ویوو پد اولین تبلت این برند خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام بهره می برد

بازار تبلت‌ها از سال گذشته دوباره با روند رو به رشدی مواجه شده است. به همین دلیل برخی از شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند نیم نگاهی نیز به این سو انداخته و سعی می‌کنند تا در کنار گوشی‌های هوشمندی که در رده‌های مختلف تولید می‌کنند، حداقل یک مدل تبلت را نیز روانه بازار کنند تا از این وضعیت مناسب بیشترین سود را به دست آورند. همراه چیکاو باشید.

به عنوان یک مثال خوب می‌توان از ریلمی نام برد که در اوایل امسال از اولین تبلت خود رونمایی کرد. همچنین شاهد ورود تبلت‌های جدید با برند موتورولا بودیم که البته بر اساس طراحی و مدل‌های لنوو ساخته شده بودند. اکنون شایعات می‌گویند که ویوو نیز به این بخش ورود کرده است و تصمیم دارد تا اولین تبلت خود را روانه بازار کند. این برند اولین تبلت خود را با نام ویوو پد (Vivo Pad) تولید می‌کند و در داخل بدنه این تبلت نیز از پردازنده بسیار قدرتمند و پرچمدار سابق کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ (Qualcomm Snapdragon 870 SoC) استفاده خواهد کرد.

پیش از این شایعه شده بود که ویوو اولین تبلت خود را در ماه ژانویه سال آتی ۲۰۲۲ (دی – بهمن ۱۴۰۰) عرضه خواهد کرد. با این حال، این اتفاق نیفتاد. سپس در ماه اوت (مرداد – شهریور)، معاون ویوو اعلام کرد که این شرکت عرضه تبلت خود را به نیمه اول سال ۲۰۲۲ منتقل می‌کند، یعنی در بازه زمانی بین ژانویه و ژوئن (دی ماه تا اسفند ۱۴۰۰). در حالی که منتظر اطلاعات رسمی هستیم، افشاگر معروف Digital Chat Station فاش کرد که این شرکت اولین تبلت خود را با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ رونمایی خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که آیا منظور آن‌ اولین تبلت ویوو است یا مدل دیگری.

  • تبلت ویوو پد به زودی عرضه می شود

متأسفانه، هنوز مشخص نیست که ویوو اولین تبلت خود را چه خواهد نامید. در حال حاضر، این شرکت نام تجاری ویوو پد (Vivo Pad) را برای این تبلت در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) در ماه ژوئن تحت کلاس ۹ ثبت کرده است. ظاهراً مارک‌های چینی همچنان از نامگذاری ساده برای تبلت‌های خود استفاده می‌کنند. این قابل درک است، زیرا در صورت موفقیت اولین تبلت، این شرکت احتمالاً سالی یک تبلت روانه بازار خواهد کرد.

تبلت ویوو پد به زودی عرضه می شود - چیکاو

جزئیات دیگری که از مشخصات احتمالی این تبلت منتشر شده است می‌گوید این تبلت انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۸۰۴۰ میلی آمپر ساعتی به دست می‌آورد که این مورد در وب سایت TUV مشاهده شده است.

شایان ذکر است که ویوو دومین شرکت زیر مجموعه BBK Electronics خواهد بود که تبلتی را عرضه می‌کند. ریلمی نیز به این گروه تعلق دارد و اوایل سال جاری تبلتی را روانه بازار کرد که تصادفاً یا نه نام ریلمی پد را دارد. این دستگاه یک مدل مقرون به صرفه است که از تراشه هلیو جی ۸۰ مدیاتک پلتفرم موبایل (Helio G80) بهره می‌برد. صفحه نمایش این دستگاه ۱۰.۴ اینچی خواهد بود و یک باتری با ظرفیت ۷۱۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. این تبلت علیرغم قدرت پردازش پایین، دارای طراحی باریک درجه یک با ساختار فلزی است. این تبلت می تواند برای BBK Electronics به نوعی سنجش میزان تمایل بازار به تبلت باشد تا با استفاده از نام ویوو، تبلت جدیدی را با مشخصات ممتاز ارائه کند.

  • اوپو همچنین در حال برنامه ریزی برای ارائه یک تبلت بالارده است

در حالی که ریلمی معمولاً بخش قاتل میان‌رده یا پرچم‌دار را تولید می‌کند، ویوو به بخش پریمیوم نزدیک‌تر شده است و همین امر در مورد اوپو نیز صدق می‌کند.

جالب اینجاست که حتی اوپو هم در حال برنامه ریزی برای عرضه تبلتی در بازار است. این تبلت همچنین از پردازنده پرچمدار پیشین کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ پلتفرم موبایل ( Qualcomm Snapdragon 870 SoC) با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. این دستگاه رابط کاربری ColorOS12 را بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌کند. نمایشگر این تبلت از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همان افشاگر می‌گوید که نمایشگر این تبلت ۱۱ اینچی و از نوع ال سی دی است و وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

اوپو همچنین در حال برنامه ریزی برای ارائه یک تبلت بالارده است - چیکاو

همچنین، منبع افشا کننده اطلاعات ادعا می‌کند که تبلت اوپو پد از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در پنل جلو استفاده می‌کند و برق مورد نیاز آن را نیز یک باتری با ظرفیت ۸۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی بر عهده خواهد داشت. قیمت این دستگاه در چین حدود ۲۰۰۰ یوان (۳۱۰ دلار) خواهد بود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.