بهترین گوشی های هوشمند میان رده برای دانشجویان؛ پیشنهاد ویژه: شیائومی سیوی (بخش دوم)

سری نوا ( Nova) هواوی همیشه مشتریان جوان را هدف گرفته است. به عبارت دیگر، تلفن‌های نوا تلفن‌های هوشمند ایده آل برای دانشجویان هستند. اما هواوی به دلیل تحریم‌های کمرشکن آمریکا علیه این شرکت در حال گذر از جهنم است. بنابراین جالب است که ببینیم آیا این شرکت قادر است محصولات خوبی را در چنین شرایط سختی تولید کند یا خیر. همراه چیکاو باشید.

  • هواوی نوا ۹ پرو (HUAWEI NOVA 9 PRO)

هواوی نوا ۹ پرو دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۲ اینچی تحسین برانگیز سوپر آمولد است که از ۱ میلیارد رنگ بعلاوه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز  پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بالا پشتیبانی می‌کند که درواقع از فناوری نرخ نوسازی متغیر استفاده می‌کند که با توجه به سرعت مورد نیاز تصاویری که پخش می‌کند، نرخ نوسازی را نیز متناسب با آن تغییر می‌دهدکه باعث فشار کمتر بر پردازنده و مصرف پایین‌تر باتری می‌شود.

 همچنین هواوی نوا ۹ پرو دارای دو لنز ۳۲ مگاپیکسلی در جلو است که یکی از نوع واید و دیگری از نوع اولترا واید استفاده شده است. بنابراین، این تلفن قادر به ارائه کیفیت تصویر با کیفیت بالا است. علاوه بر این، در پنل پشتی، ما یک حسگر تصویر فوق‌العاده ۵۰ مگاپیکسلی داریم. جدا از این دوربین اصلی RYYB پیکسل، یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، یک لنز عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز دیگر سنسورهای این ماژول دوربین گوشی هواوی نوا ۹ پرو را تشکیل می‌دهند.

ماژول دوربین هواوی نوا ۹ پرو (HUAWEI NOVA 9 PRO) - چیکاو

اندازه سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل 1/1.56 اینچ است که بسیار بزرگ است، بنابراین ورودی نور ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. این بزرگترین سنسور در سری نوا هواوی است. به غیر از این، هواوی نوا ۹ پرو  برای ضبط محتوای ویدیویی رای وبلاگ ایده آل است.

گوشی هوشمند هواوی نوا ۹ پرو می‌تواند قابلیت‌ها و امکاناتی همچون  فیلمبرداری با کیفیت 4K با دوربین اولترا واید یا فوق عریض، فیلمبرداری در نور کم، تثبیت کننده پرتره AIS+3D، حرکت آهسته در جلو و عکاسی با تایم لپس، استفاده از ۳ میکروفون برای  ردیابی صدا و غیره پشتیبانی می‌کند.

در مورد سخت‌افزار نیز این گوشی هوشمند بسیار ارزشمند از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام قدرت می‌گیرد و از نظر شبکه ارتباطات نیز می‌تواند تا حداکثر از شبکه ارتباطات 4G پشتیبانی کند که عدم پشتیبانی از شبکه موبایلی 5G به دلایل فشار تحریم‌های آمریکا بر این شرکت است که اجازه چنین کاری را به آن نمی‌دهد.

پنل پشتی هواوی نوا ۹ پرو (HUAWEI NOVA 9 PRO) - چیکاو

علاوه بر این امکانات و قابلیت‌های شگفت‌انگیز و تحسین برای چنین گوشی میان‌رده‌ای، از دیگر ویژگی‌های عجیبی که باعث شگفتی و حیرت کاربران می‌شود، استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از نسل اول فست شارژ فوق تصور و شگفت انگیز ۱۰۰ واتی است. این سرعت شارژ عالی می‌تواند تنها در مدت زمان ۲۰ دقیقه سطح شارژ باتری را از ۰ درصد یا خالی مطلق به ۱۰۰ درصد برساند.

سخت‌افزار قدرتمند این گوشی هوشمند همچنین نیاز به قطعه‌ای خوب برای دفع گرما دارد که بتواند به طور عالی از پس این کار برآید. بنابراین گوشی هواوی نوا ۹ پرو دارای معماری دفع حرارت از نوع ۳۶۰ درجه با استفاده از حالت خنک کنندگی مایع استاندارد. این دستگاه از یک سینک حرارتی VC دوگانه خنک کننده مایع + یک هیت سینک گرافنی با رسانایی حرارتی فوق العاده بالا و تنظیم پویای هوشمند AI استفاده می‌کند.

 بیش از یک سال پیش هواوی شروع به استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود کرد، بنابر این می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند استفاده از سیستم عامل هارومنی او اس ۲ (HarmonyOS 2) هواوی است.

این سیستم عامل اختصاصی این شرکت که از طراحی و امکانات عالی بهره می‌برد، به دلیل هماهنگی چند شبکه‌ای، استفاده همزمان دو شبکه، به اشتراک‌گذاری ارتباطات چند دستگاهی و پیش بینی سیگنال هوش مصنوعی، محیط ارتباطی راحت‌تر و روان‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

رنگ بندی هواوی نوا ۹ پرو (HUAWEI NOVA 9 PRO) - چیکاو

  • نقاط قوت:

□ صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۲ اینچی تحسین برانگیز سوپر آمولد

□ پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 

□ دو لنز ۳۲ مگاپیکسلی در جلو

□ سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل 1/1.56 اینچ

□ اندازه بزرگ سنسور 1/1.56 اینچی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

□ فیلمبرداری با کیفیت 4K با دوربین اولترا واید

□ تثبیت کننده پرتره AIS+3D

□ قابلیت اسلو موشن برای جلو

□ عکاسی با تایم لپس

□ استفاده از ۳ میکروفون برای  ردیابی صدا

□ پشتیبانی از نسل اول فست شارژ  ۱۰۰ واتی

□ شارژ کامل باتری از ۰ تا ۱۰۰ تنها در مدت ۲۰ دقیقه

□ معماری دفع حرارت از نوع ۳۶۰ درجه برای پردازنده

□ استفاده از سیستم عامل اختصاصی هارمونی او اس ۲

□ سینک حرارتی VC دوگانه خنک کننده مایع + یک هیت سینک گرافنی با رسانایی حرارتی فوق العاده بالا و تنظیم پویای هوشمند AI

شاید اگر تحریم‌های آمریکا علیه هواوی وجود نداشت، گوشی هواوی نوا ۹ پرو با مجهز شدن به شبکه نسل پنجم ارتباطات موبایل یعنی ۵جی، می‌توانست با چنین قابلیت های تحسین برانگیزی که دارد، پنجه در پنجه پرچمداران دنیای اندروید بیندازد و در سطح گوشی‌های میان‌رده‌ نیز در صدر اگر نه، حداقل در رتبه‌های بالای این فهرست قرار گیرد.

در بخش بعدی این مقاله مشخصات سایر گوشی‌های هوشمند پیشنهادی این فهرست یعنی: اوپو اف ۱۹ اس، IQOO Z5، ریلمی جی تی نئو ۲، شیائومی می ۱۱ تی پرو و سرانجام گل سرسبد این فهرست، گوشی هوشمند شیائومی سیوی تقدیم خواهد شد. پس با چیکاو همراه باشید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.