گوشی های سری ردمی کی ۵۰ شیائومی با دایمنسیتی ۹۰۰۰ در ماه مارس عرضه می شود

در کنفرانس معرفی محصول مدیاتک یعنی تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل ( Media Tek Dimensity 9000 SoC)، لو ویبینگ (Lu Weibing)، رئیس گروه شیائومی چین و مدیر کل برند ردمی  (Redmi)، اعلام کرد که اولین دسته از گوشی های هوشمند سری ردمی کی ۵۰  (Redmi K50 ) از پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل استفاده خواهد کرد. این تراشه پس از جشنواره بهار برای استفاده تجاری به تولید انبوه خواهد رسید. طبق گزارش‌ها، سری ردمی کی ۵۰ با پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در ماه مارس به صورت رسمی معرفی خواهد شد. همراه چیکاو باشید.

با این حال، در ابتدا نسخه مخصوص گیم ردمی کی ۵۰  با اسنپدراگون 8 نسل ۱ (Snapdragon 8 Gen1) ابتدا در ماه فوریه عرضه خواهد شد. ضمن آن که گوشی ردمی کی ۵۰ نسخه معمولی یا استاندارد آن نیز قرار است تا با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام پلتفرم موبایل (Snapdragon 870 SoC) در بازار گوشی های هوشمند عرضه شود.

در حال حاضر، مدلی که قرار شده است تا از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در بطن خود استفاده کند هنوز نام آن نامشخص است. با این حال، با توجه به این که نسخه گیم ردمی کی ۵۰ و نسخه معمولی ردمی کی ۵۰ به ترتیب از تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام و اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام استفاده می کنند، در نتیجه و به احتمال زیاد باید از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در گوشی ردمی کی ۵۰ پرو (Redmi K50 Pro) یا نسخه ردمی کی ۵۰ پرو پلاس ( Redme K50 Pro +) استفاده شود.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی های سری ردمی کی ۵۰ شیائومی مشکی - چیکاو

با توجه به هزینه بالای اسنپدراگون 8 نسل ۱ کوالکام، ممکن است قیمت گوشی هوشمند ردمی کی ۵۰ گیمینگ این برند نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کند. به احتمال زیاد باید هنوز به خاطر داشته باشید که نسخه قبلی مخصوص گیم  ردمی کی ۴۰  (Redmi K40) با قیمت اولیه 1999 یوان (در حدود 315 دلار) عرضه می شود. با توجه به این که ارزان ترین گوشی هوشمند اسنپدراگون 8 نسل 1، موتورولا موتو اج ایکس ۳۰ (Motorola Moto edge X30) در بازار محسوب می شود و این گوشی پرچمدار نیز ۲۹۹۹ یوان (در حدود 472 دلار) قیمت دارد، می توان نتیجه گیری کرد که نسخه گیمینگ گوشی هوشمند ردمی کی ۵۰ شیائومی نیز برچسب قیمتی مشابهی خواهد داشت.

  • گوشی های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ گواهینامه های TENAA، گیگ بنچ و 3C را دریافت می کنند

یک گوشی هوشمند جدید ردمی با شماره مدل 21121210C در وب سایت های TENAA، گیگ بنچ و گواهی 3C ظاهر شده است. این گوشی دارای یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در داخل بدنه خود است. علاوه بر این، این گوشی هوشمند ردمی می تواند پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات سیم دار را نیز  ارائه دهد. طبق گفته مای اسمارت پرایس (MySmartPrice)، این مشخصات نشان می دهد که گوشی اخیراً شناسایی شده می تواند همان گوشی هوشمند ردمی کی ۵۰ پرو  (Redmi K50 Pro) شیائومی باشد. گوشی ردمی با کد شناسایی 21121210C موفق شده است تا امتیاز ۱۲۲۶ و 3726 را در تست های تک هسته ای و چند هسته ای سایت بنچ مارک و آزمایش گیگ بنچ ۵ ( Geekbench 5) را کسب کند.

گوشی های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ گواهینامه های TENAA، گیگ بنچ و 3C را دریافت می کنند - چیکاو

علاوه بر این، لیست گیگ بنچ نشان می دهد که این گوشی از یک پردازنده هشت هسته ای با کد taro استفاده می کند. این پردازنده دارای پیکربندی 1 + 3 + 4 هسته ای است که با فرکانس ساعت حداکثر 3.0 گیگاهرتز همراه است. به عبارت دیگر، گوشی ردمی با کد شناسایی Redmi 21121210C می تواند پردازنده پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در داخل بدنه خود قرار داده و از آن قدرت بگیرد. این حدس و گمان با گزارش قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد گوشی های سری ردمی کی ۵۰ مقرون به صرفه ترین تلفن همراه با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل خواهند بود.

گذشته از آن، گوشی ردمی با کد شناسایی Redmi 21121210C اخیراً موفق شده است تا گواهینامه مهم 3C را نیز دریافت کند لیست مشخصات  3C برای این گوشی هوشمند به پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی اشاره می کند. علاوه بر این، لیست گیگ بنچ  نیز به در دسترس بودن 12 گیگابایت رم اشاره می کند. همچنین به این معنی است که این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 12 خواهد بود. قابلیت های شارژ و پردازنده ای که گوشی ردمی با کد شناسایی Redmi 21121210C را قدرت می بخشد نشان می دهد که این دستگاه می تواند به عنوان گوشی ردمی کی ۵۰ پرو مورد انتظار در بازار گوشی های هوشمند عرضه شود.

پنل پشتی گوشی های سری ردمی کی ۵۰ شیائومی - چیکاو

آن طور که در خبرهای مربوط به این گوشی گفته شده است، ردمی کی ۵۰ پرو احتمالاً برای تأمین برق مورد نیاز خود از باتری 4700 میلی آمپر ساعتی در بطن خود بهره خواهد برد. شایعاتی که در فضای مجازی پیرامون این دستگاه به اشتراک گذاشته می شود می گوید که شیائومی در روزهای آینده چندین دستگاه را تحت سری گوشی های هوشمند ردمی کی ۵۰ در بازار عرضه خواهد کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.