اپل در سری آیفون ۱۴ از حفره هول پانچ بیضی شکل برای تعبیه حسگرها استفاده می کند

با این که تا زمان برگزاری رویداد و رونمایی از گوشی‌های هوشمند آیفون سری ۱۴ اپل زمان بسیار درازی باقی مانده است اما از آنجا که اسمارت فون‌ها از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند، همیشه بازار شایعات درباره گوشی‌های آینده این برند داغ است. نکته دیگری که این شایعات را قابل توجه می‌کند و به آن‌ها دامن می‌زند شاید این علت هم باشد که بسیاری از فناوری‌ها و قابلیت‌هایی را که کاربران انتظار دارند در گوشی‌های جدید این برند مشاهده کنند اما اپل از استفاده از این ویژگی‌ها طفره می‌رود باعث می‌شود تا امید کاربران به گوشی‌های سری بعدی اپل باشد تا شاید این شرکت سرانجام فریاد آن‌ها را بشنود و دستگاه‌های جدید خود را به آن قابلیت‌ها مجهز کند. همراه چیکاو باشید.

 به عنوان مثال برخی از ویژگی ها و قابلیت‌هایی که سال‌ها است کاربران آیفون را حرص می‌دهد و تاکنون هم اپل به طور کامل از آن ویژگی‌ها در گوشی های آیفون خود استفاده نکرده است، می‌توان به فناوری‌های نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بالاتر برای تصاویر نمایشگر یا استفاده از پورت  USB Type-C اشاره کرد که هنوز همه کاربران آیفون به مورد اول دست پیدا نکرده‌اند و مورد دوم نیز در هیچ نسخه از گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده نشده است.

 اخیراً نیز خبرها و شایعات زیادی در مورد گوشی های هوشمند سری آیفون ۱۴ آینده اپل در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود و براساس این خبرها که برخی از آن‌ها را افشاگران معتبر خبرهای دنیای فناوری به اشتراک گذاشته‌اند، گفته شده که این دستگاه‌ها با تغییرات عمده‌ای همراه خواهند بود که انتظار می‌رود در مدل‌های آینده آیفون اتفاق بیفتد. در تازه‌ترین خبرها، مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ، در آخرین خبرنامه Power On خود، ادعا کرده است که مدل‌های سری آیفون ۱۴ فاقد بریدگی بزرگ در بالای نمایشگر برای قرار دادن حسگرهای سلفی و تشخیص چهره خواهند بود. در عوض، ظاهراً اپل تصمیم گرفته است تا از یک حفره هول پانچ بیضی شکل ظریف برای قرار دادن این حسگرها استفاده کند. این خبر اگر واقعیت داشته باشد خبری بس مسرت بخش برای کاربران و علاقه مندان گوشی های هوشمند اپل خواهد بود.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند آیفون سری ۱۴ اپل - چیکاو

پیش از این، اپل گفته بود که وجود این بریدگی برای قرار دادن سنسورهای مورد نیاز برای دوربین جلو و همچنین ویژگی فیس آیدی –  Face ID ضروری است. بنابراین، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه غول فناوری کوپرتینویی موفق می‌شود همه چیز را در یک فضای کوچک و جمع و جور تعبیه کند. قبل از این گزارش جدید از مارک گورمن، نشریه کره‌ای The Elec همچنین ادعا کرده بود که اپل تصمیم گرفته است تا در آیفون ۱۴ پرو ( iPhone 14 Pro) و آیفون ​​۱۴ پرو مکس ( iPhone 14 Pro Max) به جای بریدگی، از یک حفره هول پانچ روی صفحه نمایش این گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

حتی مینگ چی کو (MingChi Kuo)، تحلیلگر معتبر و محبوب خبرهای فناوری اپل ادعا کرده است که گوشی‌های هوشمند اپل سری آیفون ۱۴ برخلاف نسل کنونی و پیشین، از حفره هول پانچ برای تعبیه دوربین سلفی استفاده خواهند کرد. این گزارش‌های متعدد در مورد یک نکته قابل تأمل بوده و تقریباً این پیشرفت را در مورد آیفون‌های سری ۱۴ اپل را تأیید می‌کند.

اپل در ابتدا از این ناچ در گوشی‌ آیفون ایکس استفاده کرد و از آن زمان تا کنون این مورد همچنان تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این ناچ گسترده آرایه حسگرهای دوربین، TrueDepth و همچنین فیس آیدی را در خود جای داده است.

دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند آیفون سری ۱۴ اپل - چیکاو

البته این گزارش‌ها همچنین به نکته‌ای دیگر نیز اشاره می کنند که حاکی از آن است که دو گوشی هوشمند آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس اپل همچنان به با استفاده از ناچ در بالای نمایشگر خود ارائه خواهند شد، اما مدل‌های پرو این سری یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل  با یک حفره هول پانچ به شکل بیضی برای قرار دادن حسگرها عرضه خواهند شد. برخی شایعات ادعا می‌کنند که این شرکت ممکن است معماری (time-of-flight) که برای اندازه گیری فاصله شیء مشخص در تصویر از مکانی که قرار گرفته تا لنز دوربین استفاده می‌شود و مبتنی بر لیزر انجام می‌شود، در حالی که شایعات دیگر حاکی از طراحی لنز unibody هستند که به این شرکت کمک می‌کند اندازه ماژول دوربین جلو را کاهش دهد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.