عرضه جهانی گوشی تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت و هواوی پی ۵۰ پرو از امروز آغاز شد (بخش اول)

هواوی امروز به طور رسمی آغاز عرضه جهانی گوشی های هوشمند پرچمدار هواوی پی ۵۰ پرو ( P50 Pro) و گوشی هوشمند تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت ( P50 Pocket) خود را اعلام کرد. نکته قابل توجه در این جا است که هواوی قبلا نیز یک گوشی هوشمند تاشو را تولید و در بازار عرضه کرده است. همراه چیکاو باشید.

اولین گوشی تاشوی این برند هواوی میت ایکس نام دارد که به شکل یک کتاب باز و بسته می شود و شبیه گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ طراحی شده است و از نمایشگر تقریبا به اندازه ۸ اینچی بهره می برد، البته زمانی که در حالت باز و به شکل تبلت قرار می گیرد. اما گوشی تاشوی دوم این برند یعنی هواوی پی ۵۰ پاکت مانند گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ است که شبیه به یک گوشی معمولی است که از وسط تا شده و بسته می شود.

اکنون گزارش های رسیده از آغاز عرضه گوشی تاشو هواوی پی ۵۰ پاکت و نسخه هواوی پی ۵۰ پرو در بازارهای جهانی خبر می دهند. البته این دو گوشی پرچمدار هواوی به طور هم زمان در تمام بازارهای جهانی عرضه نخواهند شد بلکه در مرحله اول این دو گوشی هوشمند در برخی مناطق در دسترس خریداران و علاقه مندان قرار خواهند گرفت و سپس در مرحله بعد یا شاید مراحل بعدی نیز در سایر مناطق و کشورها عرضه خواهند شد.

مشخصات گوشی پرچمدار هواوی پی ۵۰ پرو - چیکاو

در حال حاضر کاربران و خریداران در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی می توانند به زودی این ۲ گوشی هوشمند هواوی را به عنوان بخشی از مناطق فاز اول عرضه، برای خرید در دسترس داشته باشند. تاریخ عرضه و نام مناطق مرحله بعد نیز سپس اطلاع رسانی خواهد شد.

  • پردازنده موجود در بطن گوشی هواوی پی ۵۰ پرو و گوشی هواوی پی ۵۰ پاکت

هر دو گوشی از تراشه قدرتمند و پردازنده پرچمدار نسل پیشین کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 بهره می برند اما با توجه به این موضوع که این شرکت تحت تحریم های شدید ایالات متحده قرار دارد و تولید کنندگان تراشه از فروش تراشه های ۵جی به این شرکت منع شده‌اند و حتی گوگل نیز حق استفاده از خدمات و سرویس های خود را برای گوشی های تولیدی هواوی به حالت تعلیق در آورده است، بنابراین این ۲ گوشی هوشمند پرچمدار این برند محدود به ارائه شبکه ارتباطات ۴جی بوده و قادر به پشتیبانی از شبکه های موبایلی ۵جی نیستند.

  • مشخصات گوشی پرچمدار هواوی پی ۵۰ پرو

در حال حاضر، برخلاف تراشه های نوع ۵جی، این تراشه تنها به یک مودم  4G LTE مجهز شده است و تاکنون این طور به نظر می رسد که کوالکام آن را فقط برای هواوی تولید کرده باشد زیرا تا این لحظه از این تراشه پرچمدار فاقد پشتیبانی از ۵جی در هیچ گوشی هوشمند دیگری استفاده نشده است.

هواوی پی 50 پرو در جولای 2021 وارد بازار گوشی‌های هوشمند چین شد و سرانجام اکنون راه خود را به سوی عرضه در بازارهای سرتاسر جهان باز می کند تا ببینیم استقبال کاربران از این ۲ گوشی پرچمدار هواوی که نمی توانند قابلیت های شبکه ارتباطات ۵جی را برای کاربران به ارمغان آورند، چگونه خواهد بود.

ماژول دوربین گوشی تاشو هواوی - چیکاو

قدر مسلم این است که در سرزمین هایی که شبکه ۵جی در دسترس کاربران قرار دارد نباید به آن صورت انتظار داشت تا از این دو گوشی پرچمدار اما محدود به ارائه شبکه موبایلی ۴جی استقبال گرمی صورت پذیرد.

برای آشنایی با سایر مشخصات گوشی تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت و هواوی پی ۵۰ پرو ادامه این مطلب را در بخش دوم این گزارش پیگیری فرمایید.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.