تولید گوگل پیکسل ۴ ای ۵جی و پیکسل ۵ با عرضه‌ی گوشی پیکسل ۵ ای ۵جی متوقف می شود

گوگل سازنده گوشی‌های هوشمند سنتی نیست. خوب‌، این یک واقعیت بدیهی است. اما بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر هر مدل خط جدید پیکسل هستند. این منطقی است. گوشی‌های هوشمند پیکسل اولین گوشی‌هایی هستند که مجهز به سیستم عامل جدید اندروید هستند. بنابراین همانطور که حدس می‌زنید میلیون‌ها طرفدار اندروید وجود دارند که می‌خواهند ابتدا همه چیز جدید را آزمایش کنند. با بازگشت به گوگل‌، حتی به عنوان یک تولید کننده سنتی تلفن‌های هوشمند رفتار نمی‌کند. گوگل این هفته دو بیانیه صادر کرد. ابتدا، پیش نمایش سری گوگل پیکسل 6 را ارائه کرد. دوم، گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۵ ای (Google Pixel 5a) که بسیار مورد بحث قرار گرفته بود را نشان داد. مانند سایر تولیدکنندگان نیست که تا زمان آماده شدن شما را به بازی بگیرند. همراه چیکاو باشید.

خوب، ما می‌دانیم که سری گوگل پیکسل ۶ (Google Pixel 6) تا پاییز امسال در دسترس نخواهد بود  اما گوگل پیکسل ۵ ای در قفسه ها قرار دارد. قیمت اولیه 449 دلار است. بسیاری فکر کرده‌اند که آیا گوگل چندین نسل از گوشی های پیکسل خود را به طور همزمان می‌فروشد یا خیر. و با در نظر گرفتن این واقعیت که گوگل در این بازار چگونه رفتار می‌کند ، کاملاً امکان پذیر است. اما به نظر می‌رسد اینطور نیست، زیرا تولید گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای ۵جی و پیکسل ۵ متوقف می‌شوند. ما حدس می‌زنیم مشکل کمبود تراشه نقش مهمی در این تصمیم داشته است.

تصویر صفحه نمایش Google Pixel 5a - چیکاو

Digital Trends ثابت می‌کند که گوگل قبلاً اعلام کرده است که گوشی پیکسل ۴ ای ۵جی و پیکسل 5 متوقف شده‌اند. هنوز تعدادی واحد در فروشگاه‌ها باقی مانده است. بنابراین می‌توانید آنها را از طریق کانال‌های فروش رسمی به دست آورید. اما این شرکت واحدهای جدیدی تولید نخواهد کرد. دیجیتال ترندز می‌گوید:

«با پیش‌بینی‌های فعلی، انتظار داریم Google Store در ایالات متحده پس از عرضه گوگل پیکسل ۵ ای ۵جی، گوگل فروش ۴ ای ۵جی و پیکسل ۵ را متوقف کند. گوشی پیکسل ۵ ای ۵جی یک گزینه عالی برای مشتریان است و ارتقاء سخت افزاری ارزشمندی را در مقایسه با پیکسل ۴ ای ۵جی ارائه می‌دهد، آن هم با قیمت پایین تر.»

تصویر پنل پشتی و جلویی پیکسل 5 - چیکاو

با این حال، این تعجب آور نیست زیرا ما شاهد انبار شدن گوشی پیکسل ۴ ای ۵جی در چندین مکان در دو ماه گذشته بوده‌ایم. و از آنجا که گوگل در حال آماده سازی مدل‌های جدید است، منطقی بود که این مدل را تولید نکند.

به هر حال‌، ما فکر نمی‌کنیم کاربران از این تصمیم ناامید شوند زیرا گوشی پیکسل ۵ ای ۵جی بهترین ترکیب پیکسل ۴ ای ۵جی و پیکسل ۵ را ارائه می‌دهد زیرا صفحه نمایش بزرگتر و باتری بزرگتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در داخل بدنه، هنوز از همان تراشه اسنپدراگون ۷۶۵جی (SoC Snapdragon 765G) استفاده می‌کند و سخت افزار دوربین مشابه دو دوربین دیگر را دارد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.