گوشی هواوی پی ۵۰ پرو رسماً در تاریخ  ۲۶ ژانویه در آلمان عرضه خواهد شد

گوشی هوشمند هواوی پی ۵۰ پرو (Huawei P50 Pro) پرچمدار فعلی برند هواوی غول فناوری چین، برای اولین بار در جولای سال گذشته  (تیر ماه ۱۴۰۰) عرضه شد. این دستگاه اکنون آماده است تا در همین هفته جاری یعنی در 12 ژانویه (۲۲ دی ماه ) برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی شود. در جدیدترین خبری که در این باره به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت تأیید کرده است که گوشی هوشمند پرچمدار هواوی پی ۵۰ پرو در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ماه) در بازار آلمان معرفی می شود. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این دستگاه از همان روز برای پیش‌سفارش در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت یا شرکت دستگاه را تحویل خریداران خواهد داد. همراه چیکاو باشید.

با توجه به این که هواوی همچنان تحت تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده قرار دارد و از استفاده از خدمات گوگل در گوشی‌های هوشمند خود منع شده است، بدون تردید، این گوشی هوشمند هواوی نیز بدون استفاده از خدمات گوگل عرضه خواهد شد. این شرکت، احتمال دارد که  EMUI 12 خود را بر اساس اندروید منبع باز اجرا کند.

در بازار چین، این گوشی از سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ (Harmony OS 2.0) خود شرکت استفاده می کند و با توجه به این که کاربران این کشور به آن صورت از سرویس‌ها و خدمات گوگل استفاده نمی‌کنند بنابراین با خرید این گوشی هوشمند هیچ مشکلی ندارند اما در بازارهای جهانی این طور نیست و مسلماً گوشی‌های هوشمندی که بدون پشتیبانی از خدمات و سرویس‌های گوگل عرضه شوند، به آن صورت مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

صفحه نمایش، پنل پشتی، ماژول دوربین اصلی و لبه های گوشی هواوی پی ۵۰ پرو  - چیکاو

این گوشی هوشمند، انتظار می‌رود که در بطن خود از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام (Qualcomm Snapdragon 888 SoC) که تراشه پرچمدار نسل ویشین این شرکت است، بهره می‌برد اما به پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۴جی محدود شده است. این دستگاه برای بازار چین از تراشه کرین ۹۰۰۰ استفاده می‌کند که می‌تواند از شبکه ارتباطات ۵جی نیز پشتیبانی کند.

گوشی هوشمند هواوی پی ۵۰ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی سوپر آمولد است که وضوح صفحه نمایش آن 1228 در 2700 پیکسل بوده و نرخ به روز رسانی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. در مورد حافظه، دستگاه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود. در بخش دوربین، هواوی در این دستگاه در پنل پشتی از ماژول دوربین سه گانه استفاده کرده است که دوربین اصلی آن یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بوده و از OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) نیز بهره می‌برد. دو حسگر دیگر این ماژول را یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

در قسمت جلو نیز در بالای نمایشگر یک حفره هول پانچ تعبیه شده که در داخل آن یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی و همچنین انجام تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است.  گوشی هواوی پی ۵۰ پرو از یک باتری ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی در بطن خود بهره می‌برد که می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تأمین کند. علاوه بر این، این گوشی هوشمند از شارژ سریع سیم دار ۶۶ واتی و شارژ سریع بی سیم ۵۰  واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.