احتمالا آیفون 14 اپل بدون ناچ عرضه می شود

به نظر می رسد اپل قصد دارد از صفحه نمایش آیفون جدید 2022 خود ناچ را حذف کند. بنابراین احتمال دارد که آیفون 14 در صفحه نمایشگر خود دارای حفره دوربین سلفی باشد. همراه چیکاو باشید.

اکثر سازندگان گوشی های اندروید، در گجت های جدید خود اقدام به حذف ناچ در بالای صفحه نمایش گوشی کرده اند و تا حد زیادی از استفاده کردن از ناچ فاصله گرفته اند؛ از این رو، به نظر می رسد که طراحان اپل قصد دارند که در طراحی آیفون 14 که در سال 2022 تولید می شود، از حفره سلفی استفاده کنند. رویکرد چند سال اخیر سازندگان و طراحان گوشی اندروید برای حذف ناچ به این دلیل بوده است که، با استفاده از حفره به جای ناچ، بتوانند حداکثر صفحه نمایش را نسبت به بدنه در اختیار کاربران خود قرار دهند. به گزارش یکی از تحلیل گران معروف اپل ممکن است در صفحه نمایش آیفون 14 از همین طراحی استفاده کند. بنابراین در صورتی که نتایج آزمایشات این گوشی جدید شرکت اپل موفقیت آمیز بوده و عملکرد مطلوبی داشته باشد، احتمال دارد که اپل در طراحی آیفون 14 از حفره سلفی در نمایشگر موبایل خود استفاده کند.

بر اساس پیش بینی مینگ چی کوئو حداقل در طراحی گوشی های مدل بالای پرچمداران اپل به جای ناچ از حفره استفاده خواهد شد. بر اساس گفته وی، اگر مانند سال قبل اپل قصد داشته باشد چهار مدل آیفون 14 رونمایی و عرضه کند احتمالا در طراحی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس این طراحی دیده خواهد شد. اما احتمال دیگری نیز وجود دارد، در صورتی که نتایج آزمایشات اپل موفقیت آمیز و قابل تایید باشد، در صفحه نمایش تمام مدل های آیفون جدید 2022 حفره تعبیه خواهد شد.

همانطور که گفته شد، با تغییر رویکرد اپل در استفاده از حفره سلفی به جای ناچ درصد بیشتری از صفحه نمایش را نسبت به بدنه در اختیار کاربران قرار می دهد اما با این تغییر هنوز اپل برای برخی ویژگی های خود مانند Face ID تصمیمی نگرفته است. با وجود اینکه ناچ برای طراحی و تعبیه Face ID و برخی دیگر از ویژگی های ضروری می باشد سوالی که پیش می آید این است که آیفون در صورت استفاده استفاده از حفره به جای ناچ چه تدبیری برای تجهیزات سخت افزاری که نیاز به تاچ دارند می اندیشد؟ این روز ها اخباری تحت عنوان استفاده از دوربین زیر صفحه نمایش نیز به گوش می رسد! اما هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. بنابراین باید منتظر گزارشات جدید درباره طراحی آیفون جدید بمانیم. 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. نقوی می گوید

    اپل همیشه پیشتاز هست داخل تغییرات باید منتظر باشیم ببینیم آیفون 13 چجوری عرضه میشه

  2. صبورا می گوید

    امیدوارم آیفون 14 بدون ناچ باشه واقعا ناچ تو ذوق میزنه?