گفته می شود اپل از رابط USB TYPE-C در آیفون ۱۴ استفاده می کند

اخیراً، دانشجویی از یکی از دانشگاه‌های چین با موفقیت یک آیفون X را به یک رابط USB Type-C مجهز کرد. این نه تنها توجه جهانی را به خود جلب کرد، بلکه نمونه اولیه آن به قیمت حدود ۵۵۰۰۰۰ دلار نیز به حراج گذاشته شد. این نشان می‌دهد که صنعت چقدر می‌خواهد از USB Type-C در آیفون استفاده کند. طبق گزارش‌های iDropNews، منابع متعدد ادعا می‌کنند که اپل در حال بررسی استفاده از USB Type-C در آیفون ۱۴ پرو  است. همراه چیکاو باشید.

سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا اپل USB Type-C را در آیفون ۱۴ پرو در نظر گرفته است

  1. نرخ انتقال را افزایش دهد

رابط لایتنینگ از سال ۲۰۱۲ فعال شده است و تا کنون در سرعت USB2.0 باقی مانده است. برای حرفه‌ای‌ها، ضبط ۱ دقیقه ویدیوی 4K ProRes به ۶ گیگابایت فضای داخلی نیاز دارد. وارد کردن آن به کامپیوتر از طریق پورت لایتنینگ یک فرآیند دردناک طولانی است.

به عنوان مثال، ۲ ساعت ویدیوی 4K ProRes حدود ۷۲۰ گیگابایت است و برای استفاده از پورت لایتنینگ ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. با این حال، با استفاده از USB4، همین بارگیری تنها ۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه طول می‌کشد. اپل امیدوار است که آیفون ۱۴ پرو بتواند حرفه‌ای‌تر باشد، بنابراین USB Type-C تقریباً ضروری است.

  1. از خطرات قانونی اجتناب کند

هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا در حال ترویج یکپارچه سازی رابط شارژ هستند و آیپد پرو iPad Pro قبلاً به USB Type-C تغییر داده است. دیر یا زود، انتقال آیفون نیز به این فناوری انجام می‌شود.

  1. حفاظت از محیط زیست

اپل دیگر دستگاه شارژر و هدفون را در سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ قرار نداد. در واقع، این شرکت فیلم پلاستیکی را نیز در جعبه قرار نمی‌دهد. به گفته اپل، این ویژگی‌ها را حذف کرده است زیرا به حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که با گنجاندن این ویژگی‌ها باعث تخریب محیط زیست می‌شود. بنابراین یکسان‌سازی رابط شارژ با اندروید باعث کاهش بیشتر آسیب‌های محیط زیست می‌شود. اگر اپل واقعاً همان طور که ادعا می‌کند به محیط زیست اهمیت می‌دهد، دستگاه  شارژ خود را با اندروید یکسان می‌کند.

صفحه نمایش آیفون ۱۴ - چیکاو

  • مشخصات آیفون ۱۴

در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد سری آیفون ۱۴ اپل وجود ندارد. با این حال، برگه مشخصات ادعایی کل سری به بیرون درز کرده است. این اولین اطلاعات این مجموعه است و فعلاً نمی‌توان این گزارش را تأیید کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو از صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی استفاده خواهند کرد. با این حال، آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر بزرگتر ۶.۶۸ اینچی عرضه خواهند شد. علاوه بر این، دو نسخه اصلی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از نمایشگرهای LTPS استفاده خواهند کرد. با این حال، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش LTPO عرضه خواهند شد. از این منظر، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ مکس از جایگاه پایین‌تری نسبت به آیفون ۱۴ پرو برخوردار است.

از نظر پیکربندی هسته، سری آیفون ۱۴ با پردازنده جدید Bionic A16 عرضه خواهد شد. این تراشه با فرایند ساخت ۴ نانومتری ساخته شده است. به جز نسخه اصلی آیفون ۱۴ که هنوز از مجموعه دوربین دوگانه پشتی استفاده می‌کند، سه مدل دیگر همگی با ماژول دوربین پشتی سه‌گانه عرضه می‌شوند. همزمان دوربین اصلی دو مدل پرمخاطب نیز ارتقا می‌یابد. ما انتظار داریم یک سنسور 1/1.3 اینچی ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشیم و گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای لنزهای فوق عریض نیز وجود دارد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.