گوگل می گوید کندی سنسور اثر انگشت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو طبیعی است

در ماه اکتبر (مهرماه ۱۴۰۰)، گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو معرفی شدند. این دو گوشی هوشمند نسل جدید پرچمداران گوگل هستند که از زمان عرضه در بازار تاکنون بسیار بحث برانگیز و در عین حال جالب بوده‌اند. متاسفانه عرضه این محصولات جدید تا به حال از سوی کاربران با انتقاداتی همراه بوده است. ازجمله مشکلاتی در مورد کیفیت صفحه نمایش و سرعت شارژ سریع وجود دارد، اما برای برخی از کاربران، پاسخگویی اسکنر اثر انگشت به یک دردسر تبدیل شده است. همراه چیکاو باشید.

  • به گفته گوگل کندی سنسور اثر انگشت گوشی های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو طبیعی است

تعدادی از کاربران از کند بودن و از کار افتادن سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش شکایت دارند. لذت انتقال حسگر بیومتریک شناسایی اثر انگشت از روی پنل پشت گوشی به زیر صفحه نمایش جای خود را به ناامیدی داده است. در حالی که دستگاه‌های قدیمی پیکسل با اسکنر اثر انگشت سنتی که در پنل پشت گوشی قرار داشت، عرضه می‌شدند، احراز هویت بسیار سریع و آنی بود، اما اکنون هر دو گوشی پرچمدار جدید گوگل یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در در این زمینه بسیار ضعیف به نظر می‌رسند، واکنش‌پذیری اسکنر اثر انگشت هر دوی این گوشی‌های جدید بسیار کند و ناامید کننده است به طوری که بسیاری کاربران از این موضوع شاکی شده‌اند.

به گفته گوگل کندی سنسور اثر انگشت گوشی های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو طبیعی است - چیکاو

یکی از کاربران در وبلاگ این شرکت از عملکرد بسیار کند اثر انگشت گوگل پیکسل ۶ شکایت کرد و گفت که از عملکرد کلی این گوشی هوشمند راضی است، اما نقص و سرعت سنسور حس کلی دستگاه را خراب می‌کند. گوگل البته که از این موضوع سرسری رد نشد و به شکایت این کاربر پاسخ داد.

گوگل در ابتدا از این که این موضوع باعث ناراحتی این کاربر شده است از او عذرخواهی کرد. این شرکت سپس اعلام کرد که در این دو گوشی از الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته در عملکرد حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. به همین دلیل است که شناسایی و تأیید اثر انگشت ممکن است اندکی بیشتر طول بکشد.

به عبارت دیگر، این شرکت در تلاش است تا کاربران این دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را متقاعد کند که عملکرد آهسته حسگر بیومتریک یک هنجار است و این بهای افزایش سطح امنیت است. و این اظهار نظر گوگل درواقع به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که کاربران این دو گوشی نباید روی بهبود عملکرد اسکنر به صورت برنامه‌ای (به روز رسانی) حساب کنند و باید با این مشکل یک جوری کنار آیند.

  • شارژ سریع گوشی‌های پیکسل ۶ گوگل با شارژر ۳۰ واتی جدید همخوانی ندارد

با عرضه گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، گوگل توانایی شارژ سریع گوشی‌های هوشمند خود را به رخ کشید. به گفته سازنده، شارژر ۲۵ دلاری ۳۰ واتی؛ که همراه گوشی‌های پیکسل ۶ عرضه نمی‌شود، باتری گوشی را تنها در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌کند. اما، به گفته Android Authority، ادعاهای گوگل مشتریان را گمراه می‌کند.

پس از آزمایش‌های گوناگون این دو گوشی هوشمند پیکسل‌های گوگل با شارژر ۳۰ واتی، روزنامه نگاران دریافتند که پیکسل ۶ به طور کامل از قابلیت‌های خود استفاده نمی‌کند، یعنی نمی‌تواند باتری گوشی را با توان ۳۰ واتی که سازنده ادعا کرده است، شارژ کند و سرعت شارژ بسیار پایین‌تر از این میزان است.

شارژ سریع گوشی‌های پیکسل ۶ گوگل با شارژر ۳۰ واتی جدید همخوانی ندارد - چیکاو

حداکثر توانی که این گوشی‌ها می‌توانند استفاده کنند، در واقعیت از ۲۲ وات تجاوز نمی‌کند. بنابراین، تقریباً در حدود ۱۱۱ دقیقه طول کشید تا باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی پیکسل ۶ گوگل توانست به طور کامل شارژ شود. آن هم با شارژ سازگار با باتری گوشی و همچنین در حالتی که گوشی خاموش بود تا به هیچ وجه برق مصرف نکند. درواقع، گوگل کاربران را فریب نداده است و ۳۱ دقیقه طول می‌کشد تا میزان شارژ باتری به علامت ۵۰ درصد برسد، اما برای شارژ نیمه دیگر باتری، سرعت شارژ کاهش می‌یابد و بسیار بیشتر طول می‌کشد.

در واقع، وقتی میزان شارژ به ۷۵ درصد می‌رسد، سرعت شارژ به ۱۲ وات کاهش می‌یابد، و زمانی که باتری تقریباً نزدیک به شارژ شدن کامل باشد این رقم به ۲.۵ وات کاهش می‌یابد و ۱۵ درصد آخر باتری تقریباً در حدود یک ساعت طول می‌کشدتا بتواند به شارژ کامل برسد. این که میزان نرخ شارژ در طول زمان کاهش یابد، یک موضوع طبیعی است، زیرا از گرم شدن بیش از حد و آسیب رسیدن به باتری جلوگیری می‌کند، اما میزان سرعت بسیار پایین ۲.۵ وات همچنان غیرعادی به نظر می‌رسد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.