نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را با حفره هول پانچ سامسونگ و ال جی می سازند

طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون پرو مکس قرار است مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، به نمایشگرهایی با حفره هول پانچ برای تعبیه دوربین سلفی مجهز شوند. این خواسته بسیاری از کاربران اپل و گوشی‌های آیفون است که اگر چنین شود، سرانجام کاربران این گوشی‌ها به آرزوی دیرینه خود که اپل تاکنون در برابر آن مقاومت کرده است، خواهند رسید. در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که این نمایشگرها را برای این دو گوشی رده بالای سری آیفون ۱۴ را شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی خواهند ساخت. این گزارش نیز را منبع معتبر کره جنوبی The Elec، که خبرهای قابل اعتمادی را منتشر می‌کند، به اشتراک گذاشته است. همراه چیکاو باشید.

  • گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس آینده اپل با حفره هول پانچ عرضه می‌شوند

 اپل برای دوربین سلفی در بالای نمایشگر از بریدگی گسترده‌ای استفاده می کند که به زیبایی تلفن همراه لطمه می‌زند و کاربران این گوشی‌ها چند سال است که از اپل می‌خواهند تا به جای این ناچ بزرگ که نمای زیبای جلو گوشی را زشت جلوه می‌دهد از حفره ظریف هول پانچ استفاده کند که در اسمارت فون‌های رده بالا و پرچمداران اندرویدی مشاهده می‌شود. اپل تاکنون در برابر خواسته هواداران مقاومت کرده است اما کاملاً مشخص است که همچون استفاده از فناوری نرخ تازه سازی بالا که سرانجام مجبور شد از ایده خود دست بردارد و تسلیم خواست خریداران شد، در این مورد نیز چاره جز تسلیم شدن ندارد. اکنون خبر می‌رسد که اپل قرار است برای دو گوشی رده بالای سری آیفون ۱۴ یعنی نسخه‌های آیفون پرو و آیفون پرو مکس از حفره هول پانچ برای تعبیه دوربین سلفی استفاده کند.

گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس آینده اپل با حفره هول پانچ عرضه می‌شوند - چیکاو

شایعاتی مبنی بر اینکه آیفون ۲۰۲۲ ناچ خود را کنار خواهند گذاشت، در ماه مارس امسال منتشر شد، زمانی که تحلیلگر مینگ چی کو گفت اپل استفاده از یک طرح حفره دایره‌ای کوچک برای دوربین جلو را آغاز خواهد کرد.

تحلیلگران بر این باورند که فقط آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس این طراحی جدید قاب را دریافت خواهند کرد، در حالی که آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس همان بریدگی آشنا را حفظ خواهند کرد. سامسونگ، تامین‌کننده اصلی پنل‌های سوپر آمولد اپل، تمام صفحه‌های حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی را عرضه خواهد کرد، در حالی که طبق داده‌های جدید The Elec، سامسونگ سفارشات صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر آیفون ۱۴ پرو مکس را با ال‌جی تقسیم خواهد کرد. شایان ذکر است که سامسونگ تنها تامین کننده پنل‌های سوپر آمولد LTPO برای آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس است. ال جی حتی یک سفارش هم برای ساخت پنل آیفون ۱۳ دریافت نکرده است. اگرچه در توسعه صفحه نمایش برای پرچمداران فعلی همراه با اپل شرکت کرد.

  • مشخصات گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل

طبق شایعات قبلی، سری آیفون ۱۴ شامل سه گوشی هوشمند خواهد بود. این شرکت نسخه کوچک و جمع جور معروف به کامپکت  از این سری دستگاه‌ها را عرضه نخواهد کرد زیرا تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کوچک کمتر از انتظارات اپل بوده است.

مشخصات گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل - چیکاو

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که آیفون‌های ۲۰۲۲ تراشه اپل A16 را دریافت خواهند کرد. که بر اساس فناوری فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. با این حال، ممکن است این اتفاق نیفتد. اطلاعات جدید نیز گزارش شده که TSMC با مشکلات تولید مواجه است  که باعث ایجاد اختلال در راه اندازی تولید انبوه محصولات ۳ نانومتری می‌شود.

به گفته مهندسان آشنا به موضوع؛ پردازنده‌های جدید ۳ نانومتری تا زمانی که آیفون ۱۴ معمولی قرار است عرضه شود، آماده نخواهند بود. با این حال، انتظار می‌رود TSMC تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را جلوتر از رقبای خود آغاز کند. با این حال، تاخیر در عرضه محصولات ۳ نانومتری می‌تواند منجر به از دست دادن سود برای TSMC شود.

در حال حاضر TSMC تراشه‌هایی را بر اساس فناوری فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌کند. و همچنین در حال آماده‌سازی برای راه اندازی فناوری N4P است که نسخه بهبود یافته فناوری فرآیند ۵ نانومتری است. TSMC قصد دارد تا ابتدای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تولید تراشه‌های مبتنی بر فناوری N4P را آغاز کند. هنوز تا زمان برگزاری رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ زمان زیادی باقی مانده است و خبرهای دقیق‌تری در این باره نیز منتشر خواهند شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.