بهترین گوشی های هوشمند میان رده برای دانشجویان؛ پیشنهاد ویژه: شیائومی سیوی (بخش اول)

هر زمان که لیستی از بهترین تلفن‌های هوشمند برای دانشجویان ارائه می‌شود، میبایست به خاطر داشت که دانشجویان چه نوع محصولاتی را ترجیح می‌دهند. بدون شک دانشجویان ترجیحات کاملاً متفاوتی دارند. منظور این است که برخی از آن‌ها می‌توانند هزینه خرید گوشی‌های هوشمند درجه یک و بالا رده را بپردازند اما برخی نمی‌توانند و برخی نیز نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف کنند. برخی روی دوربین تمرکز می‌کنند و برخی دیگر هیچ مارک دیگری به جز اپل را نمی‌شناسند. 

بنابراین هر بار که یک تلفن هوشمند جدید در بازار عرضه می‌شود، می‌تواند این شانس را داشته باشد که از سوی طیف گسترده‌ی دانشجویان با استقبال رو به رو شود.  پس اکثر گوشی‌های هوشمند شانس این را دارند که بتوانند این قشر را به سوی خود جلب کنند. در این مقاله ما مدل‌های متفاوتی را انتخاب کرده‌ایم که تصور می‌کنیم همان چیزی باشد که دانشجویان به دنبال آن هستند. همراه چیکاو باشید.

■ گلکسی ام ۲۲ سامسونگ (Galaxy M 22 Samsung)

این یک اسمارت فون جدید سامسونگ از سری M است که می‌تواند دارای چند نکته خوب برای فروش بالا داشته باشد. اما همان طور که از نام آن پیداست که در سری ام سامسونگ قرار دارد، نباید انتظار زیادی از این گوشی داشته باشید. سامسونگ گلکسی ام ۲۲ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی سوپر آمولد با وضوح اچ دی پلاس و استفاده از شکاف اینفینیتی یو  Infinity-U در بالای صفحه نمایش است. نمایشگر این گوشی نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این یکی از شگفت انگیزترین ویژگی‌های این گوشی است.

صفحه نمایش و پنل پشتی گلکسی ام ۲۲ سامسونگ (Galaxy M 22 Samsung) - چیکاو

در داخل بدنه، پردازنده هشت هسته‌ای هلیو مدیاتک به همراه حداکثر ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. اما میزان حافظه را می‌توان از طریق شکاف کارت microSD تا ۱ ترابایت افزایش داد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این تلفن که شایسته توجه است دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. همچنین دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز وجود دارد. دوربین جلو دارای رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل است. در نهایت، این تلفن با باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود که از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

رنگ بندی گلکسی ام ۲۲ سامسونگ (Galaxy M 22 Samsung) - چیکاو

  • نقاط قوت:

□  نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز

□ – روشنایی عالی ۶۰۰ نیت در حالت HDR

□ میزان رم حداقل ۴ بعلاوه ۶۴ گیگابایت تا ۶ بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت

□ ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8

□ باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

□ حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)

■ لنوو کی ۱۳ پرو (Lenovo K13 Pro)

مدل جالب دیگر از این بخش، گوشی هوشمندی از برند معروف لنوو است: لنوو کی ۱۳ پرو. اگرچه این تلفن همراه ویژگی‌های زیادی برای گفتن ندارد که مخصوص طیف گسترده دانشجویان باشد اما با دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. همین قابلیت‌ها نیز باعث شده که آن را به دستگاهی متمایز تبدیل می‌کند.

لنوو کی ۱۳ پرو (Lenovo K13 Pro) مشکی - چیکاو

قهرمان اصلی ما از تراشه اسنپدراگون ۶۶۱ کوالکام استفاده می‌کند. اگرچه بسیاری تصور می‌کنند که این تراشه برای مدل‌های میان رده است و تراشه‌های سری ۸ تراشه‌های پرچمدار و پس از آن تراشه‌های سری و ۷ کوالکام قرار دارند اما شاید داوری جالبی نباشد زیرا این تراشه نیز پردازنده‌ی نسبتاً قدرتمندی است و نسبت به قیمتی که برای این گوشی پرداخت می‌شود، باید مورد قضاوت قرار گیرد که می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

 به هر حال، این گوشی از نمایشگر ۶.۵۱ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این دستگاه استفاده از ماژول دوربین چهارگانه در پنل پشتی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت برای دوربین اصلی است.حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور دو مگاپیکسلی برای عکاسی مینیاتوری و داده‌های عمق تصویر دیگر حسگرهای آن هستند.

دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسل کیفیت دارد اما کیفیت فیلم‌برداری به حداکثر فول اچ دی و ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. این گوشی دارای ۴ تا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. علاوه بر این، باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات نیز نگات قابل توجه و چشمگیری هستند.

صفحه نمایش و پنل پشتی لنوو کی ۱۳ پرو (Lenovo K13 Pro) - چیکاو

  • نقاط قوت:

□ نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز

□ حداقل میزان رم و حافظه داخلی ۴ بعلاوه ۶۴ گیگابایت

□ماژول دوربین چهارگانه با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی

□ باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۱۵ واتی

□ پشتیبانی از OTG

در بخش‌های بعدی این مقاله مشخصات سایر گوشی‌های هوشمند پیشنهادی این فهرست ازجمله: گوشی هواوی نوا ۹ پرو، اوپو اف ۱۹ اس، IQOO Z5، ریلمی جی تی نئو ۲، شیائومی می ۱۱ تی پرو… و سرانجام گل سر سبد این فهرست، گوشی هوشمند شیائومی سیوی تقدیم خواهد شد. پس با چیکاو همراه باشید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.