بهترین گوشی های هوشمند میان رده برای دانشجویان؛ پیشنهاد ویژه: شیائومی سیوی (بخش چهارم)

تاکنون به معرفی طیف وسیعی از گوشی های میان رده کاربردی برای دانشجویان در قالب سه مقاله پرداختیم. در بخش چهارم نیز قصد داریم تا بهترین گوشی های میان رده کمپانی چینی شیائومی را که انتخاب مناسبی برای دانشجویان هستند، معرفی کنیم. در ادامه همراه چیکاو باشید.

  • گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ تی پرو (XIAOMI 11T PRO)

گوشی‌های هوشمند سری T شیائومی می‌تواند برای دانشجویان بسیار مناسب باشند زیرا ویژگی‌های زیادی از سری اصلی Mi به ارث برده‌اند اما هزینه کمتری دارند. از این نظر، گوشی می ۱۱ تی پرو به وضوح نشان می‌دهد که یک پرچمدار مقرون به صرفه چگونه ظاهر و عملکردی می‌تواند داشته باشد زیرا این گوشی به آن صورت از پرچمداران چیزی کم ندارد.

نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ مربع در کنار پشتیبانی از Dolby Vision، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت با پشتیبانی از HDR 10+ و همچنین محافظت با گوریلا گلس ویکتوس نشان می‌دهد که با یک نمایشگر بسیار باکیفیت، طرف هستیم.

 از نظر عکاسی، این گوشی دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. اما از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه، دوربین ثانویه یک حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است و دوربین تله فوتو ماکرو  ۵ مگاپیکسلی ۵۰ میلی متری نیز در اینجا حضور دارد. برای عکاسی سلفی و تماس‌های تصویری نیز در این گوشی از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است که می‌توانید خاطرات خود را با کیفیت بالا به تصویر بکشید.

صفحه نمایش گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ تی پرو - چیکاو

از نظر فیلم‌برداری نیز دوربین این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت تا حداکثر 8K را با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کند که اوج کیفیتی است که تاکنون دوربین‌های هوشمند می‌توانند از چنین کیفیتی بهره ببرند. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوها را با کیفیت 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم برثانیه نیز ضبط کند که البته با کیفیت فول اچ دی می‌توانید سرعت‌های گوناگون همچون ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و همچنین نرخ شگفت‌انگیز ۹۶۰ فریم بر ثانیه تصویر برداری کنید که قابلیتی کم نظیر در میان دوربین گوشی‌های هوشمند است.

پنل پشتی گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ تی پرو - چیکاو

این گوشی از تراشه ۸۸۸ کوالکام با تراشه گرافیکی آدرنو ۶۶۰ همراه شده که در کنار ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی می‌تواند از پس سنگین‌ترین بازی‌های رایانه‌ای برآید و لذت‌بخش‌ترین تجربه اجرای نرم و روان گیم را برای شما به ارمغان آورد.

برای تأمین انرژی مورد نیاز نیز در این گوشی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که می‌تواند از فست شارژ با سرعت ۱۲۰ وات پشتیبانی کند. با چنین سرعت شارژ بالایی فقط در مدت زمان ۱۰ دقیقه می‌توانید باتری گوشی خود را از ۰ به ۷۲ درصد شارژ برسانید و در ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

ویژگی های گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ تی پرو - چیکاو

  • گوشی هوشمند شیائومی سیوی (XIAOMI CIVI)

برای گوشی سیوی تأکید زیادی بر روی طراحی شده است. گوشی سیوی از پردازنده‌ی اسنپدراگون 778جی کوالکام در داخل بدنه خود بهره می‌برد که  یکی از تراشه‌های هیجان انگیز این شرکت است که اخیراً عرضه شده است. این پردازنده با لیتوگرافی ۶ نانومتری که TSMC آن را تولید کرده است، جایگزین تراشه ۷۸۰ جی می‌شود که سامسونگ آن را با فناوری ۵ نانومتری تولید کرده است و دارای چهار هسته بزرگ مبتنی بر Cortex-A78 و همچنین پردازنده گرافیکی پیشرفته آدرنو 642L و همچنین از مودم ۵جی اسنپدراگون X53  با سرعت ۳.۳ گیگابایت بر ثانیه  بهره می‌برد. علاوه بر این، از وای‌فای 6E با سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

رنگ بندی گوشی هوشمند شیائومی سیوی (XIAOMI CIVI) - چیکاو

این یک گوشی بسیار قدرتمند است که شیائومی برای خنک نگه داشتن پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ جی آن از نه لایه گرافون استفاده کرده است. گوشی شیائومی سیوی از صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی سوپر آمولد، وضوح فول اچ دی پلاس، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز با ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر از نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم ۴۰۲ پیکسل بر اینچ مربع برخوردار است و پشتیبانی از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR 10+، روشنایی ۹۵۰ نیت و همچنین از نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۵ درصد بهره می‌برد.

برای عکاسی نیز در پنل پشتی به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است که لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل کیفیت دارد و دو حسگر ۸ و ۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ماکرو نیز دیگر واحد‌های این مجموعه هستند.

صفحه نمایش گوشی هوشمند شیائومی سیوی (XIAOMI CIVI) - چیکاو

این گوشی برای ثبت ویدبو نیز می‌تواند با کیفیت حداکثر 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. برای دوربین پنل جلو نیز از یک حسگر کیفیت بالای ۳۲ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی و تماس های ویدیویی استفاده شده است که می تواند با کیفیت فول اچ دی نیز ویدیوهای سلفی نیز ضبط کند.

برای عاشقان موسیقی هم این گوشی هوشمند اسپیکرهای دوگانه استریو با کیفیت صدای دلپذیر ۲۴ بیت، ۱۹۲ کیلوهرتز را هدیه می‌دهد. استفاده از باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۵۵ واتی یکی دیگر از نقاط قوت این تلفن همراه شیائومی است که می‌تواند در مدت زمان ۴۵ دقیقه باتری گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

نمایشگر و دوربین سلفی گوشی هوشمند شیائومی سیوی (XIAOMI CIVI) - چیکاو

شاید در میان گوشی‌های این فهرست، گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو از نظر مشخصات قدرتمندترین باشد اما نویسنده این مقاله با درنظر گرفتن مشخصات نسبت به قیمت معتقد است که بهترین و مناسب‌ترین گوشی برای دانشجویان همین گوشی آخر فهرست یعنی شیائومی سیوی است.

برای اطلاع از مشخصات کامل این گوشی لطفا به این لینک مراجعه کنید:

https://chikav.ir/1400/07/06/xiaomi-sevi-unveiled-with-snapdragon-778g-6-55-inch-display-at-120-hz/

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.