هواوی به طرز شگفت انگیزی بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار گوشی های تاشو در چین را در اختیار دارد

گوشی‌های هوشمند تاشو دیگر جای خود را در دل کاربران باز کرده‌اند و با استقبال گرم و خوبی رو به رو شده‌اند. در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو به جز سامسونگ که حدود ۹۰ درصد بازار این گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، در حال حاضر به آن صورت برند دیگری که بتواند تهدیدی برای این شرکت باشد حضور ندارد. شاید اگر هواوی با تحریم‌های آمریکا مواجه نبود و می‌توانست آزادانه گوشی‌های هوشمند ۵جی تولید کرده و در بازارهای جهانی عرضه کند، چه بسا حتی سامسونگ را می‌توانست از میدان رقابت کنار بزند اما اکنون جز در بازار چین گوشی‌های این برند که نمی‌تواند از سرویس‌ها و خدمات گوگل استفاده کند، محبوبیت و خریدار ندارد. همراه چیکاو باشید.

از اکنون به بعد احتمال دارد که این وضعیت تغییر کند زیرا علاوه بر هواوی که در بازار چین جلو سامسونگ قد علم کرده است، برندهای دیگر مانند اوپو، ویوو و دیگر بازیگران نیز آرام آرام از راه می‌رسند. همین چند روز قبل گوشی تاشوی اوپو فایند ان (Oppo Find N) به طور محدود عرضه شد که با استقبال بی نظیر کاربران مواجه شد و تا حدودی تخت سلطنت سامسونگ را به لرزه درآورد. 

با این حال،اگرچه بازار جهانی گوشی‌های تاشو تنها تحت سلطه سامسونگ قرار دارد اما بازار گوشی‌های تاشوی چین داستان متفاوتی را روایت می‌کند و به‌ویژه دو تولیدکننده بزرگ گوشی‌های تاشو یعنی هواوی و سامسونگ در این میدان جنگ حضور فعال و پر رنگی دارند و با آتش پرحجم، هدف بیرون راندن دیگری را در سر می‌پرورانند. هواوی اما انگار در سرزمین خود موفق‌تر ظاهر ظاهر شده و توانسته است تا ۶۴ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در چین را در اختیار بگیرد، یعنی بیش از ۵۰  درصد!

هواوی ۶۴ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در چین را در اختیار دارد - چیکاو

 گزارشی که در ۱۷ دسامبر توسط iResearch China منتشر شد نشان داد که در طول سال ۲۰۲۱، هواوی سهم بازار ۶۴ درصدی را در بازار تاشو چین به دست آورده است. هواوی حتی از اوج زمانی که در سال‌های گذشته و قبل از تحریم‌های آمریکا در بازار گوشی‌های هوشمند معمولی چین تسلط داشت، پیشی گرفت. iResearch چین همچنین نشان داده است که تقاضای فزاینده‌ای برای گوشی‌های هوشمند تاشو که به شکل کتابی باز و بسته می‌شوند، وجود داشته است، مطابق با اعلام هواوی در مورد گوشی هوشمند هواوی پی ۵۰ پاکت (Huawei P 50 Pocket) در رویداد اصلی پرچمدار زمستانی هواوی که در  ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، هنگام انتخاب بهترین گوشی تاشو برای خرید، مشتریان پاسخ دادند که اولویت اصلی آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های تاشو است، در حالی که رتبه دوم طراحی شیک بودن و حس تاشو است.

 گزارشی که در ۱۷ دسامبر توسط iResearch China - چیکاو

در یک نظرسنجی دیگر، هنگام انتخاب بهترین نوع تاشو، کاربران مدلی را که مانند کتاب باز و بسته می‌شود برای خرید انتخاب می‌کردند.iResearch چین نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان بیشتر بر روی مشخصات و ویژگی‌ها و همچنین شهرت برندی که از آن خرید می‌کنند تمرکز می‌کنند. نمی‌توان مناقشه کرد که یکی از مهمترین نقاط فروش جذاب گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ، طراحی مد روز رنگی پاستلی آن بود و این که طراحی شیک آن یکی از ویژگی‌هایی بود که نسبت به برادرش، گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold3) داشت.

میزانفروش گوشی تاشوی کتابی هواوی میت ایکس ۲ (Huawei Mate X2) - چیکاو

اگرچه هوآوی در حال حاضر گوشی تاشوی کتابی هواوی میت ایکس ۲ (Huawei Mate X2) خود را دارد که پرچمدار این شرکت است، اما این شرکت همچنین امیدوار است که گوشی تاشوی دیگر این برند که از وسط تا می‌شود و شبیه گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ است و اولین گوشی هواوی از این نوع تاشو محسوب می‌شود، موفقیت برادرش هواوی میت ایکس ۲ را تکرار کند و لااقل در سرزمین مادری بتواند بر فروش گوشی هوشمند تاشوی زد فلیپ سامسونگ غلبه کند. این گوشی تاشوی این برند، هواوی پی ۵۰ پاکت  (Huawei P50 Pocket) نام دارد و قرار است که هفته آینده در روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر (اول دی ماه) معرفی خواهد شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.