شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۴ با حافظه داخلی ۲ ترابایتی عرضه خواهد شد

مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس امسال ممکن است در مقایسه با مدل‌های سال گذشته حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی خود را از ۵۱۲ گیگابایت به ۱ ترابایت افزایش دهند، اما ظاهراً این میزان ذخیره سازی هنوز برای اپل کافی نبوده است. این طور که از ظاهر امر پیداست، شرکت مستقر در کوپرتینو ممکن است در نظر داشته باشد که مرزهای فضای ذخیره سازی داخلی گوشی‌های آیفون را هنوز جا به جا کرده و گسترش دهد. همراه چیکاو باشید.

در همین رابطه گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد تا آیفون ۱۴ را به ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز کند. این کار باعث می‌شود تا شرکت اپل حداکثر فضای ذخیره‌سازی را برای مدت دو سال متوالی، به میزان دو برابر افزایش دهد.

طبق گفته My Drivers، یک وب سایت معتبر چینی، سری آیفون ۲۰۲۲، که در حال حاضر تصور می‌شود با نام آیفون ۱۴ به بازار عرضه شوند، می‌تواند تا ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی داشته باشد. این گزارش به دنبال یکی دیگر از گزارش‌های DigiTimes منتشر می‌شود که در در آن گزارش به همکاری اپل با تراشه سازان فلش NAND اشاره شده و می‌گوید که سازنده گوشی‌های آیفون به دنبال راه حلی برای ساخت حافظه فلش QLC (quad-level cell) NAND مقرون به صرفه برای آیفون ۱۴ است.

فلش QLC دارای تراکم حافظه ۳۳ درصدی نسبت به حافظه احتمالی TLC مورد استفاده در سری آیفون ۱۳ است. دلیل آن هم این مورد است که TLC دارای چهار بیت در هر سلول است، که باید به داده‌های بیشتری در همان فرم فاکتور یا جنبه‌ای از طراحی تبدیل شود. همچنین به معنای کاهش هزینه در واحد ظرفیت است که به عبارت دیگر یعنی ساخت هر یک عدد (به عنوان مثال برای آیفون در مقیاس بزرگ ده‌ها میلیونی) از این حافظه فلش که برای ذخیره سازی در گوشی‌های آیفون ساخته می‌شود، با قیمت مقرون به صرفه و ارزان‌تری به دست شرکت اپل خواهد رسید.

آیفون 13 سفید - چیکاو

با این حال، TLC ترفندهای خاص خود را دارد. این می‌تواند تعداد بیشتری از چرخه‌های نوشتن و پاک کردن را طی کند، به این معنی که از طول عمر بهتری برخوردار خواهد شد. علاوه بر این، سرعت انتقال داده‌ها چه برای نوشتن یا خواندن سریع‌تر از QLC است. درنتیجه، تصمیم برای جایگزینی راه حل‌های TLC موجود با QLC بدون اشکال نیست.

علاوه بر این، میزان حافظه ۱ ترابایتی حتی برای کاربرانی که نیاز به حافظه ذخیره سازی بسیار زیادی هم دارند، نیز کافی به نظر می‌رسد، بنابراین مشخص نیست که آیا اپل واقعاً تصمیم به استفاده از حافظه ذخیره سازی ۲ ترابایتی برای گوشی‌های آیفون ۱۴ خواهد داشت یا خیر. حتی اگر به طور صادقانه هم به این موضوع نگریسته شود، باز می‌توان متوجه شد که همه چیز حتی با استانداردهای اپل کمی اضافی به نظر می‌رسد.

با این حال، انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۴ تعدادی از اصلاحات را که برای طراحی ضروری به نظر می‌رسد، انجام دهد. به عنوان مثال پایان یافتن ناچ یا بریدگی نفرت‌انگیزی که سال‌هاست به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد، جای خود را به یک حفره هول پانچ کوچک برای قرار دادن دوربین سلفی بدهد.

 طراحی پنل پشتی نیز ممکن است به روز شود و در نهایت دارای یک ماژول دوربین باشد که در داخل بدنه قرار دارد. مدل‌های پرو ممکن است از بدنه تیتانیومی استفاده کنند که به احتمال زیاد باعث کاهش وزن آن‌ها خواهد شد و احتمالاً به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نیز مجهز خواهند گردید.

گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل - چیکاو

در نهایت، اپل ممکن است تولید گوشی مدل مینی را در سال ۲۰۲۲  به طور کامل متوقف کند و در عوض نسخه دیگری از گوشی‌های این سری را با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی را معرفی کند. گفته می‌شود که کل مجموعه گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ اپل از پردازنده‌های ۴ نانومتری تغذیه خواهند کرد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.