در مرکز آن ایجاد می‌شود. ساکنان «شهر بیت کوین» از کلیه مالیات‌ها (درآمد، دارایی، سود سرمایه و غیره) به جز مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود. همچنین، شهر جدید منحصراً از منابع انرژی زمین گرمایی تجدید پذیر استفاده خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

  • شهر بیت کوین در السالوادور ساخته می شود: شهر دوستدار محیط زیست تنها با یک مالیات

برای تامین مالی ساخت بیت کوین سیتی، مقامات السالوادوری اوراق قرضه ۱۰ ساله توکن شده به ارزش ۱ میلیارد دلار منتشر خواهند کرد. شرکای کشور در این پروژه Bitfinex و Blockstream هستند. Paolo Ardoino مدیر ارشد فناوری Bitfinex گفت که این شرکت پلتفرمی را برای مقامات کشور ایجاد خواهد کرد تا دارایی‌های توکن شده را ایجاد کنند.

شهر بیت کوین در السالوادور ساخته می شود: شهر دوستدار محیط زیست تنها با یک مالیات - چیکاو

سامسون مو (Samson Moe)، مدیر امنیت بلاک استریم، توضیح داد که وجوه به دست آمده از انتشار اوراق قرضه به دو بخش تقسیم می‌شود. ۵۰۰ میلیون دلار به مدت ۵ سال در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌شود و ۵۰۰ میلیون دلار باقی مانده صرف ایجاد زیرساخت‌های شهری و سازماندهی استخراج بیت کوین می‌شود.

بنابراین، السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت کوین دارای وضعیت پولی قانونی است (همتراز با دلار آمریکا). از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) قانون مربوطه در کشور لازم الاجرا شد. در همان روز، مقامات ۵۵۰ بیت کوین اول را خریداری کردند. خریدهای اضافی بیت کوین توسط مقامات السالوادوری در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) (۱۵۰ بیت کوین)  و ۲۸ اکتبر (۶ آبان ۱۴۰۰) ۴۲۰ بیت کوین انجام شد.

  • بیت کوین ۷.۵ درصد، اتریوم ۴ درصد، بایننس کوین، XRP و پولکادوت ۹ درصد و دوج کوین نیز  ۱۳ درصد سقوط کرد

این هفته برای دارندگان ارزهای دیجیتال چالش برانگیز بوده است. تقریباً همه ارزهای دیجیتال غرق شدند، هم بیت کوین و اتریوم پرچمدار و هم آلتکوین‌هایی مانند Solana و XRP و  همچنین، سقوط بیشتر ارزهای دیجیتال بر سرمایه کل بازار تأثیر گذاشت و به ۲.۶۵ تریلیون دلار کاهش یافت.

بیت کوین ۷.۵ درصد، اتریوم ۴ درصد، بایننس کوین، XRP و پولکادوت ۹ درصد و دوج کوین نیز  ۱۳ درصد سقوط کرد - چیکاو

بنابراین، در طول هفته، بیت کوین حدود ۷.۵ درصد سقوط کرد. در عین حال، پیش بینی‌های بدبینانه برخی از تحلیلگران مبنی بر کاهش قیمت ارز دیجیتال اصلی جهان به ۵۲ تا ۵۳ هزار دلار محقق نشد. در حال حاضر، قیمت هر بیت کوین به حدود ۵۹۵۰۰ دلار رسیده است.

اتریوم کمتر آسیب دید. در یک هفته نرخ آن حدود ۴٪ کاهش یافت. بایننس کوین، XRP و پولکادوت به طور قابل توجهی سقوط کردند، یعنی بیش از ۹٪، رمز ارز دیجیتال کاردانو نیز حدود۸ درصد سقوط کرد، و دوج کوین بیش از همه در بین ۱۰ ارز دیجیتالی است که بیشترین افت ارزش را داشت یعنی بیش از ۱۳ درصد از ارزش آن کاسته شد. جالب اینجاست که ارز دیجیتال اولنچ (با نماد اختصاری AVAX) در یک این هفته ۴۰ درصد افزایش یافت! هم اکنون قیمت ۱ اوانچ به بیش از ۱۳۹ دلار رسیده است. اما این نمونه نادری از رشد یک ارز دیجیتال در برابر پس زمینه قرمز عمومی برای تمام ارزهای دیجیتال است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.