در سری آیفون ۱۴ ممکن است که اپل فیس آیدی را در زیر صفحه نمایش قرار دهد

اپل به احتمال زیاد ظاهر سری آیفون ۱۴ (iPhone 14 series) آینده را تغییر خواهد داد و بهترین گزینه جایگزینی که با ناچ انجام خواهد شد استفاده از حفره هول پانچ خواهد بود. با این حال، گزارش اخیر ادعا می‌کند که حتی اگر اپل از حفره هول پانچ نیز استفاده کند، به احتمال بسیار زیاد همه نسخه‌های آیفون سری ۱۴ اپل از این طراحی استفاده نخواهند کرد. همراه چیکاو باشید.

 آخرین گزارش رسانه‌ای که در این زمینه منتشر شده است ادعا می‌کند که سری آیفون ۱۴ با طراحی استفاده از حفره هول پانچ در عوض بریدگی گسترده و ناچ تکراری عرضه خواهد شد. این نیز ایده تحلیلگر محبوب اپل و همچنین افشاگر معتبر خبرهای این شرکت یعنی کو مینگ-چی (Kuo Ming Chi) است. صفحه‌نمایش دارای حفره هول پانچ به این معنی است که این صفحه‌ نمایش مانند اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزی فقط یک بریدگی دایره‌ای شکل برای تعبیه دوربین جلو دارد. این طراحی به این معنی است که بسیاری از سنسورها مانند Face ID یا باید حذف شوند یا این که به زیر صفحه نمایش منتقل ‌شوند.

سری آیفون 14 اپل - چیکاو

در حال حاضر، نمی‌توان با اطمینان کامل اعلام کرد که اپل دست به این تغییرات خواهد زد و از حفره هول پانچ در عوض ناچ گسترده بهره خواهد گرفت و همین طور سنسورهای دیگر از قبیل سنسور فیس آیدی را نیز به زیر صفحه نمایش انتقال خواهد داد. تمام این موارد بر پایه حدس و گمان گفته می‌شود.

اپل هنوز حتی دوربین سلفی بالای صفحه نمایش آیفون‌ها را به زیر نمایشگر منتقل نکرده است. این شرکت حتی از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش برای آیفون‌های پرچمدار خود استفاده نکرده است. بنابراین، جابجایی سنسور Face ID زیر صفحه نمایش ممکن است حداقل به این زودی که کاربران و هواداران این برند از شرکت محبوب خود انتظار دارند، برای اپل امکان‌پذیر نباشد. بنابراین احتمال داده می‌شود که چند سال انجام این  کار طول بکشد تا سرانجام این سنسور بتواند از بالای صفحه نمایش به زیر آن نقل مکان کند.

پنل پشتی و رنگ بندی آیفون 13 اپل - چیکاو

با این حال، این گزارش اخیر انشعابی از این گمانه زنی است که اپل از دوربین حفره هول پانچ برای گوشی‌های آینده سری آیفون ۱۴ خود استفاده خواهد کرد. همان طور که در قسمت بالا نیز گفته شد، اگر اپل تصمیم بگیرد تا از حفره هول پانچ برای تعبیه سنسور دوربین سلفی خود استفاده کند باز مشکل نقل مکان سنسور فیس آیدی به قوت خودش باقی است و در حالی که این شرکت هنوز تصمیمی برای انتقال دوربین سلفی این گوشی های زیبا اما گران قیمت خود به زیر صفحه نمایش این دستگاه ها نگرفته و حتی در این باره کمترین صحبتی نیز نکرده است، صحبت از این که تصور کنیم که اپل بخواهد سنسور‌های فیس آیدی را به زیر نمایشگر گوشی‌های خود انتقال دهد، کمی زود به نظر می‌رسد.

شاید تنها راه حل منطقی که در این زمینه و برای این کار وجود داشته باشد، استفاده از یک حفره هول پانچ به شکل بیضی است که در آن صورت هم می‌تواند دوربین سلفی را در این حفره هول پانچ قرار دهد و هم می‌تواند سنسورهای فیس ایدی را در یک گوشی آن تعبیه کند و از شر این ناچ گسترده و تکراری که دیگر هم زشت به نظر می‌رسد و هم مایه عذاب کاربران شده خلاص شود. شاید با توجه به گزارش‌های فعلی که گفته می‌شود اپل قصد دارد در آیفون‌های سری ۱۴ برای دوربین سلفی از حفره هول پانچ استفاده کند و ناچ پت و پهن و زشت آیفون‌ها سرانجام به تاریخ خواهد پیوست، استفاده از همین راه حل باشد.

حدس و گمان در مورد گوشی های هوشمند سری ۱۴ آیفون اپل - چیکاو

  • حدس و گمان در مورد گوشی های هوشمند سری ۱۴ آیفون اپل

طبق گفته مینگ چی کو، احتمال دارد که آیفون‌های سری ۱۴ اپل دچار یک تغییر اساسی دیگر نیز شوند و آن هم این که این گوشی ها ممکن است که دیگر از حافظه ذخیره سازی داخلی  ۶۴ گیگابایتی استفاده نکنند و حداقل میزان ذخیره سازی حافظه داخلی گوشی‌های ایفون سری ۱۴ از مقدار ۱۲۸ گیگابایت شروع شود که مسلماً این طرحی بسیار خوب و جذاب است. بنابراین کل سری آیفون ۱۴ از ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود. اپل دلیلی ندارد که آیفون‌های جدید خود را با حافظه بسیار پایین ۶۴ گیگابایت عرضه کند، در حالی که این گوشی ها از حافظه جانبی کارت میکرو اس دی نیز پشتیبانی نمی کنند.

علاوه بر این، ال‌جی و BOE هنوز نمایشگرهای LTPO ۱۲۰ هرتزی تولید نکرده‌اند. با این حال، سامسونگ به تنهایی نمی‌تواند از پس چنین حجم بالایی برای تولید تمام آیفون‌های ۱۴ برآید. بنابراین، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از نمایشگر LTPO ۱۲۰ هرتزی استفاده نخواهند کرد. پس از لغو تولید نسخه مینی، آیفون ۶.۱ اینچی جدید کوچکترین و ارزان‌ترین گوشی این سری خواهد بود.

ماژول دوربین سری ۱۴ آیفون اپل - چیکاو

پس از آن آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی عرضه خواهد شد. با این حال، هزینه صفحه نمایش‌های خریداری شده توسط اپل همیشه بالا بوده است. با توجه به این که اکنون اندازه نمایشگرها در حال افزایش است، هزینه آن نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، اپل باید برخی از جنبه‌های دیگر نمایشگر را کاهش دهد تا هزینه آن پایین بماند. پنل LTPO ۱۲۰ هرتزی در سری آیفون ۱۳ پرو در حال حاضر فقط از سامسونگ در دسترس قرار دارد. اپل قدرت چانه زنی بالایی ندارد و ظرفیت تولید سامسونگ برای پشتیبانی از سه نمایشگر تلفن همراه با ارسال سالانه صدها میلیون دستگاه کافی نیست.

بنابراین، اپل نه تنها به قیمت، بلکه به ظرفیت تولید پنل نیز توجه می‌کند. با این وجود، آیفون ۱۴ با استفاده از صفحه نمایشی که فقط از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می‌کند روانه بازار خواهد شد که مسلماً نکته جالبی برای شرکتی مانند اپل آن هم برای گوشی‌های سال ۲۰۲۲ این شرکت نیست زیرا استفاده از نمایشگرهای ۶۰ هرتزی حتی برای برخی از گوشی‌های هوشمند میان رده در بازار اندروید در حال منسوخ شدن است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.