با نزدیک شدن به رویداد معرفی آیفون ۱۳، آیفون ۱۲ در حدود ۳۱۰ دلار ارزان می شود

با توجه به گزارش‌های مکرر اخیر در مورد آیفون ۱۳، اکنون دیگر همه می‌دانند که این سری به زودی عرضه می‌شود. در واقع، تاریخ معرفی و عرضه‌ی احتمالی این آیفون‌ها، در حال حاضر از نظر اکثر عموم مردم عقیده بر این است که در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) انجام می‌شود. این سری جدید از زمان معرفی آیفون ایکس (iPhone X) در سال ۲۰۱۷، بزرگترین تغییر در طراحی صفحه نمایش را به خود خواهد دید. همراه چیکاو باشید.

 البته، در این سری از آیفون‌ها، همان طور که طیف گسترده‌ای از کاربران مشتاقانه منتظر دیدن آن هستند، مقدار بریدگی ناچ به میزان قابل توجه‌ای کاهش پیدا می‌کند. این امر نیز بسیار معمول است که مدل‌های قبلی پرچمداران، درست قبل از رونمایی از آیفون‌های جانشین جدید، از نظر قیمت به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کنند. به نظر می‌رسد این مورد درباره‌ی آیفون ۱۲ (مدل قبلی)، با آمدن جانشین آن آیفون ۱۳ نیز کاملاً صادق باشد.

با نزدیک شدن به زمان عرضه آیفون ۱۳، آیفون ۱۲ در حال حاضر با افت شدید قیمت رو به رو شده است. بر اساس گزارش‌ها، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۲ در حال حاضر با قیمت ۴۷۹۹ یوان (۷۴۴ دلار) در برخی بازارها به فروش می‌رسد. این قیمت  ۲۰۰۰ یوان (۳۱۰ دلار) از قیمت رسمی آن یعنی ۶۷۹۹ یوان (۱۰۵۴ دلار) پایین‌تر است. همان طور که همه می‌دانید، وقتی سری آیفون ۱۳ عرضه می‌شود، فروش آیفون ۱۲ می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این خطری است که بسیاری از بازارهای فروش نمی‌توانند از عهده آن برآیند. بنابراین، آن‌ها این کاهش قیمت‌ها برای فروش تعداد موجودی باقی مانده خود از آیفون ۱۲ را انجام می‌دهند تا متحمل ضرر و زیان بیشتری نشوند.

افت قیمت آیفون 12 - چیکاو

اگرچه آیفون ۱۳ امسال با چند ارتقا عرضه می‌شود، اما قیمت اولیه آن نسبت به قیمت زمان عرضه‌ی آیفون قبلی،  افزایش نمی‌یابد اما به دلیل اضافه شدن نسخه‌ای که دارای حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی یک ترابایتی است، فقط قیمت این نسخه خیلی زیاد خواهد بود که بیش از ۲۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. با توجه به عدم افزایش قیمت آیفون‌های جدید، بسیاری از کاربران آیفون ۱۲ به فکر تعویض آیفون ۱۲ خود افتاده‌اند تا آیفون ۱۳ را تهیه کنند.

علاوه بر تغییر در طراحی صفحه نمایش، گزارشاتی مبنی بر افزایش ظرفیت باتری آیفون ۱۳ نیز  به گوش می‌رسد. در داخل بدنه‌ی این گوشی‌های هوشمند (سری آیفون ۱۳) از تراشه‌ی جدید اپل یعنی Bionic A15 استفاده خواهد شد. البته انتظار می‌رود که عملکرد کلی باتری بهتر شده باشد.

ماژول دوربین آیفون 13 - چیکاو

کاهش میزان ناچ باعث می‌شود که آیفون‌های جدید، نسبت صفحه نمایش به بدنه بزرگتر و جلوه بصری بهتری داشته باشند. با این حال، اندازه صفحه نمایش همانند نسل قبلی است. این سری نیز در سه اندازه صفحه نمایش عرضه خواهند شد که صفحه نمایش مدل مینی (mini) ۵.۴ اینچ خواهد بود و مدل مدل آیفون ۱۳ و پرو (13 & Pro) از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره می‌برند و در نهایت آیفون پرومکس (Pro Max) نیز به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز خواهد شد.

سری آیفون ۱۳ نسبت به سایر سری‌های قبلی گزینه‌های رنگ بیشتری را برای انتخاب در دسترس کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر گزینه‌های رنگ سیاه و سفید، گزینه‌های رنگ طلایی غروب خورشید (sunset gold) و همچنین رنگ رز گلد (rose gold) را نیز عرضه می‌کند. البته این دو رنگ برای گوشی‌های آیفون کاملاً جدید نیستند. توجه به این نکته ضروری است که سری آیفون ۱۳ پرو دارای نسخه‌ی حافظه‌ی ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی نخواهد بود، بلکه، کاربران باید بین مدل حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه‌ی دارای حافظه  ۵۱۲ گیگابایتی یکی را انتخاب کنند.

 

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.