استیو وزنیاک از بنیانگذاران اپل به این دلایل از گوشی آیفون 13 راضی نیست

استیو وزنیاک مدت‌هاست که بازنشسته شده است و دیگر هیچ تاثیری بر سیاست‌های اپل ندارد. اما نظر او در مورد موضوعات مختلف پیرامون محصولات شرکت اپل همچنان مورد توجه طرفداران این شرکت و دوستداران فناوری است. همراه چیکاو باشید.

وزنیاک نیز از این موضوع استفاده می‌کند و اغلب در مورد رویدادها یا محصولات مرتبط با اپل نظر می‌دهد. گاهی اوقات او در مورد نحوه عملکرد شرکت در یک موقعیت خاص اظهار نظر می‌کند. گهگاه از آن تعریف می‌کند و گاهی انتقادات زیادی از سوی او مطرح می‌شود.

  • استیو وزنیاک کیست؟

استیون گَری وازنیَاک (Stephen Gary Wozniak)  مشهور به استیو وزنیاک و ملقب به دِ واز (The Woz)  یک مهندس کامپیوتر، مخترع و دانشمند آمریکایی است که در ۲۶ سالگی همراه با رونالد وین و استیو جابز کمپانی اپل را در سال ۱۹۷۶ تأسیس کرد.

وازنیاک و استیو جابز به واسطه کامپیوتری به نام اپل I که وازنیاک طراحی کرده بود، اقدام به تأسیس این کمپانی کردند. اپل I و اپل II نیز دو کامپیوتر شخصی بودند که توسط وازنیاک در سال ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ طراحی شدند. پس از موفقیت اپل I و اپل II، شرکت اپل تصمیم به ساخت نسخه جدیدی از دو محصول قبلی خود گرفت.

در سال ۱۹۸۰ آن‌ها اپل III را عرضه کردند، اما بنابر دلایلی، اپل III به موفقیت نرسید و در سال ۱۹۸۴ توسعه آن نیز متوقف شد. در سال ۱۹۸۵، وازنیاک شرکتی به نام سی ال ۹ را تأسیس کرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۷ اولین دستگاه کنترل از راه دور عمومی که قابلیت برنامه‌ریزی شدن را داشت را نیز معرفی کرد. در همان سال، او شرکت اپل را برای همیشه  ترک کرد.

استیو وزنیاک کیست؟ - چیکاو

طبق اظهارات او، دلیل وازنیاک برای ترک شرکت، کسب تجربه در ساخت محصولات جدید و کوچکتر بود. پس از ترک اپل از سال ۱۹۸۷ تاکنون حقوقی به میزان ۱۲۰ هزار دلار به عنوان دستمزد بازنشستگی نیز از اپل به صورت ماهانه دریافت می‌کند.

  • استیو وزنیاک به این دلایل از آیفون 13 راضی نیست

به نظر می‌رسد که او مشتاق دستگاه‌های اخیراً عرضه شده از سری آیفون ۱۳ نیست. او به سادگی ارزش و ویژگی‌های اقلام جدید را در مقایسه با پیشینیان خود درک نمی‌کند. یکی از بنیانگذاران اپل گفت که او هیچ تفاوتی بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ نمی‌بیند. به نظر او، نرم‌افزار جدید باید روی مدل‌های قدیمی به خوبی کار کند.

استیو وزنیاک اولین کسی نیست که در مورد آیفون ۱۳ سخنان منفی بر زبان می‌آورد. در شرایطی که در واقع گوشی هوشمند چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهد، این شرکت در حال سپری کردن زمان است و هیچ پیشرفت جدی از نظر فناوری‌ها و عملکردهای جدید ارائه نمی‌دهد.

بهبودهای پیشنهادی جزئی هستند. مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳؛ می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها مدل‌های تقریباً یکسانی هستند و تفاوت بین آن‌ها حداقل است. و تفاوت همیشه به نفع نسل گذشته نیست.

استیو وزنیاک به این دلایل از آیفون 13 راضی نیست - چیکاو

اما دستگاه بازاریابی اپل که به خوبی روغن کاری شده است به خوبی کار می‌کند و بازاریابان این شرکت نان خود را بیهوده نمی‌خورند. آن‌ها بر هنر شستشوی مغزی گله خود مسلط شده‌اند و مشتریان برای خرید یک آیفون ۱۳ کاملاً جدید به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند. آن‌ها با پولی که به سختی به دست آورده‌اند روی فناوری قدیمی هزینه می‌کنند، موافقند که بدون ارائه چیزی واقعاً ارزشمند، از بین رفته‌اند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.