آیفون ۱۴ پرو اپل از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و آیفون ۱۵ از لنز پریسکوپ استفاده خواهند کرد

با نزدیک شدن به سال جدید، افشا و شایعات مربوط به نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری آیفون‌های اپل نیز به صورت آنلاین شدت گرفته است. خبرهایی که پیرامون محصولات اپل منتشر می‌شوند و به خصوص آیفون‌های بسیار زیبای این شرکت، ضمن این که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند، تقریباً می‌توان گفت که توسط اکثر کاربران علاقه‌مند به خبرهای دنیای فناوری حتی اگر فن برندهای دیگر نیز باشند،  دنبال می‌شود. همراه چیکاو باشید.

با گسترش سایت های خبری دنیای فناوری، اکنون افراد زیادی به دنبال کسب جدیدترین خبرها هستند و افشاگران زیادی نیز در این میان عرض اندام کرده‌اند که حتی با تمام سختگیری‌هایی که اپل برای عدم افشای اطلاعات مربوط به محصولات خود انجام می‌دهد اما باز شاهد هستیم که کوچکترین خبرهای مربوط به این شرکت و محصولاتی را که قصد دارد حتی برای سال‌های آینده طراحی و تولید کند، خیلی سریع‌تر از آنچه می توان تصور کرد، در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

ماژول دوربین آیفون 13 - چیکاو

بر همین مبنا با این که تا رونمایی و معرفی نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل یعنی آیفون ۱۴ مدت زمان بسیار زیادی باقی مانده است اما تاکنون خبرها و گزارش‌های بسیار زیادی در مورد مشخصات گوشی‌های خط تولید آیفون ۱۴ اپل آینده منتشر شده است. به تازگی، گزارش جدیدی از MacRumors، با استناد به یادداشت تحقیقاتی مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo)، افشاگر بسیار معتبر خبرهای اپل از TF International Securities، ادعا می‌کند که فناوری دوربین آیفون اپل در دو سال آینده یعنی در آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ اپل ارتقا خواهد یافت.

همچنین اضافه شده است که ارتقا دوربین‌های این گوشی‌های هوشمند اپل به سازنده تایوانی Largan Precision کمک می‌کند تا سهم بازار، درآمد و سود خود را افزایش دهد، زیرا این شرکت بزرگترین تامین کننده لنزهای دوربین گوشی‌های هوشمند در جهان است و حدود ۳۰ درصد از کل سهم بازار را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود مدل‌های اپل آیفون ۱۴ پرو دارای سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی باشند که قادر خواهند بود از فیلمبرداری 8K نیز پشتیبانی کنند.

ویدیوهای با کیفیت بالا برای دستگاه AR/VR اپل پس از راه اندازی مناسب خواهند بود. دوربین آیفون ۱۴ پرو باید بتواند تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی ثبت کند و همچنین علاوه بر آن با استفاده از فناوری پیکسل binning  تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بسیار روشن‌تر و باکیفیت‌تر را ارائه دهد.

پنل پشتی آیفون 13 - چیکاو

در استفاده از این فناوری با  ترکیب هر ۴ پیکسل یک پیکسل بزرگتر با میزان نور بیشتر، شفافیت بالاتر و جزئیات دقیق‌تر تشکیل می‌شود و تصاویر خروجی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می‌شوند.استفاده از این فناوری به خصوص برای تصویربرداری در شب یا مکان‌های تاریک و کم نور بسیار مفید بوده و دوربین گوشی تصاویر روشن‌تر، شفاف‌تر و با کیفیت رنگ بسیار بهتر را ثبت می‌کند.

استفاده از این فناوری برای دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار سودمند است و در حال حاضر از این فناوری حتی در دیگر گوشی‌های هوشمند پرچمدار برتر بازار استفاده می‌شود. همچنین گزارش شده است که سری آیفون ۱۵ اپل که در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد از لنز پریسکوپ استفاده خواهد کرد. این امر کیفیت خروجی عکاسی را بیشتر افزایش خواهد داد زیرا قابلیت زوم اپتیکال آن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.